Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daan_Ordeal schreef:Maar Tendance zou je dan op zich ook niet de aanleuning van vele (top)ruiters die wel hoge punten scoren ook in twijfel kunnen trekken?
Gruis schreef:Acceptatie van het bit is een belangrijk aspect voor het goed gaande paard. Deze manier van rijden heeft een bit nodig omdat een paard alleen daarmee nek- en kaakgewricht los kan maken om te komen tot het einddoel.
Tendance schreef:Daan_Ordeal: Volgens mij zeg ik ook nergens, dat het met bit allemaal wel koek en ei bij iedereen is.
Maar als je met dit filmpje naar de KNHS stapt als zijnde HET voorbeeld, dan gaat de KNHS geheid zeggen, dat er niet altijd een aanleuning is.
Je kunt dit dus niet als het perfecte voorbeeld nemen.
Daan_Ordeal schreef:Ik wilde met mijn reactie eigenlijk alleen de hypocrisie bij de KNHS / in de wedstrijdsport weergeven. Kort samengevat; bitloos kan niet omdat daarmee niet de juiste nageeflijkheid bereikt kan worden. Maar ondertussen scoren de ruiters op (top)niveau wel met paarden die alles behalve ontspannen en nageeflijk in nek en kaakgewricht zijn…
Naapienaap schreef:TurdusMerula schreef:Ben ik erg slecht als ik stiekem best leuk zou vinden als je bitloos M1 hc start, vét winst zou rijden en je dan je filmpje nog eens opstuurt naar de KNHS?