Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Angela schreef:Ik zou persoonlijk liever zien dat de KNHS wat gaat veranderen. Bijvoorbeeld dat je als (semi)prof (zeg 2 of 3 keer Z+) mag je alleen zonder recht op prijzen mag meerijden (tot aan je hoogste niveau). De punten moeten daarbij wel meetellen voor het paard.
Daarnaast zou de jury weer moeten gaan jureren naar het niveau van de proef, wat in de B en L wilt zeggen dat er geen verzameling/oprichting is, maar enkel een paard dat rechtgericht en ontspannen in aanleuning de proef loopt (hals horizontaal, iets rond). Hoger ingesteld zou ik zelfs afgestraft willen zien in de lage klasses (B/L1), als je je paard niet in een basishouding kunt rijden, heb je bij verzameling ook niets te zoeken.
Nu wilt de jury meestal zien dat het paard al klaar is voor de hogere klasses, terwijl dat niet het doel is van die proef. Er wordt meer verwacht als wat het niveau zou moeten zijn, en dat is jammer. Als het paard niet klaar is voor de volgende stap (M/Z), dan blijft de ruiter daar vanzelf hangen, of wordt dmv de verliespunten terug geplaatst in klasse. Ben je uitgereden in de klasse, maar kan een klasse hoger nog niet? Dan kun je HC of buiten de prijzen starten in je klasse tot je wel goed genoeg bent.
Een ander bond vind ik wat overdreven, ik zou liever zien dat de KNHS de (lagere)basissport eens gaat maken voor wie het bedoeld is: de amateurs en niet zoals het nu is iets waar de (semi)prof doorheen moet voor het paard.
In de B/L zou niet het beste paard moeten winnen, maar de beste combinatie. Als je op een niet getallenteerd paard toch een goede proef neer zet, zou dat hoger beloont moeten worden als een top-paard met een ruiter die de boel bij elkaar aan het trekken is. Helaas is dat vaak niet het geval.
Dit trouwens gericht op dressuur.
)
listiglistje schreef:Hier in Brabant veel profs, maar dat komt omdat dit van oudsher boerengebied is.
Dus veel stallen en veel paarden, dus ook veel wedstrijdruiters, handel en hogere dressuursport (er zitten hier nogal wat namen)
En vanaf het L1/L2/ M1 rijden er wel degelijk meervoudig LT ruiters mee,
of ze mee mogen doen voor de regiokampioenschappen is een ander verhaal![]()
Vanaf het Z sowieso, want ik zat de laatste keer bij heel wat GP amazone's in de ring....
Ik rijd zelf Z en dan rijd je idd dus tussen de veel suptop ruiters/amazones, (ook welke succesvol internationaal rijden of Junioren/YR)
Dus hier in het Z zware dobbers af en toe, laatste wedstrijd stond Danielle H.outvast met een paard van L.eida C.ollins-S.trijk voor mij...was gewoon een lokaal concour!
2013 KNHS indoorkampioenen Z2 en ZZ-L komen ook uit mijn kring![]()
+ Z1 was Brabants kampioen en zat bij KNHS indoorkampioenschappen bij de beste 10!
J.oyce L.enaerts http://www.youtube.com/watch?v=SojM0ngBnKU
A.nne M.eulendijks http://www.youtube.com/watch?v=x_F-ahRN3I8

Urielle schreef:Sannnn schreef:Waar slaat het op om dit wat ik hierboven gequote heb te zeggen? Iedereen gaat op wedstrijd om zijn eigen beweegredenen en dat moet iedereen lekker zelf weten. Laat iedereen in zijn waarde en kom niet met zulke redenaties. Want wie ben jij om te zeggen dat little king het principe van wedstrijden niet begrijpt.
Naar mijn mening is Ikke dan toch een stuk toleranter dan little king, want laatstgenoemde stelt eigenlijk dat bepaalde combinaties helemaal niet op wedstrijd moeten gaan, tenzij onderling. Ik vind het dan weer best arrogant om te stellen dat je vindt dat sommige mensen het niet waard zijn om daar te verschijnen

little_king schreef:Ik als amateur ervaar het niet dat de klasses te zwaar zijn en dat er in het B en L te streng wordt gejureerd. Ik sta er zelf ooit van te kijken wat er op komt dagen, dat ik denk oefen thuis nog eens een hele poos door
Ik vind het wel jammer dat onderlinge wedstrijden voortaan voor de organisatie net zo streng zijn om te organiseren als gewone wedstrijden en deze er dus ook steeds minder zijn.
De onderlinge wedstrijden zijn voor veel ruiters een opstap naar de gewone wedstrijden, voor ervaring van hunzelf of voor hun paard.
Misschien dat dit onder een andere sportbond kan gaan vallen?
Daarnaast is de startpas veel te duur.
Dat belet veel mensen om te starten denk ik.

schoentje schreef:Het is zeker goed dat er nu een aanspreekpunt is voor de amateurs en voor de KNHS. Een groep is altijd sterker dan een individu.

Hasjam_Poe schreef:schoentje schreef:Het is zeker goed dat er nu een aanspreekpunt is voor de amateurs en voor de KNHS. Een groep is altijd sterker dan een individu.
Natuurlijk kunnen we meejubelen dat het zo fijn is, dat KNHS en amateurs nu een gezamenlijk aanspreekpunt hebben
Maar het merendeel van de KNHS-leden IS 'amateur' ! En altijd al geweest...
En is dat nou net niet de point, van het hele functioneren van de KNHS als "belangenvertegenwoordiger" van haar leden?
Ik vind het jammer dat een Nederlandse Amateurruiter Club i.o., nog voor haar oprichting al opgeslorpt is door de KNHS![]()
Daar waren ze (van de knhs) wel heel snel bij zeg...! En dat geeft mij dan weer te denken...
Hasjam_Poe schreef:schoentje schreef:Het is zeker goed dat er nu een aanspreekpunt is voor de amateurs en voor de KNHS. Een groep is altijd sterker dan een individu.
Natuurlijk kunnen we meejubelen dat het zo fijn is, dat KNHS en amateurs nu een gezamenlijk aanspreekpunt hebben
Maar het merendeel van de KNHS-leden IS 'amateur' ! En altijd al geweest...
En is dat nou net niet de point, van het hele functioneren van de KNHS als "belangenvertegenwoordiger" van haar leden?
Ik vind het jammer dat een Nederlandse Amateurruiter Club i.o., nog voor haar oprichting al opgeslorpt is door de KNHS![]()
Daar waren ze (van de knhs) wel heel snel bij zeg...! En dat geeft mij dan weer te denken...