wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:54

Haha, geweldig al die blunders :')

Ook hier genoeg blunders. 1e wedstrijd in de B een uur lang los gereden, omdat de ringmeester verkeerd had geteld. Pony weigerde halverwege de proef en heb maar uitgestapt, beesje was moe :').
Op een andere wedstrijd zat mn cap niet strak genoeg en vloog omhoog, na de galop zat de bovenkant op mijn voorhoofd. Bokkend een volte BEB ipv galopperend :+

Femke_Nikita

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 20:26

Fantastisch al die blunders haha

Sewri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-15 00:01

Ik heb al,zoveel blunders gehad op wedstrijd! Kleine greep uit de hele collectie:
- Vergeten te vlechten
- Zadel vergeten, singel en ga zo maar verder
- Om de bordjes heen rijden in plaats van er voor langs
- Proef de eerste 11 onderdelen in spiegelbeeld rijden! Ikzelf, mijn voorlezer en de jury hadden helemaal niks door:p
- Thuis willen wegrijden om op stal aan te komen zonder trailer...

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:38

ZoZenn schreef:
Haha, geweldig al die blunders :')

Ook hier genoeg blunders. 1e wedstrijd in de B een uur lang los gereden, omdat de ringmeester verkeerd had geteld. Pony weigerde halverwege de proef en heb maar uitgestapt, beesje was moe :'). :+

Zo heb ik eens niet kunnen inrijden omdat de ringmeester verkeerd had geteld. Liep braaf met pony naar de bak in de veronderstelling dat ik nog een half uur had voor ik aan de beurt was, bleek ik de eerstvolgende te zijn. Heb denk ik 5 minuten de tijd gehad om in te rijden...

Je kan je voorstellen dat die proef niet zo goed ging :Y)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:22

Ik vraag me toch altijd af hoe zoiets kan gebeuren. Een beetje inloop kan nog wel maar het is toch je eigen verantwoording dat je er op tijd op zit?

Aniiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 19:52

Mijn paard wilde de trailer niet in en brak los op het wedstrijd terrein. In volle galop langs de twee wedstrijd ringen oepsss..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:55

amai gister carnavalsspringen en de hoek bij 3/6 was doodeng (muziek)...
we mogen altijd 1 rondje rijden rond de piste, dat was al een ramp
bij 50 ging ze 5m voor de 3/6 elke keer volledig op de rem :( wel foutloos kunne rondrijden
bij de 60 probeerde ik door te rijden kreeg ik een bok van jewelste...

Miekje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 21:08

1x het hoofdstel verkeerd afgesteld(avond ervoor ingevet).
1x verkeerde singel. dus met een slag in de singel gereden. geloof dat we deze singel hebben gewisseld voor een leensingel.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:03

friendly schreef:
Ik vraag me toch altijd af hoe zoiets kan gebeuren. Een beetje inloop kan nog wel maar het is toch je eigen verantwoording dat je er op tijd op zit?

Op het wedstrijd rooster stond dat ik om ... aan de beurt was, blijkbaar waren er veel uitvallers ofzo iets, het was een grote chaos en verder moet ik je eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet. Het was lang geleden en ik was nog klein, dus of het een miscommunicatie was op de wedstrijd zelf of dat m'n moeder het niet goed begreep, geen idee.
Al heb je inderdaad helemaal gelijk over de eigen verantwoording, tegenwoordig vraag ik altijd even na of er in of uitloop is, want ik baalde zo erg dat ik die fout nooit meer ga maken.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:08

ik heb dat ook eens gehad toen waren er iets van 15 deelnemers niet gekomen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 12:20

chalinka schreef:
amai gister carnavalsspringen en de hoek bij 3/6 was doodeng (muziek)...
we mogen altijd 1 rondje rijden rond de piste, dat was al een ramp
bij 50 ging ze 5m voor de 3/6 elke keer volledig op de rem :( wel foutloos kunne rondrijden
bij de 60 probeerde ik door te rijden kreeg ik een bok van jewelste...

Dit is geen blunder, dit is een paard dat niet luistert/ een ruiter die niet kan overtuigen/ ongehoorzaam/ bang of wat dan ook. Prima leermoment maar geen blunder.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 13:39

Wat ik nooit zal vergeten is dat ik een dag te vroeg op wedstrijd was. Zaterdags reden de hogere klassen, zondags de lagere klassen.

Zaterdags was ik als B ruiter aan het inrijden tussen de vele hogere klassen, ik vond het al erg vreemd dat iedereen om me heen zo goed reed. We kwamen er toen achter dat we ons hadden vergist in de dag dat ik de proef zou moeten rijden. Ik heb goed kunnen trainen op het wedstrijdterrein en heb de volgende dag een winnende proef gereden.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 14:15

Vorig jaar stonden de 2 B ringen naast elkaar en tegenover de Z ring. Ik reed natuurlijk B en ik was aan de beurt. Reed ik de verkeerde ring in. De jury keek over haar brilletje een beetje afkeurend en ik vond dat echt heel vreemd. Totdat de voorlezer langs de ring liep en zag dat het niet mijn ring was haha.

Hmm toen was ik nog zenuwachtiger en reed ik 2x 177

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:03

ik heb heel lang geleden een erge 'blunder' meegemaakt, niet grappig eigl.
reed op een b-ponytje en tijdens het inrijden kreeg hij een koliekaanval en liet zich op de grond vallen en begon te rollen. (gebroken teen). dierenarts was er snel bij en alles ok!

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:16

nanoukkie schreef:
ik heb heel lang geleden een erge 'blunder' meegemaakt, niet grappig eigl.
reed op een b-ponytje en tijdens het inrijden kreeg hij een koliekaanval en liet zich op de grond vallen en begon te rollen. (gebroken teen). dierenarts was er snel bij en alles ok!

Dat is wel heel erg :oo

Leuke dingen komen hier voorbij zeg :D

Ik heb niet zoveel blunders gelukkig :P In de B sprong de pony steeds aan in galop als ik ging doorzitten, dat is nu in de L1 niet meer zo gelukkig :P Niks grappigs meegemaakt eigenlijk, maar daar ben ik ook wel blij mee :')

Renee_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 20:02

Als groen ruitertje op een Z pony (verzorg fjord) een onderlinge B proef. Ik wou aangalloperen maar meneer werd wat fanatiek em gooide er een prachtig correct gereden travers uit. Ik geen idee wat me overkwam natuurlijk maar het zag er op film iig gaaf uit. gelukkig nog wel in galop gekregen

Ook een keer de singel vergeten inderdaad. Of een prachtig gewassen paard met zn billen vol met stress poepjes na de trailer rit. Ideaal

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:29

Renee_S schreef:
Of een prachtig gewassen paard met zn billen vol met stress poepjes na de trailer rit. Ideaal

Vaste kost, elke wedstrijd.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:25

Oh dat ken ik. Die van mij heeft een wit voor voetje en dan op de trailer gewassen en al. Aangekomen op wedstrijd terrein en dan de hele trailer vol met stress poep. Geen wit voetje meer en glanzende poep billen.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 18:16

Ik heb wel eens het verhaal gehoord van iemand (weet natuurlijk niet of het waar is :') ), maar een meisje had een onderlinge wedstrijd. Paard had alleen een koliek aanval, maar het meisje wou niet stoppen en reed haar proefje en alles (waar de jury was???). ''ja, hij heeft het allemaal voor mij gedaan!'' en ondertussen stond dat paard te creperen.

Risje1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 19:58

zo zenuwachtig zijn dat je deze zenuwen over zet op je paard.
en pas bij thuiskomst kunnen relaxen en terug kunnen kijken naar je eerste wedstrijd.

van mijn fanclub wel gehoord dat we het goed gedaan hebben maar er zelf niet veel van mee gekregen.
ga toch wel proberen om bij mn volgende wedstrijd minder zenuwachtig te zijn

sanna_dirk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 20:07

Haha, leuk om dit allemaal te lezen. Ik ben een keer op een picknicktafel gaan zitten. In de kethup. met me witte rijbroek.......... Gelukig is het er wel uit gegaan en Ik had al gereden. Wahha wat voelde ik me toen dom _/-\o_

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:06

Risje1988 schreef:
zo zenuwachtig zijn dat je deze zenuwen over zet op je paard.
en pas bij thuiskomst kunnen relaxen en terug kunnen kijken naar je eerste wedstrijd.

van mijn fanclub wel gehoord dat we het goed gedaan hebben maar er zelf niet veel van mee gekregen.
ga toch wel proberen om bij mn volgende wedstrijd minder zenuwachtig te zijn

Oh joh, dat is heus geen blunder hoor! Hartstikke normaal dat je de eerste paar wedstrijden stijf staat van de stress. Gaat vanzelf over als je wat vaker gaat, komt echt wel goed :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 13:09

Keertje mijn cap vergeten, singel vergeten.

Uhm... Verkeerde proef rijden, bijna mijn paard vergeten :').

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:22

Paar weken geleden: van de zenuwen (na 30 jaar rijden) opeens niet meer weten wat nou ook al weer de linker en wat de rechterhand was... Nou ja!!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 14:29

ik ben nu ik het me bedenk ook eens mijn zadel vergeten :+ dus zonder gaan inrijden, schijnbaar was dat niet gehoord... direct ringmeester ja wat doe je ? ja euh inrijden :+ dus toen maar in t bos ingereden en toen ik weer terug kwam was mam er met mijn zadel :D zucht.. en nu kan ik t erf niet eens af met dr :+