[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annika_s

Re: M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:40

Wat goed meiden gefeliciteerd met jullie punten!!

Ik moet morgen terug naar de kliniek hopen op goed nieuws en dat we weer aan het werk mogen!

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 22:46

Gefeliciteerd allemaal met de winstpunten!

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:32

Gefeliciteerd met de punten! Las leuk jurycommentaar

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 23:50

Gefeliciteerd met de punten!
Wij waren gisteren en vandaag weg geweest gisteren er alleen te veel druk op gezet waardoor de galop gedeeltes echt finaal de mist in gingen. Hadden we 176 en 178 punten. Vandaag wat braver gereden en meer op safe waardoor de uitgestrekte draf niet helemaal uit de verf kwam en hadden we 183 en 179 punten. Dus officieel M2 voordat de beeb in de weg gaat zitten :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 07:42

Bedankt allemaal!

En jij ook gefeliciteerd pitbullgup!! Ik heb 'de beeb' even gemist, is je paard drachtig of ben je zelf in verwachting?

Succes vandaag annika, ik ga voor je duimen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 09:41

Leuk meiden! Goede berichten allemaal. Iedereen gefeliciteerd!

Ik heb ook echt zin om te gaan starten. Heb sinds 2 wkn een andere instructie gevonden en dat klikt bijzonder goed. Ik vind het bijv erg fijn dat ze mijn paard goed kan inschatten en zeker rekening houdt met haar. Erg leuk.

Succes allemaal bij de volgende wedstrijden.

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:26

Gefeliciteerd met alle mooie resultaten van afgelopen weekend!!

Ik ben zelf nog even M1 gestart afgelopen weekend. Ik was twee keer vierde met 186 en 174 punten. M1 en M2 werd in handicap verreden. In afwachting van de prijsuitreiking heb ik nog mooi even de kunst af kunnen kijken bij de M2 combinaties. :o

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:46

Fabienne; ik ben zelf nu 17 weken zwanger :)
[***]: fijn dat t goed klikt met de nieuwe instructie!

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 10:51

gefeliciteerd Pitbullgup!

Merk je het al met rijden?

Allemaal winstpuntjes komen voorbij! Leuk zeg en gefeliciteerd!
Ik kan nog niet meepraten!

15 feb start ik wel, maar in de M1 ;)

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 11:04

Nog niet... Bij de eerste heb ik mn laatste wedstrijd met 21weken gereden en tot 30 thuis t rijden vol gehouden. Maar voel me nu wat fitter dus hopelijk houden we het weer lang vol

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 14:18

[***]: Fijn dat je goede instructie hebt gevonden!

Tinkels: succes alvast, hoop dat je je laatste puntje haalt :)

pitbullgup: Wat leuk, gefeliciteerd! Heerlijk zeg dat je met de eerste zo lang door hebt kunnen rijden. Hoop dat dat deze keer weer lukt! Maar je hebt nu nog geen last dus met rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:20

Ik ben eerlijk gezegd best wel lang zoekende geweest naar instructie die bij mij en mijn paard past. Ligt voor het grootste deel aan mijzelf omdat ik nogal kieskeurig ben. Nu heb ik via via eens een les gezien van een kennis en naar aanleiding daarvan eens een proefles afgesproken en dat bevalt boven verwachting goed!

Ik hoop dat ik over een week of 6/8 lekker doorgetraind heb en dan voor de veiligheid nog even M1 starten en dan gewoon M2 proberen.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 15:54

pitbullgup schreef:
Nog niet... Bij de eerste heb ik mn laatste wedstrijd met 21weken gereden en tot 30 thuis t rijden vol gehouden. Maar voel me nu wat fitter dus hopelijk houden we het weer lang vol

Goh ideaal! Heb je geluk mee :)
Staat je paard ook niet zo lang stil!
Of zet je er even iemand anders op?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 16:34

[***] kieskeurig kan soms wel goed zijn!

Vorige keer veel gelongeerd en kroop instructrise er 1x in de week op. Maar nu ben ik in de zomer uitgerekend dus kan best zijn dat de eigenaar haar even op vakantie zet op t land ;) vind ze vast niet erg haha. Vorige keer zat ik er 3wkn na de bevalling weer op dus als dat nu ook is kunnen we misschien nog laatste wedstrijdje buiten seizoen mee pikken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 20:12

Iedereen gefeliciteerd met de behaalde winstpunten +:)+ *\o/*
Het gaat goed hier :D :D

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 08:41

Nou inderdaad! Goede start van het nieuwe jaar allemaal :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:04

gaat lekker hier, gefeliciteerd!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:16

Wat gaat het hier snel :=
En wat gaan jullie goed, lees allemaal goede wedstrijduitslagen +:)+

Mijn travers gaat opeens met sprongen vooruit, mede door privéles, dat is dan net ff fijner dan clubles. Dus nu mooi zo verder gaan, nog een paar weekjes goed trainen en dan gaan we er voor :D

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 09:41

pitbullgup: Wat leuk gefelicteerd, ik had het ook even gemist van de beeb!

Nibbit: Wat fijn dat je travers ineens zo lekker vooruit gaat!

Hier maandag dus naar de Kliniek geweest helaas niet helemaal het nieuws wat ik had gehoopt :) De vorige keer zeiden ze dat het alleen het kootringbandje + vliesje was die kapot waren en dat we in principe na 5 weken weer aan het werk konden, helaas bleek dit keer dat toch ook de banden van de pees naar de kogel een flinke klap hadden gehad, ze niet meer kapot maar wel behoorlijk opgezet, ze liep op het harde en zachte gewoon goed alleen, door de buigproef kwam ze nog niet helemaal heen.

We moeten nu nogsteeds stappen en moet 3 weken 2x 2,5 min draven, na drie weken 2 x 5 min, dit alleen op de lange zijde, als we dit ook 3 weken hebben gedaan moeten we weer terug voor controle. Al met al dus toch nog minstens 6 weken uit de running. Aan de andere kant we mogen ietsje meer als alleen maar stap.

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 11:46

Balen annika! Hoe heeft hij dit zo gekregen? Sterkte ermee :(

Super Nibbit! MIjne is nog steeds in de war... huuu moeten we nu traver of wil je galop? Ik probeer zoveel mogelijk verschil in de hulpen maar toch blijft ze in de war.. iemand tips? :)

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:09

Oeh, Nibbit dat klinkt heel goed! Ik moet nog wat meer oefenen op de travers links en het ritme. Dat raakt mijn paard nog een beetje kwijt nu.

Dat is geen leuk nieuws, Annika!

Tinkels, ik moet van mijn instructrice heel duidelijk eerst een ophouding met de buitenhand maken en zorgen dat mijn paard gebogen blijft om mijn binnenbeen. Daarna pas met mijn buitenbeen de achterhand naar binnen plaatsen. Mijn paard is, vooral wanneer we de eerste keer travers inzetten, nog wel eens de weg kwijt en springt dan in galop aan.

Hoe rijden jullie de middendraf en uitgestrekte draf? Laten jullie duidelijk verschil zien?

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:14

Travers geen problemen mee wbt het aangalopperen, dus helaas kan ik je daar niet mee helpen.

Ik probeer duidelijk verschil te laten zien tussen midden- en uitgestrekte draf. Lastig vind ik het als er dan bij middendraf staat 'kan meer'. dan denk ik ook: i know, maar je wil straks ook nog meer ;) krijg dan vervolgens voor de uitgestrekte draf wel een zeven, dus dat ik ook gewoon voldoende... Blijft een lastig onderdeel :)

Afgelopen weekend weer op concours geweest. Derde (E.A) met nr. 2 met 189 punten. Tweede proef afgegroet wegens ontbreken van focus op mij en teveel focus op de paarden in de inrijdbak ;)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:30

Travers is nog lang niet perfect hoor :D zo kan ik nog niet op wedstrijd, maar ben er zelf toch al heel blij mee :D

Tinkels ik doe vaak SB tot halverwege de lange zijde en dan 'omflippen' naar travers door je rug naar binnen te draaien en je buitenbeen aan te leggen. Misschien is dat ook een oefening voor jou om de hup duidelijk te maken?
En ik begin ook wel vanuit de kleine volte in de hoek en dan schuin meenemen, dat is wel n ander gevoel dan de galop, mss lukt het dan.

Annika wat ontzettend balen zeg :(:)

Oneiros mijn paard heeft niet hele uitgestrekte gangen dus ik probeer beide keren alles uit de kast te halen :j Mijn uitgestrekte en middendraf zijn dus hetzelfde :o
Als er bij middendraf op je coupon staat dat het meer kan, dan misschien toch ook beide keren hetzelfde doen? en dan kijken of je daar commentaar op krijgt?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:34

Middendraf en uitgestrekte draf probeer ik ook verschil te laten zien.
Ik ben gelukkig gezegend met een paard wat megagoede middengangen laat zien(na heel veel training) en ik krijg standaard dus ook een 7 maar ook regelmatig een 8 voor de midden/uitgestrekte draf.
Voor middenstap hetzelfde 7 of 8 en zelfs ook eens een 9 gehad :)
Vaak kan ik nog wel hoger scoren als ik de overgang op het einde terug nog beter weet te markeren maar als de motor aangaat is dat soms nog lastig :P

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 12:45

Stap is bij ons echt een lastig punt. Ze heeft gewoon geen sterke stap en bij een klein beetje spanning is dat één van de eerste dingen waar nog verder op ingeleverd wordt. Had afgelopen week dan ook een 7 voor de draf en de galop, en helaasch een 5 voor de stap.

Gewoon twee keer maximaal is natuurlijk ook een optie, maar dat staat me toch tegen om te doen. Is immers niet de opdracht ;) denk dat ik gewoon toe moet werken naar nog ruimer in de uitgestrekte draf zodat de verschillen duidelijker gemaakt kunnen worden.