[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ArGieVai

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 23:59

wow dat is nog eens glim! Niet mijn smaak, maar dat is meer door de breedte, vind van die hele dunne juist altijd vet mooi... :P Staat je paardje wel mooi trouwens!

FleurHunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 08:58

Jeetje wat gaat iedereen snel over;) Zijn jullie dan niet bang dat je het eerste half jaar geen punten rijd in de M1?

Ik heb besloten om nog in de L2 te blijven en de regiokampioenschappen te starten.. Heb nu 11 winstpunten en dat is heel snel gegaan ( in 3 maand) en ik vind hem nog niet perfect. Thuis wel maar op wedstrijd niet en zeker niet als ik geen zweep mag;)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:02

mag ik hier mij ook melden?

ik lees al een tijdje mee, maar ik dacht ik zal eerst ook vertellen wie ik ben.
Envoy heb ik tot nu tot 10 proeven gestart met hem in het L2 en nu 17 winstpunten.
alle oefeningen kent hij eigenlijk wel. voor zijn leeftijd mag hij nog geen M1 starten.

in april zal ik wel de overstap gaan maken naar het M1.

http://i40.tinypic.com/2hwmngp.jpg
deze foto is nog in het L1 van de zomer.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:32

Hoi! Ik wil me hier ook graag melden :)

Hoop april ons M1 debuut te kunnen maken, of onze laatste L2 punten te scoren ;) Beetje afhankelijk van hoe het loopt.
We hangen al een tijdje in de L door ziekte van mijn pony, maar ze is nu hersteld en we hebben de training weer opgepakt.

Wel grappig om te lezen dat toch nog veel mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen zoals bijvoorbeeld het missen van je zweep, dat is ook mijn grootste struikelblok! :j

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:35

Fleurhunter, natuurlijk is het spannend en afwachten of je ook degelijk je punten kan rijden maar ik heb erg lang getraind en alle oefeningen zijn bevestigd, dus ik verwacht en hoop dan ook dat het goed gaat komen maar spannend blijft het inderdaad :D

Daarbij loop ik ook erg tegen mijn punten aan te hikken aangezien ik er al 24 heb. :(

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:40

Dat probleem met de zweep ken ik gelukkig niet. om nooit in die problemen te komen heb ik mijn paard nog nooit 1 proef met zweep gereden.

ik heb wel 1 zweep en rijdt er eigenlijk nooit mee.

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 11:55

Alle nieuwe mensen welkom!
Heb me ook al ingeschreven voor de dressuurdagen hier in Mei maar dat is meer omdat die inschrijvingen erg hard gaan.

En tsja als ik het eerste halfjaar geen winst rij zou het enorm teleurstellend zijn, maar ik vind het persoonlijk zonde L2 te blijven rijden terwijl ik de punten al heb...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:08

Zo dan, Juuuuul_Xx! Dat zijn een boel punten ;) Mag ik vragen waarom je zo lang door rijdt? Of heb je die in een paar proeven gescoord?

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:12

Inderdaad in de L2 blijven rondrijden terwijl je de punten hebt vind ik ook wat zonde. :)
Dan ga ik ook liever de M1 proeven rijden en werken aan de punten die je daar als commentaar meekrijgt. Daar leer je alleen maar van! Al start ik straks ook weer eerst L2, heb de punten voor de M1 ook al, maar ben al een paar maanden niet gestart. Dan vind ik een L2 proefje wel weer even lekker om in het wedstrijdritme te komen. :')

Ik zou trouwens geen M1 starten als je de M1 oefeningen nog totaal niet beheerst. Dat zou bij mij alleen voor frustraties zorgen en kan je net zo goed niet gaan starten

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:35

Ik ben altijd met 10 over gestapt.
Oefeningen kent hij allemaal en ik had zoiets.. gewoon doen dan heb ik daar weer punten om naartoe te werken anders blijf ik maar wijken terwijl hij sb veel leuker vind om te doen.

Ik hobbel regelmatig zonder winstpunten rond hoor, maar heb ook geen ruim bewegende kwpner maar een klein bol rond haflingetje die niet ruim is dus op die punten rij ik al mijn punten niet.
Voor ons is het meer puntjes sprokkelen... en dan ben ik heel trots als we eens een wp rijden of een klasse hoger gaan starten.

Denk dat we het M2 niet redden hoor maar dan mag ik best trots zijn op wat we bereikt hebben.

Stalgenootje zei ooit tegen me.
Ja pas als ik in de 190 rij stap ik over naar de volgende klasse.
Mijn droge antwoord was: als ik dat als doel zou stellen zou ik nog in de B rondhobbelen. _O-

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:47

Mijn instructrice zei ook altijd als je bovenin de 180 kunt scoren in allebei je proeven dan verdien je het om over te gaan, dus dat heb ik altijd netjes gedaan. Ging ook nooit met 10 punten over, meestal tussen de 12 en 14.
Ik heb zelf best veel spanning op cc en iedere oefening is er 1 :)
Het geeft alleen maar vertrouwens als je "zeker" over kunt gaan en niet meteen bij je eerste proef in een nieuwe klasse met 160 thuis komt :') Dat vind ik tenminste..
Ik rijd ook met een haflinger en mij is altijd verteld dat ik het in ieder geval niet van m'n verruiming en spectaculaire proeven moet hebben maar van m'n afwerking, op de letter rijden etc etc en inderdaad, dat werkt.

Ons doel is voor nu, winst in het M2 halen en ik denk dat we het dan ook wel een eind gehad hebben :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:51

Ik ook netjes rijden en dat werkt idd.

Zanshiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:17

Hallo, Ik zou me ook graag hier melden.
Ik ga aankomende zondag M1 starten.
Ik heb mijn paard nu een jaartje. Beide waren we groen en heb hem in 12 concoursen naar de l2 + 11 gereden.
Toch ben ik erg zenuwachtig voor de overstap. Mede omdat hij zonder zweep wat terugkomt qua impuls (terwijl ik mijn zweep nooit gebruik, maar toch missen we die)
Hoop dat we gewoon ontspannen de baan doorkomen en genieten.

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 13:28

Ik wil wel graag over maar ik zit nog met de leeftijd van mijn paard.
wij zijn nu nog bezig met alles nog beter te bevestigen.

de video is van een training van 20-12-2013.

hebben jullie filmpjes van een M1 proef?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 14:22

Ziet er netjes uit!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:34

Ik stap pas over na de volgende klasse als ik ruim winst rijd, liefst in/rond 190.
Ik hou niet van sprokkelen, heb het graag goed voor elkaar. Helemaal aangezien ik al een paard heb waarmee het een stuk lastiger is.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 15:59

En ook wij hebben ons m1 debuut gepland!

We waren in november al m startgerechtigd (na 5 proeven in 3 wedstrijden. Ik blijf trots ;-)). Maar ben in het l2 gebleven voor de regiokamps.

Vorig weekend hadden we de 2e selectie. We stonden eerste in de tussenstand maar helaas was hij geblesseerd geraakt de avond ervoor (spiertje verrekt). Ben wel gestart maar gem 181 was op een paar punten na net niet genoeg om direct door te mogen. Ik baalde want was zelf verkeerd gereden en paar onderdeeltjes verkloot. Was helemaal van de leg omdat hij niet lekker liep. Afijn.. we staan nu 1e reserve. Kansje dat nog opgeroepen worden dus mijn debuut is zowiezo na 8/9 feb. 16 februari gaan we het proberen!

Dan zijn we 5 x in het l2 gestart sinds oktober. Voelt als zo lang! want het was het l1 in 3 weken uit :):)

Succes iedereen die van het weekend gaat!

Wiggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:35

Wat leuk om jullie verhalen zo allemaal te lezen! vandaag weer een super lekkere training gehad, ze word steeds meer bevestigd en krijgt er hele gave stukken in. Alleen moeten we die stukken steeds verder uitbreiden, maar het bij e/b recht aanspringen gaat heel netjes en de schouderbinnenwaarts raakt ook steeds meer bevestigd! Hopelijk het buitenseizoen M1 gaan starten. Heb nu ook al 20 wp.. en rijd de laatste tijd steeds meer in de 190, eindelijk! :D Trainen jullie ook wel eens in het bos om bijv. rechte stuk aan te springen en schouderbinnenwaarts etc?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:07

Ja hoor! :j niet heel vaak, meestal rijden we buiten ter ontspanning maar als ze loopt te draken dan pakken we er gewoon wat oefeningen bij :)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:13

Ik train ook wel vaak in het bos, al is het nu niet zo heel erg lekker veel plassen in het eerste gedeelte. Ik oefen zelfs tijdens de springles 1 keer in de twee weken. Maar die van mij springt heel makkelijk aan overal in de bak dus dat is niet echt een probleem. Ik vind het juist leuk om dressuur oefeningen tussendoor te doen. Zo houdt je het voor het paard veel leuker.

Ben sinds twee weken bezig met WE (working equitation) dan doe ik tijdens de dressuur training wat andere oefeningen. Hij reageert daar echt heel fijn op en loopt super!

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:40

Martinec1711 ik rijd zolang door omdat ik toen ik bij 10 winstpunten was en over wilde mijn paard een blessure kreeg. Dit duurde een half jaar. Daarna ben ik nog even L2 gestart maar toen gingen de punten ineens zo hard. :D maar ik wil erg graag naar de M1 en zou eigenlijk 12 januari M1 gestart hebben. Maar moet nu dus nog wachten op de regiokampioenschappen of ik stiekem nog een telefoontje krijg.:(

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:43

Vincy ik kom uit neede. Vlakbij Eibergen/Borculo.
Ik start dit weekend zelf niet, maar mag wel graag starten in vragender. Ga er zondag nog wel heen, ga met jury mee schrijven

Lekker bling bling frontriem josje. Staat Baie goed!

Fleurhunter ik rijd juist alle klassen uit. Paard is nog jong en ik heb alle tijd. we zijn de B t/m L2 doorgevlogen. en ik hoef niet zsm in de Z te zitten. Vind het juist leuk om de klasses uit te rijden.

Welkom Fairlady! Gaaf paard! Is dat Almelo?
Filmpje ziet er fijn uit!

Ik probeer ook altijd wel 1x per 2 weken of het liefst nog vaker maar lukt meestal niet naar buiten te gaan, en maak vaak ook 1x per week wat sprongetjes om haar lekker fris in het koppie te houden. En ze heeft daar ook erg veel plezier aan.

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:44

Mando ik heb dar trouwens ook, sb gaat veel beter dan wijken. Heb ook heeeeel veel zin in het moment dat wijken niet meer hoeft hahaha. :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:03

Juuuuul_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 23:08

Haha veel lezen he aranel! Ik ga nu je filmpje kijken