Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 14:27

FriesWytske schreef:
mavantos schreef:
Ik heb ook geen schep mee, en in een weiland is het nog minder erg. Maar als je op het terrein staat op de parkeerplaats.... dan kan je best mest scheppen. Vaak staan in alle zandbanen wel een ton met schep.

Iedereen hoort gewoon de mest niet uit de trailer te halen op wedstrijd. Zie dat toch regelmatig gebeuren, dat het maar snel op het gras wordt geveegd. Zodat ze de trailer thuis niet meer hoeven schoon te maken.

De enige reden dat ik dat doe, is zodat de paard z'n witte voetjes niet vies gaat maken. Maar gelukkig heb ik alleen parkeren op het land hier in de regio.Op een verharde plek vindt ik dat weer minder netjes.

mavantos

Re: Beste tip voor je mede wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 15:00

Uit de trailer gooien is inderdaad wel een beetje asociaal naar mijn mening. Maar als je paard poept op het gras en er ligt 1 hoop dan is het niet echt erg. Maar als iedereen het uit de trailer gooit wordt het een zooitje.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:26

@ Moonlight17 Dan schuif je het toch aan de kant in de trailer. Is wel zo netjes. Weet dat de landeigenaren hier in de buurt er een hekel aan hebben dat mensen de mensen de poep achter laten

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:34

FriesWytske schreef:
@ Moonlight17 Dan schuif je het toch aan de kant in de trailer. Is wel zo netjes. Weet dat de landeigenaren hier in de buurt er een hekel aan hebben dat mensen de mensen de poep achter laten

Hier nooit klachten gehoord. Mest is normaal gesproken goed voor de grond dusjah dan denk ik weer: heb je gratis bemesting nadat je je gras als boer kapot hebt laten rijden, voor de onkostenvergoeding die ze meestal krijgen. Lijkt mij Win Win.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:57

Gaat ook een beetje om fatsoen. En dat is zo te lezen bij sommige mensen ver te zoeken. Je bent wel te gast op dat land. Gedraag je dan ook zo.

Wat als je paard wormen heeft en daardoor het land van zo besmet met wormen. Zou ik en een heleboel anderen niet blij mee zijn.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 18:05

Ik heb het tot nu toe maar bij 1 locatie opgeruimd. Daar stond een ton met schep en brief om het aub op te ruimen, dan doe ik dat. Maar ik ga geen uren zoeken waar ik het evt kwijt kan en/of zelf materiaal daarvoor meenemen.

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:27

Nies_ schreef:
Ik heb het tot nu toe maar bij 1 locatie opgeruimd. Daar stond een ton met schep en brief om het aub op te ruimen, dan doe ik dat. Maar ik ga geen uren zoeken waar ik het evt kwijt kan en/of zelf materiaal daarvoor meenemen.

tis ook en enorme moeite een emmer en een schep

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 19:39

Kom op dames dit is een topic voor tips laten we geen reltopic maken!
Persoonlijk denk ik geef het goede voorbeeld en dan zal de rest (hoop ik) volgen.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:32

antiklit achter bij de billen spuiten waar ze ooit wel eens tegen de trailerstang aanstaan. Dan plakt de mest niet goed vast en kun je het makkelijker eraf halen :)

DnBles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:26

tamaramt schreef:
antiklit achter bij de billen spuiten waar ze ooit wel eens tegen de trailerstang aanstaan. Dan plakt de mest niet goed vast en kun je het makkelijker eraf halen :)

Wij hangen dan altijd de staarten over de stang ;)
Zo poepen ze niet de staart vol en (in 9 van de 10 gevallen) ook de stang niet
Maar wel handig inderdaad als je het er zomaar vanaf hoeft te poetsen met antiklit !

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:43

Ik hang de staart altijd over de stang maar mijn paard mest toch altijd nog op de stang zelf en gaat er vervolgens tegen aan hangen met haar billen.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 09:57

Ik vind het altijd prettig om het hoofdstel vast om te doen in de trailer. Halster er overheen en dan kan ik hem buiten toch even vastzetten aan de trailer voor het zadel/stiften/ect. Paard hoeft zo geen moment 'los' te staan (dus zonder halster/hoofdstel) wat ik een prettiger idee vind.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 15:48

Ik heb iets gehoord over me een ei vlechten, dus je doet het ei in de manen voor dat je gaat vlechten.
Schijnt super goed te plakken en wordt daarna ook heel hard zodat de haartjes niet meer alle kanten opvliegen.

Herkent iemand dit of heeft iemand hier ervaring mee?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:44

Gatver dan krijg je toch hartstikke vieze manen van. Als ei opdroogt wordt het toch ook wittig? Zou ik bij me merrie met witte manen niet snel doen

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 16:46

Klinkt heel vies. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:14

Lijkt me gel een vele malen eenvoudigere oplossing...

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 17:16

deed ik bij mijn vorige verzorgpaard ook, het werkt gewoon hetzelfde al een haar gel :Y)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:23

Ik heb maandag mij heel impulsief opgegeven voor een wedstrijd, alleen nu zag ik net dat het op gras is. En ik heb geen stift gaten. Hij staat alleen voor op ijzers.
Kan dit kwaad?

Bakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:55

lrtj_ schreef:
Ik heb maandag mij heel impulsief opgegeven voor een wedstrijd, alleen nu zag ik net dat het op gras is. En ik heb geen stift gaten. Hij staat alleen voor op ijzers.
Kan dit kwaad?

Even kijken naar de weersvoorspellingen, het kan wel als je niet voor 11 uur moet rijden zeker

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:59

Klasse B? Gewoon voorzichtig rijden dan komt t wel goed, niet vol naar de overkant crossen bij de middendraf anders ga je wel onderuit :D

Ik gebruik altijd spuit-gel voor de manen, top spul :))

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:01

Spuitgel?
Oeh, dat ga ik uitproberen :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:05

Gewoon klasse B ja.
Mijn hoefsmid reageerd niet echt vlot ofz of hij anders even gaten erin kan maken.

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 20:25

ja dacht ik ook dat het wittig werd, ze zijden dat je na die tijd het er gewoon uit kan borstelen en niet hoeft te wassen omdat het natuurlijk is, je krijgt dan wel mooie glanzende manen :Y)

welke sterkte gel gebruiken jullie?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:04

Suikerwater is veel makkelijker en slaat niet wit uit. Ideaal voor pluizige veulentjes manen.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 21:54

lrtj_ schreef:
Gewoon klasse B ja.
Mijn hoefsmid reageerd niet echt vlot ofz of hij anders even gaten erin kan maken.

Mijn paard staat vierkant op ijzers en die kan gewoon voluit in middengalop, ook op de volte. Alleen het terugnemen gaat iets minder goed. Verschilt gewoon per paard, de een glijdt sneller dan de ander.