Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
texelse schreef:Om 2 wp's te halen moet je 75 punten halen en overhouden. Dat staat gelijk aan 52,5 in het oude systeem. En bij mij waren er niet veel deelnemers die daaraan kwamen.
Dus nogmaals: de beoordeling is gelijk gebleven, maar de grens voor wp's is opgeschoven.
texelse schreef:Kijk nadjajump, dat zouden nou meer mensen moeten doen, "gewoon lekker rijden en niet zoveel op de plaatsing en de winstpunten letten".
Loetie84 schreef:Tis maar net wat de jury wil zien...
Loetie84 schreef:Misschien wel iets off-topic, maar ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat er in de BB geen stijlpunten worden gegeven? Hoe moet je het anders leren? In de BB mag je blijkbaar als een idioot door het parcours zonder afgestraft te worden. Ik zou echt ook graag in de BB stijlpunten zien. (jury zit er toch, dus waarom niet?)
nadjajump schreef:Tuurlijk probeer ik ook te winnen, maar ik weet nu eenmaal dat ik geen hele hoge stijlpunten ga krijgen. Ik doe dus wel mijn best maar wat ik meer bedoel is dat ik het niet erg vind om te verliezen, en het belangrijker vind dat ik en mijn pony als combinatie groeien en dat ik voor mezelf met een fijn gevoel naar huis ga
Bob1976 schreef:Hoe zit het met de beoordeling van de nageeflijkheid in verband met stijlpunten? Ik wil graag een B-wedstrijdje starten, maar met springen lukt het mij niet om 'm echt heel nageeflijk te houden. Het tempo e.d. heb ik wel onder controle. Zou ik zonder nageeflijkheid, maar verder wel een net rondje ook voldoende stijlpunten kunnen halen?
Koekje_ schreef:met de oude regeling kon een jury iemand die niet foutloos was niet bovenaan plaatsen. Je resultaat in het parcours was toch nog wel doorslaggevend. En jammer dat niet meer verenigingen BB ook op stijl jureren, oefendresssuur wordt immers ook gewoon beoordeeld terwijl er geen klassenment wordt opgemaakt.Loetie84 schreef:Tis maar net wat de jury wil zien...
Dat argument heb ik nooit echt begrepen. Want dat was altijd al zo! Met de oude regeling was ik het ook lang niet altijd eens met de uitslag. Toen merkte ik ook wel dat er mensen voorgetrokken werden of de beste niet de meeste punten kreeg. Als je iets door een jury laat beoordelen hou je dat altijd.Loetie84 schreef:Misschien wel iets off-topic, maar ben ik de enige die zich stoort aan het feit dat er in de BB geen stijlpunten worden gegeven? Hoe moet je het anders leren? In de BB mag je blijkbaar als een idioot door het parcours zonder afgestraft te worden. Ik zou echt ook graag in de BB stijlpunten zien. (jury zit er toch, dus waarom niet?)
Hier in de buurt gebeurd het wel eens en vind ik wel goed. Maar zou van mijn inderdaad ook wel meer gebeuren (als voorbereiding op de klasse B). Maar omdat er toch geen klassement wordt opgemaakt gebeurd het meestal niet
gomir schreef:Ik geef altijd stijlpunten in het BB, maar hier wordt er ook meestal wel een klassement opgemaakt bij de BB.
Mijn ervaring is trouwens dat de mensen in de top tien over het algemeen nooit meer dan 1 balkje hebben, met 3 balken kom je echt niet meer voorin het klassement te staan.