Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:In de disciplines Dressuur, Springen en Eventing kan voor het deelnemen met een
hengst alleen een startkaart worden aangevraagd indien de deelnemer in het
kalenderjaar waarin wordt gestart de leeftijd van 12 jaar (pony’s) of 14 jaar (paarden)
bereikt én de deelnemer geklasseerd is of is geweest in de discipline Dressuur klasse
L2, in de discipline Springen klasse L of in de discipline Eventing klasse M. Voor een
menstartkaart bij een hengst geldt alleen de bovenstaande leeftijdseis. In de discipline
Endurance mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer
minimaal 14 jaar oud is en in de klasse 2 is geklasseerd. In de discipline Mendurance
mag met een hengst worden deelgenomen wanneer een deelnemer minimaal 16 jaar
oud is en in de klasse 2 is geklasseerd .
ambre schreef:O,ok.Dus met een hengst rijd je onderling mee maar kun je daarna wel dispensatie krijgen.
Zouden ze via de knhs eigenlijk ook een soort proef van bekwaamheid af moeten nemen voor mensen die met een hengst willen starten maar er niet voor in aanmerking komen.
Sjolvir schreef:Niet alleen jullie AVS stamboek, geld ook voor barokke paarden voor zover ik weet.
Echter heel handig is het niet, met geloof 4 wedstrijden per jaar (barokke paarden),
verspreid over heel NL.
Gaat stuk praktischer als je paard van iemand leent en daar regulier L2 mee wordt.
Kan je gewoon in je achtertuin starten.
Weet niet hoeveel wedstrijden het AVS er per jaar op na houdt en de verdeling in NL van die wedstrijden.
Moet zeggen dat ik die regel van het hengstrijden ook bizar vind.
En als ik mijn fjord mee sleep naar een wilde wedstrijd nu ze geen startkaart meer heeft, kan
ik van de KNHS een schop krijgen omdat ik wild ben gestart.
En ik snap ook nog niet hoe het dan zit met stamboek wedstrijden, want als je het heel regelneverig leest
zou ik die ook niet mogen starten, want ik start dan niet KNHS (geen idee of het fjorden stamboek FEI is,
want dan mag het weer wel)
En om je fjord predikaten voor het stamboek te laten halen, moet je, juist ja... fjordsport proeven rijden...
(of Ibop).
Hoepels zijn krom, maar de KNHS is ook crea bea.
miss_lizje schreef:Sjolvir schreef:Niet alleen jullie AVS stamboek, geld ook voor barokke paarden voor zover ik weet.
Echter heel handig is het niet, met geloof 4 wedstrijden per jaar (barokke paarden),
verspreid over heel NL.
Gaat stuk praktischer als je paard van iemand leent en daar regulier L2 mee wordt.
Kan je gewoon in je achtertuin starten.
Weet niet hoeveel wedstrijden het AVS er per jaar op na houdt en de verdeling in NL van die wedstrijden.
Moet zeggen dat ik die regel van het hengstrijden ook bizar vind.
En als ik mijn fjord mee sleep naar een wilde wedstrijd nu ze geen startkaart meer heeft, kan
ik van de KNHS een schop krijgen omdat ik wild ben gestart.
En ik snap ook nog niet hoe het dan zit met stamboek wedstrijden, want als je het heel regelneverig leest
zou ik die ook niet mogen starten, want ik start dan niet KNHS (geen idee of het fjorden stamboek FEI is,
want dan mag het weer wel)
En om je fjord predikaten voor het stamboek te laten halen, moet je, juist ja... fjordsport proeven rijden...
(of Ibop).
Hoepels zijn krom, maar de KNHS is ook crea bea.
KNHS moet eens duidelijke regels stellen.
Bijvoorbeeld rassen/stamboek/wilde wedstrijden toestaan, mits de regels van de knhs worden toegepast (voorbeelden: bitkeuze, hengst starten, etc.)
Hiermee zullen ze een hoop goodwill kweken.