Starten tijdens dodenherdenking....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 15:17

_San87_ schreef:
Wat doet Bokt vanavond eigenlijk? Ik weet dat FOK! en Tweakers om acht uur op zwart gaan voor twee minuten, bijvoorbeeld. Gaat Bokt ook?

Ik heb geen idee, maar ik zit dan toch niet op de pc. Dus dat zou voor mij niet veel uitmaken.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:08

Ik wel xd dus aub als youtube zwart gaat zeg het even!!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:19

kesha1 schreef:

Maar goed dat je mijn kind niet bent, maar dat geldt voor meerderen in dit topic.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:34

Anoeska27 schreef:
kesha1 schreef:

Maar goed dat je mijn kind niet bent, maar dat geldt voor meerderen in dit topic.

Sorry maar ik denk gewoon op mijn tijd er wel vakeraan dan 1x in het jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 16:45

bigone schreef:
Yvank_ schreef:
Dames houden we er wel rekening mee dat dit topic nog steeds op [WD-V] staat dus dat er dan gewoon antwoord moeten worden gegeven op de vraag van de TS met betrekking tot wedstrijden?

En niet op dodenherdenking wel of geen onzin is en verhalen over waarom je wel of niet zou moeten herdenken. Dat is geen discussie die op dit subforum gevoerd mag worden.

Dus er MOET antwoord gegeven worden op de vraag en deze discussie MAG hier niet gevoerd worden, leef je in en verplaats het topic dan naar een plek waar het wel mag, ik vind de wending die dit topic heeft genomen nu net even interessanter en belangrijker dan het feit of het hier nu wel of niet goed staat en op de opmerkingen van mensen wel voldoen aan de Boktregeltjes.

Wat ben jij vriendelijk zeg over respect gesproken :)

Dit is puur de regels van bokt en zo kan je voorkomen dat het topic op slot gaat :j

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:57

Anoeska27 schreef:
_San87_ schreef:
Wat doet Bokt vanavond eigenlijk? Ik weet dat FOK! en Tweakers om acht uur op zwart gaan voor twee minuten, bijvoorbeeld. Gaat Bokt ook?

Ik heb geen idee, maar ik zit dan toch niet op de pc. Dus dat zou voor mij niet veel uitmaken.

Ik ook niet. Maar ik vroeg het me af en omdat ik het er net met een vriend over had dacht ik, eens vragen wat Bokt ermee doet :).

kesha1 schreef:

Twee minuten geen Youtube... Oh no ;(! Oh, the humanity |( !!
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 04-05-14 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 17:59

Eerlijk? Geen wedstrijden op 4 mei. Er is namelijk niet één dag in het jaar, waarop niets wordt georganiseerd.
Laat 4 mei dan de enigste zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:00

Johanna59 schreef:
Eerlijk? Geen wedstrijden op 4 mei. Er is namelijk niet één dag in het jaar, waarop niets wordt georganiseerd.
Laat 4 mei dan de enigste zijn.

Dat gaat ook niet :o. Kransleggen en de hele herdenkingsceremonie wordt ook georganiseerd...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:10

kesha1 schreef:
Anoeska27 schreef:

En je denkt dat de rest van de mensen dit niet doen?? Als je mensen in je omgeving verloren hebt denk je daar voortdurend aan, neem dat van mij aan ! Volgens mij vindt je het gewoon dol komisch om dit soort dingen hier neer te zetten, zal wel met je leeftijd te maken hebben :-)
Laatst bijgewerkt door Netje op 04-05-14 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:10

kesha1 schreef:

Ik zou maar niet slapen, mis je nog meer :+ stel je voor... 2 minuten geen YouTube!

Lijkt mij wel een mooi gebaar als bokt ook op 'stil' gaat :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Starten tijdens dodenherdenking....

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:12

Hmmm... Don't feed the troll, denk ik maar :P.

kesha1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:24

[quote="Netje"]
[quote="kesha1"]
[quote="Anoeska27"]

En je denkt dat de rest van de mensen dit niet doen?? Als je mensen in je omgeving verloren hebt denk je daar voortdurend aan, neem dat van mij aan ! Volgens mij vindt je het gewoon dol komisch om dit soort dingen hier neer te zetten, zal wel met je leeftijd te maken hebben :-)

Nee dat denk ik niet en heeft niets met leeftijd te maken . Mijn oma heeft de WOII meegemaakt en me ouders koude oorlog dus ik ben me zelf ondangs mijn leeftijd er heel goed van bewust dat het zomaar weer kan gebeuren

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 18:56

Volgens mij heeft het overgrote deel hier boven een bepaalde leeftijd de koude oorlog meegemaakt :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:02

93 %. Van de Nederlanders is 2 min stil! NS en Rijkswaterstaat zetten treinen stil en roepen auto's op om op parkeerplaatsen stil te gaan staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:03

vorig jaar (of 2 jaar geleden) werd een ook een "twitter-stilte" gehouden, 2 minuten lang kon je niks tweeten

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:05

De vereniging waar ik het in eerste instantie over had, heeft de startlijst aangepast waarmee er nu geen pauze gehouden meer wordt, maar strak om acht uur de ZZL rubriek begint. Ik blijf het bijzonder vinden maar goed ik heb inmiddels wel begrepen dat dit behoorlijk wat discussie los kan maken.

Ik zet nu de computer uit en ga zo naar het verslag, de kranslegging en de toespraken kijken. Ik hoop toch echt dat ook de mensen die er "weinig mee hebben" het respect op kunnen brengen om die twee minuten stil te zijn. Is het niet voor henzelf dan wel voor iemand in hun omgeving die er meer gevoel bij heeft......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:06

daffodil schreef:
De vereniging waar ik het in eerste instantie over had, heeft de startlijst aangepast waarmee er nu geen pauze gehouden meer wordt, maar strak om acht uur de ZZL rubriek begint. Ik blijf het bijzonder vinden maar goed ik heb inmiddels wel begrepen dat dit behoorlijk wat discussie los kan maken.

Ik zet nu de computer uit en ga zo naar het verslag, de kranslegging en de toespraken kijken. Ik hoop toch echt dat ook de mensen die er "weinig mee hebben" het respect op kunnen brengen om die twee minuten stil te zijn. Is het niet voor henzelf dan wel voor iemand in hun omgeving die er meer gevoel bij heeft......

Had je nog een mailtje gestuurd?

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:07

Ik vind dat je om 8 uur inderdaad niet moet gaan starten. Rijd je je proef, dan stil gaan staan. Ik heb voorgaande jaren weleens gehad dat ik aan het rijden was om 8 uur. Paard netjes stilgezet in de bak, en op mijn paard 2 minuten stil geweest, ook weleens gehad tijdens een buitenrit.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-14 19:11

Nee, ik zag zo al vier startlijsten waar dit gebeurde......ik geloof simpelweg niet in dat dit onnadenkend gebeurt. Ik vind ook niet dat ik daar wat van moet zeggen, dat hoort in mijn ogen vanuit jezelf te gebeuren of vanuit iemand in je directe omgeving.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:14

daffodil schreef:
Nee, ik zag zo al vier startlijsten waar dit gebeurde......ik geloof simpelweg niet in dat dit onnadenkend gebeurt. Ik vind ook niet dat ik daar wat van moet zeggen, dat hoort in mijn ogen vanuit jezelf te gebeuren of vanuit iemand in je directe omgeving.

Ik had toch een mailtje gestuurd, gewoon voor de zekerheid, maar ik snap wat je bedoeld... Ik kan ook niet begrijpen dat er niemand van de organisatie is die het wel wist en er even op geattendeerd heeft..

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:18

Stilzetten tijdens de proef zou niet mijn keus zijn omdat ik dan helemaal uit concentratie raak. Dan kan ik de rest van de proef wel op mijn buik schrijven. Vragen of je wat later mag starten kan altijd. Maar persoonlijk zou ik er geen probleem van maken als ik zelf om 8 uur moest rijden (Heb mij zelf opgegeven, dus het risico genomen dat ik op dat tijdstip moet starten).
Echter vind ik hier nog wel behoorlijk een "moet" sfeertje hangen. Leven en laten leven, iedereen herdenkt op zijn of haar manier op welk tijdstip dan ook. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de rituelen van de dodenherdenking mij vrij weinig doen, het is ondertussen best wel een vast riedeltje geworden waardoor het (voor mij) een beetje gespeelt lijkt. Misschien niet de juiste woordkeuze maar zo voelt het vaak wel en ik kan er geen ander woord voor bedenken. Het kijken naar een documentaire of goede film grijpt mij veel meer aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:22

Alles eromheen hoeft van mij ook niet, daar heb ik dan ook niks mee (en misschien ook bot, ik heb ook geen tijd om vanaf weet ik veel hoelaat voor de tv te gaan zitten examenperiode, dus aan de studie ), maar om 8 uur 2 minuutjes stilte, ja dat doe ik wel...
Maar met alles eromheen heb ik ook niks, net als miss_lizje zegt

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:35

bigone schreef:
Saamhorigheid

In de Tweede Wereldoorlog vocht mijn vader aan de oevers van de Waal.
In die oorlog, waar mensen mensen doodden, zag mijn vader het duister.
Mensen werden opgepakt. Vervolgd. Omdat ze geen ‘wij’ waren, maar ‘zij’.

Mensen werden vermoord. Uitgeroeid. Louter om wie ze waren.

Mensen kwamen in verzet, bestreden de onmenselijkheid.
Zij moesten hun moed met de dood bekopen.

Wij gedenken hen allen met het diepste respect.

Al jong kende ik hun geschiedenis.
Door de verhalen van mijn vader.
Door de verhalen van de geallieerden die vochten voor ons, een ander volk, in een ander land.

Het maakte diepe indruk.
Op 16-jarige leeftijd keek ik om mij heen.
De Tweede Wereldoorlog was over.
Maar voor veel overlevenden ging de oorlog door.
Velen voelen nog iedere dag het duister.
Ik besefte: de strijd voor rechtvaardigheid is nooit over.
De strijd voor vrijheid begint elke dag opnieuw.
In jezelf.
En in de samenleving.
Ik vroeg mijzelf: ‘‘Peter, miljoenen mensen is ’n keuze ontnomen.
Jij hebt wel een keuze.
Wat ga jij doen met je leven?
Wat ga jij doen om de wereld beter te maken?’’

Ik besloot te dienen.
Omdat ik geloof dat in dienen de sleutel ligt.
Wie dient, denkt niet alleen in ‘ik’.
Wie dient, denkt niet alleen in ‘zij’. Wie dient, denkt ook in ‘wij’.
Daar begint de overwinning op het onrecht. Want vrijheid, gelijkheid en rechtvaardigheid, een betere wereld, die maak je samen.
Ook mijn zoon besloot te dienen.
Wat was ik trots.
Hij sneuvelde.
Voor een ander volk.
In een ander land.
Vijf jaar en zestien dagen geleden.

Het waren duistere dagen.
Wat heb je aan idealen, wat heb je aan die betere wereld morgen, als je er vandaag je zoon aan verliest?
Dat zijn de vragen die ook ik mijzelf stelde.
Twee weken na zijn dood stond ik hier op De Dam. Het was 4 mei 2008. Een moeilijk, confronterend moment.
Maar ook een bewuste keuze.
Dit monument, gewijd aan de nagedachtenis van alle Nederlandse oorlogsslachtoffers, maar ook de saamhorigheid hier op De Dam en in het land, het hielp mij.
4 Mei hielp mij koers te houden in die duistere dagen waarin dienen zo’n pijn deed.
Ik hoop dat 4 mei ons allen helpt koers te houden. Niet alleen vandaag. Maar ook de driehonderd-vier-en-zestig dagen erna.
Ik hoop dat de nagedachtenis en saamhorigheid van 4 mei ons helpt om in tijden van ‘ik’, het ‘wij’ terug te vinden. Want niet vanuit het ‘ik’ en het ‘zij’, maar vanuit het ‘wij’, ontstaan de goede dingen.
Dat heeft de geschiedenis ons geleerd.
Dat moeten wij blijven herdenken.
Dat moeten wij blijven afspreken.
Met onszelf. En met elkaar.

Dit zijn de woorden van een vader die zijn zoon verloor, zie hoeveel samen herdenken en voorkomen voor hem betekend, ik was diep onder de indruk. En weer nu ik het lees, misschien dat zijn woorden door kunnen dringen tot de mensen die denken aan anderen niet kennen, kunnen of willen.

Dit is voor mij toch wel waar het allemaal om gaat. Het is jammer dat mensen hier zo opgaan in hun eigen discussies dat dit stuk tekst volledig ondergesneeuwd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:39

De hierboven ge-quotte (of hoe je dat ook schrijft ;) ) tekst kreeg ik bijna tranen van in m'n ogen

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 19:41

Ik heb het stuk al eerder vandaag gelezen en vind het mooi geschreven.
Het geeft aan dat oorlog nog steeds het dagelijks leven van sommige mensen beïnvloedt, ook hier in Nederland.