Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

teammolenaar

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:45

Als ik alle signalen goed lees en interpreteer, dan ben ik bang dat beslissing door KNHS al is genomen ,
of er doorgedrukt zal worden.
De lokaties met 3 bakken ( 2 x tbv proef) zullen het komend seizoen wel heel erg druk krijgen dan of zullen de vele opzeggingen van startpassen dit kunnen voorkomen?

Ik heb onze 2 startpassen in ieder geval alvast opgezegd en ik zal eerst kijken hoe het komend seizoen zal lopen alvorens ik deze (weer) activeer.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:44

Maar hoeveel mensen zullen nou daadwerkelijk hun startpas opzeggen?
Ik in ieder geval niet! Ik heb vorig jaar mijn tweede startpas al opgezegd, omdat ik het gewoon te duur vond om 2 paarden uit te brengen voor 75,- per paard ipv 44,- (en dan nog je coupons erbij, maar dan kon je het zo duur maken als je zelf wilde) Ik startten namelijk geen 31 keer per jaar met beide paarden hoor! Daar heeft de KNHS zich ook weinig van aangetrokken, want met mij zijn er genoeg anderen geweest die vanwege dezelfde reden hun tweede of derde pas hebben laten schieten. Persoonlijk vind ik dat nog steeds erg jammer. Ik was graag met beide paarden door gegaan.

Het kan de KNHS niet schelen of wij nou massaal de indoorwedstrijden laten schieten door deze regel. De KNHS verdiend niet meer per coupon aan ons. Ze strijken die 75,- van ons toch wel op, of we nu wel of niet starten indoor.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:49

En daarom zeg ik het dus wel op eind 2013 als deze regel doorgaat!
Dan rijd ik volgend jaar nog uit & dan is het voor mij klaar.
Ik ga niet alleen voor het outdoorseizoen betalen, ben gekke henkie niet.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:58

Ik heet ook geen Henk, ;) maar ik vind SGW toch echt veels te leuk om 'zomaar' mee te stoppen! Een dressuurwedstrijdje kun je ook nog wel startkaartloos rijden (lekker makkelijk want dan bepaald je zelf met hoeveel 'winstpunten' je promoveert :P ) maar springen en crossen is echt een stuk lastiger.
Maar als ik geen dressuur meer start indoor, merkt de KNHS daar dus helemaal niks van. En echte die-hard dressuurprikkers zullen ook hun hobby niet zomaar opgeven! Die zullen zich er ook bij neerleggen uiteindelijk en gewoon lekker blijven dressuren...

En daar gokt de KNHS dus op.

Daar bij komt dat je geen reden opgeeft waarom je opzegt. De KNHS zal dus nooit weten dat jij daarom je pas opzegt en de KNHS de rug toe keert. Die denken waarschijnlijk dat je je paard verkocht hebt ofzo...

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:07

Oh, maar ik was allang van plan daar dan een brief achteraan te doen hoor. Ze zullen het weten! :D

Wel twijfel ik nog om te gaan springen... maar dat zou enkel B zijn, denk dat we L al niet aan kunnen :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:09

Loetie, in Zuid Holland hebben al behoorlijk wat mensen hun lidmaatschap opgezegd en daarbij duidelijk aangegeven dat het komt door de aankomende mogelijk regelementswijziging. Hierdoor is toen Zuid Holland wakker geworden wat het effect van de wijziging zou hebben en zijn ze in actie gekomen. ;)

Daarnaast zijn er in 2012 al behoorlijk wat afmeldingen wbt de startpassen, hierdoor gaat de prijs voor de startpas met 1 euro 50 omhoog voor komend jaar. :+

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:25

cobiie schreef:
Loetie, in Zuid Holland hebben al behoorlijk wat mensen hun lidmaatschap opgezegd en daarbij duidelijk aangegeven dat het komt door de aankomende mogelijk regelementswijziging. Hierdoor is toen Zuid Holland wakker geworden wat het effect van de wijziging zou hebben en zijn ze in actie gekomen. ;)

Daarnaast zijn er in 2012 al behoorlijk wat afmeldingen wbt de startpassen, hierdoor gaat de prijs voor de startpas met 1 euro 50 omhoog voor komend jaar. :+

Natuurlijk...
De KNHS maakt het de recreatieve wedstrijdruiter het zo wel erg zuur.
Dan komt die startpas alleen al op bijna 80 euro, dan de P&S erbij... en je verenigingslidmaatschap.. Dan moet je aardig wat starten wil je dat eruit krijgen..Als ik dan ook nog maar 1 proefje kan rijden is het voor mij klaar.. Blijf ik wel lekker thuis rijden..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:40

Jee, zeg dat wel ja. Na die fikse verhoging van vorig jaar door de invoer van de startpas nu wéér omhoog is echt van de zotte. Als indoor nog alleen maar 1 proef telt/mag start ik indoor niet meer, mij teveel circus voor dat ene proefje. En voor alleen outdoor is me het hele gedoe echt te duur zo... Gatver wat balen, ik vind/vond het een paar keer per jaar kunnen starten enorm leuk maar er komen inmiddels zo veel kosten, mitsen en maren achter weg dat je de zin langzaamaan een beetje over gaat :\ Wat zonde, deze ontwikkelingen!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:45

Persoonlijk denk ik dat de prijs voor de startpas anders ook wel omhoog was gegaan. Dat gebeurt ieder jaar toch?

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:08

Dat denk ik ook, maar het is nu en en.. dus en kosten omhoog en daarnaast die winstpuntenregel, waardoor je dus 2 keer zoveel weg moet voor dezelfde punten.

Ik dacht echt dat de KNHS de wedstrijdsport laagdrempelig wilde maken zodat iedereen een wedstrijdje kan rijden, waarom moet het perse een elitesport worden? Als je in deze tijden een paard kan (onder)houden ben je imo 'elite' genoeg. En dan die l*lsmoes dat een jurylid niet objectief kan beoordelen slaat ook nergens op. Zoek de fout in je eigen opleidingssysteem en leg de consequenties niet bij je leden.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:49

Die ledenraad is dan deels bestaande uit vertegenwoordiging van de verschillende regiobesturen?
Dus elke provincie heeft er één? Als ik nou wil weten wat mijn eigen regio (Drenthe) ervan vindt.. moet ik die dan aanschrijven?
In Drenthe zijn er maar weinig van dit soort wedstrijden... maar om dit nou helemaal te stoppen. Zeker met deze argumenten. Vind het juist wel lekker om twee proefjes te kunnen rijden... het is qua werk evenveel tijd... vind het al zo weinig die paar minuten waarin je het moet laten zien.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:53

Je zou ze een mail kunnen sturen als bezorgd lid. Als ze van niemand iets horen zullen ze ongetwijfeld akkoord gaan, maar als er veel leden hun protest uiten zullen ze er wel wat mee moeten doen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:41

Ga morgen maar eens een mooie mail in elkaar zetten met argumenten en mijn startpassen opzeggen.
Heb er 2, startkaart onder het zadel voor Toobs en menstartkaart met Sjol.

Activeren kan altijd weer.

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:06

Mogelijk weten niet in alle regio's de leden wat de plannen zijn, bij ons was het advies om de info zo veel mogelijk te verspreiden naar andere regio's.
Dus misschien helpt een mailtje naar clubgenoten wel?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:20

Ik denk dat er sowieso heel veel ruiters/amazones zijn die van dit plan helemaal niet op de hoogte zijn.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:22

KarinvdM schreef:
Ik denk dat er sowieso heel veel ruiters/amazones zijn die van dit plan helemaal niet op de hoogte zijn.

Idd hoor... Heeft vast niet in de P&S gestaan of wel? (lees dat nooit :oo )

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:25

Nee, dat soort dingen wordt pas geplaatst als het een feit is...
Ze zetten heus geen poll op de KNHS-site.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:29

Ik heb iig al een bestuurslid van mijn rijvereniging erna gevraagd... wacht even of zij reageert (dan komt ze vast wel even in topic kijken) als dat niet zo is staan de emailadressen van regiobestuur op de website dus kan ik de voorzitter daarvan eens vragen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:15

Is de voorzitter van de regio niet ook gelijk de afgevaardigde? Dat is in de regio Utrecht het geval.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:07

Wanneer is de betreffende ledenraad vergadering eigenlijk? Wij willen namens de vereniging nl een brief sturen naar onze regio om er voor te pleiten dat ze tegen gaan stemmen, maar ik kan op de site niks vinden. En mocht de KNHS het er wel doorheen drukken, dan kan ik nog voor 1 december mijn lidmaatschap opzeggen (startkaart heb ik al opgezegd door andere omstandigheden)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 15:23

27 november is een bijeenkomst van het wedstrijdplatform.

Overigens heb ik nog een mail gehad van iemand van de KNHS die bij mij aangaf dat het een idee van de regio's zelf was.
Ik zal even quoten:
"Het voorstel komt dan ook vanuit de regio's die bij elkaar komen in het wedstijdplatform, een overleg waar de regio's dit soort zaken met elkaar bespreken."

Ik vraag me af welke regio's hier het voortouw in hebben genomen of dat de KNHS nu het idee op zoveel weerstand stuit haar handen ineens in onschuld wast.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:08

We kunnen ook 27 november met zijn alle gaan protesteren in Ermelo ;)
Dit idee gaat helemaal nergens over. Ik start iedere maand op een wedstrijd met 2 proeven met dezelfde jury en noway dat daar cadeautjes uit worden gedeeld. Ik ben tot nu toe iedere keer goed gejureerd en de punten van mijn ring liepen afgelopen keer uiteen van 172 t/m 189.
Ik vind het argument cadeautjes geven waardeloos!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:26

Ik snap de reden ook niet helemaal.. Dressuur is en blijft een jury sport waar enige objectiviteit niet vermeden kan worden.. Wanneer een combij een winstpunt verdiend naar de mening van de jury, krijgt hij deze... Anders niet.

Of hij nu 1 of 2 proeven rijd, maakt daarin denk ik weinig verschil. De combinatie's die eenvouding een winstpunt rijden doen dat met 1 proef ook wel, combinatie's die het niet verdienen, niet.. Ook niet in de 2e proef. Daarbij starten combinaties vaak in eigen regio en jury's worden ook uit eigen regio gevraagd. Dus het zal regelmatig voorkomen dat je dezelfde jury een week (maand wat dan ook) later weer terugziet, mag dit dan ook niet meer??

Nee, ik zie het nut niet van deze regeling en maakt de sport alleen maar duurder voor degene die graag 2 proeven rijden.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 08:13

Ik ben bestuurslid van een rijvereniging en kreeg gister pas een mail met de plannen voor het reglements regeling. Ik heb als knhs lid een email gestuurd en als bestuur gaan we ook nog een brief sturen. Vind het belachelijk. Het is hun probleem dat sommige jury´s kadootjes uitdelen, niet die van de ruiters

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 12:51

Ik lees het nu net en ik start ondermeer in Nederland omdat er een indoorseizoen is (hier in Belgie nl. niet) maar als dit erdoor komt ga ik in eigen land verder starten. Het is hier nl. wel een stuk goedkoper en ik ga niet op pad voor 1 proef, dus zou ik dan sowieso alleen nog maar een outdoorseizoen hebben in Nl. Dan is het voor mij dus niet meer de moeite waard om de grens over te steken.
Ik ga mijn wedstrijdsecretariaat bellen voor meer info en evt. gaan dus per 1 december 3 startpassen afgemeld worden en ga ik hard oefenen op mijn eenvoudige galopwissel die er dan voor april op moet staan :+