Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kleinvosje

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:32

Geen idee Fitzroy, het was een grapje, gaat toch niet gebeuren! Ik zie graag de papieren protocollen blijven, voor de cijfers en de verwerking ervan kunnen ze een PDA of zo gebruiken.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:45

Maar is het dan zo dat eerst de schrijvers de punten op een protocol zetten, en het secretariaat dan alle punten moet overnemen op de pc? Dat is toch hartstikke veel werk? En meer kans op fouten lijkt me als je 30 cijfers moet overnemen ipv alleen het totaal?

Ik weet niet hoe het allemaal werkt hoor, nog nooit secretariaat gedaan maar dit klinkt wel heel dubbel?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 16:46

Dat gebeurt nu vaak al Esther, secretariaten draaien daardoor overuren.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:50

Ben wel benieuwd wanneer ze hier meer info over hebben!

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:51

kleinvosje schreef:
Dat gebeurt nu vaak al Esther, secretariaten draaien daardoor overuren.

Maar waarom dan? Want de KNHS krijgt nu toch al een deel van de startcoupon, wat moeten ze dan met alle punten nogmaals? Vind dit echt weer typisch een gevalletje van knhs-logica hoor...
En nu snap ik ook waarom de uitslag af en toe zo godsgruwelijk lang op zich laat wachten...alle coupons overtypen is wel even wat meer werk dan alleen natellen...hoewel dat overnemen natuurlijk achteraf zou kunnen, maar het is zo ook niet meer leuk om een wedstrijd te organiseren zeg...ben je achteraf nog een halve dag bezig om punten over te nemen...lekker dan.

SemperFi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:51

_Esther_87_ schreef:
Maar is het dan zo dat eerst de schrijvers de punten op een protocol zetten, en het secretariaat dan alle punten moet overnemen op de pc? Dat is toch hartstikke veel werk? En meer kans op fouten lijkt me als je 30 cijfers moet overnemen ipv alleen het totaal?

Ik weet niet hoe het allemaal werkt hoor, nog nooit secretariaat gedaan maar dit klinkt wel heel dubbel?

Daarom wordt het vaak (tenminste bij de sgmw's) altijd dubbel ingevoerd door meerdere mensen en controleert het programma op eventuele fouten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:56

Ik neem alleen totalen over. Ga niet alle punten in voeren dan ben ik echt vreselijk lang bezig!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:18

germie schreef:
Maar deze zijn al besteld en betaald in 2010. Ik ben al tijden niet meer gestart en er was toen nog niets van bekend. Ze hebben een waarde, dus dat geld wil ik dan ook terug natuurlijk.
Er zal een overgansperiode moeten komen van zeg maar 2 of 3 jaar zodat je coupons op kunt maken. En dat je dus zelf kunt kiezen of je start met coupons of met de pas.

Wat kan de KNHS er nu aan doen dat jij niet gestart bent??? Geef je weinig kans, en vind het zelf ook complete onzin om geld terug te willen. En alsjeblieft geen overgangsperiode, wordt alle administratie rond een wedstrijd nog ingewikkelder.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:18

antje_vip schreef:
Volgens mij is dit geen onvoorziene omstandigheid, aangezien ze er al een heule tijd mee bezig zijn. ;)
Maar hoe gaat het dan met de beoordeling, met een laptop het juryhokje in?

:j
Gebeurt nu ook al bij bepaalde wedstrijden.
Alleen voor een zomerconcours heb je dan wel heel veel laptops nodig. :+

LiiNd_Y schreef:
fijn er heb paar weken geleden nog 16 besteld...en zo veel rijd ik niet meer dit jaar...

de punten worden op een geprinte protocol geschreven dan?

Het lijkt mij dat de punten gewoon op de computer/laptop worden ingevuld, en daarna uitgeprint.

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:23

Ik voer ook alleen de totalen in. Punten per onderdeel invoeren is een heidens karwei en erg foutgevoelig.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:24

Nexus schreef:
Ik voer ook alleen de totalen in. Punten per onderdeel invoeren is een heidens karwei en erg foutgevoelig.

Maar dat is wel waar ze naartoe willen, dat de punten digitaal ingevoerd worden per onderdeel. Anders kan er ook geen controle meer gehouden worden...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:29

Ik dacht dat ieder secretariaat al verplicht was om de punten afzonderlijk in te voeren. Dat is mij tenminste door meerdere secretariaten verteld. Vaak doen ze dat dan ook met zijn tweeën, de één leest voor en de ander voert in.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:29

Wij hebben per punt ingevoerd, is veel werk maar zo hoort het dan denk ik. Gewoon met 2 man aanzitten, 1 lezen ander typen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:30

Fitzroy schreef:
Ik dacht dat ieder secretariaat al verplicht was om de punten afzonderlijk in te voeren. Dat is mij tenminste door meerdere secretariaten verteld. Vaak doen ze dat dan ook met zijn tweeën, de één leest voor en de ander voert in.

Nee, alleen de totaalpunten en uitslag moet digitaal ingeleverd worden. :) Dat deden wij ook met 2en, maar is 10 minuten werk voor een ring of 5.
Tot nu toe dan.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:32

malloesje schreef:
Wij hebben per punt ingevoerd, is veel werk maar zo hoort het dan denk ik. Gewoon met 2 man aanzitten, 1 lezen ander typen.

Waar heb je dat dan ingevoerd? Bij dat concour3.5 programma?
Ben daar nog geen coupons tegengekomen. :o Maar gebruik het programma ook alleen om juryleden en combinatienummers op te zoeken, en dan om de einduitslag door te sturen.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:40

Wij hebben bij iedere combinatie alles ingevoerd zowel dressuur als springen, paarden en pony's :) Het vergt enige tijd maar ik vind dat er erg veel voordelen zitten aan het programma. Ook voor het maken van het programma et.
Het enige waar wij tegenaan liepen is dat mn springruiters nog kort voor aanvang bijschrijven met nieuwe paarden waarbij net startkaart is aangevraagd. De KNHS doet alleen op maandag de boel updaten dus is er nog geen combinatienr. bekend (behalve handmatig).

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:42

Wordt wel een beetje laat aangekondigd dan eigenlijk, of nouja.. het is nog niet eens 'officieel' aangekondigd maargoed.
Ben iig blij dat ik het nu lees, want had eigenlijk al nieuwe coupons willen bestellen.
Lijkt me wel ideaal trouwens!! :) Of nouja, voor de ruiters tenminste, voor de verenigingen/jury's/schrijfsters e.d. misschien wat minder?!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:44

Is al officieel maar nog niet voor leden/ruiters en idd wat laat.
Vanaf okt gaan ze experimenteren met systeem maar moeten coupons nog wel nagestuurd worden

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:45

Henrieke ik zie als vereniging ook wel de voordelen er van in hoor!

Femke16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:45

oef, das jammer dat ik dit nu pas lees, ik heb namelijk een maand terug een bult coupons besteld :( beetje jammer!
Maar goed, kan ik ook niks aan doen als ze dat niet zo groot aankondigen. Dit is wel iets wat groot aangekondigd zou moeten worden natuurlijk. Zowel vanuit de KNHS als vanuit de verenigingen!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:47

ponyparadijs schreef:
Henrieke ik zie als vereniging ook wel de voordelen er van in hoor!

Ja dat zal best, ik bedoel eigenlijk meer de organisatie/secreatariaat zegmaar die daar ook echt mee te maken heeft.
Maargoed, eerst maar eens zien.. het loopt vast wel los!

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:47

nou het lijkt me hartstikke onhandig, geef mij maar lekker startcoupons. Heb ze alleen nog wel nodig, weet iemand hier of je ook kleinere setjes kunt kopen?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:47

marjolein_el schreef:
nou het lijkt me hartstikke onhandig, geef mij maar lekker startcoupons. Heb ze alleen nog wel nodig, weet iemand hier of je ook kleinere setjes kunt kopen?

Als je goed gelezen hebt in dit topic, zijn ze alleen maar te bestellen als kleinere sets per 1 oktober...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:49

Ik zou zeggen ledenraad stem maar in met het idee, maar dan wel per 1 januari 2013.

Dan kan iedereen zijn coupons op maken en de goede hoeveelheden bestellen.
Tevens dan fatsoenlijk de tijd om de veranderingen naar verenigingen en leden te communiceren ipv dat het nu een haast klus zou
moeten worden met alle irritatie van dien en onvolkomenheden.

Wou net coupons bestellen, stel dat wel even uit totdat er meer duidelijkheid is.
Kleinere sets klinkt wel leuk, maar ik blijf geen porto kosten sponseren aan de TNT.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:52

kleinvosje schreef:
marjolein_el schreef:

Als je goed gelezen hebt in dit topic, zijn ze alleen maar te bestellen als kleinere sets per 1 oktober...

sorry , ben afgebeuld op m'n eerste schooldag :Y) Bedankt voor je antwoord! Moet wel net coupons bestellen.. hou ik lekker veel over.