Kur Gal en Rath

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:23

laat anky erbuiten alsjeblief!!!!!....ik wil haar namelijk wel terug in nederlandse team....ANKY!!!!...ANKIIEEEEEEEE!!!!...help ons tegen al het onrecht wat ons wordt aangedaan!!

was even off topic, even melige bui!

maar flyaway, nu ben ik het wel met je eens!...adelinde is zo gaaf!!

FlyAway schreef:
Needje schreef:
Flyaway, jij bent als een van de weinigen niet zo negatief, dus je valt een beetje buiten de boot :D

Eh, Embe, er wordt wel degelijk constant aangehaald hoe goed Gal reed en hoe slecht Rath. :+

Geeft niks hoor ik ben het gewend, ik had altijd al met iedereen discussie dat ik Totilas niks vond en liever Adelinde zag rijden omdat ik dat een veel mooier beeld vond.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:23

Neroo schreef:
Ben benieuwd wie team Rath en Schockemohle nog serieus neemt _O-

Te kansloos voor woorden dit!

De jury heeft hen in ieder geval serieus genomen gezien de score.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:27

FlyAway schreef:
Neroo schreef:
Ben benieuwd wie team Rath en Schockemohle nog serieus neemt _O-

Te kansloos voor woorden dit!

De jury heeft hen in ieder geval serieus genomen gezien de score.

Toen was waarschijnlijk niet bekend dat het een kopie in spiegelbeeld van de kur van Gal is..

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:29

Ik vindt Toot onder Gal veel relaxter, meer ontspanning en harmonie dan onder Rath...
Snap wel wat Flyaway bedoeld met circusact, maar die zie ik juist meer bij Rath omdat ze nou niet bepaald samen één lijken, Rath probeert zijn been gebruik net zo er uit te laten komen als Gal dat deed alleen ziet het er (nog) niet zo ontspannen uit als Gal voor elkaar kon krijgen... dus circusact, ja bij Rath nu (nog) wel ja...

Snap ook de mensen met het-zal-wel-gevoel ;) Alleen denk ik dat het hier meer een gevoelige kwestie is geworden en vandaar de commotie... als ik jou kur steel op 'ons' niveau ben je ook boos, geirriteerd of juist trots en lach je je rot... iig emotie. Maar bokt zal er niet op of om van kijken laat staan andere pers. Feit dat de combinatie Rath en Toot, de verkoop en relatie tot Gal en co zo'n big deal is geworden maakt het stelen van de kur extra geladen en gewoon een druppel die de emmer voller maakt bij sommige.

Ik kan er niet wakker van liggen, vindt het inderdaad en compliment voor Gal en hoop dat ie lekker zit te gniffelen... maar vindt het een domme zet van Rath, hier verliest ie inderdaad zieltjes mee... en dan zullen de bokkers hem weinig kunnen schelen, maar media kunnen je maken of breken en hiermee heeft ie er wellicht een aantal tegen hem in het harnas gespeeld... zo werkt het spel van (paarden)topsport helaas

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:30

Mmm voor een duppie op de eerste rij?!
Duppie heeft wel naar schatting €10-15 miljoen gekost...

Vind t uitermate kansloos overkomen van Rat(h) en consorten!!!
Pure plagiaat maar dan in spiegelbeeld...
Laatst bijgewerkt door PaysBas op 21-06-11 13:36, in het totaal 1 keer bewerkt

sheilarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:31

Wat jammer om Totilas zo dezelfde kur te zien rijden als met Edward, had gehoopt op een spannende nieuwe kur waarbij ze laten zien dat ze er staan. Maar helaas ze hebben dezelfde genomen. Ik moet zeggen dat bijv bij de uitgestrekte draf totilas onder Gal veel ruimer en groter was in zijn bewegingen dan dat hij onder Rath is... zo waren er nog meer van die oefeningen die Gal ruimer en grootser liet overkomen op het publiek terwijl Rath dit veel kleiner had en soms niet eens liet zien.

Jammer... Hopen dat hier nog een staartje aan zit, want iemand zijn choreografie stelen zal vast wel straffen aan zitten via het FEI (copyright)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:32

Sjongejongejonge.. Wat een zeur-volk hier.. Waar maak je je druk om? Een kur is een vrije opdracht met standaard allerlei verplichte onderdelen. Daarnaaast krijg je de ruimte om de sterke punten van je paard beter naar voren te laten komen.. Gohm die sterke punten zijn bij Rath dezelfde als bij Gal! Dat Rath er voor gekozen heeft een zelfde soort kur te ontwerpen is daarom alleen maar logisch. Laat die jongen toch lekker genieten van dat toppaard, op zijn manier. Als hij "veilig" wilt beginnen met deze kur is dat zijn keuze en niet die van het publiek. Want als het aan het publiek zou liggen (zoals hier) zou Rath niet eens een kur mogen rijden omdat er mensen nogsteeds in de waan van complottheorien en terugkoopacties geloven..

Get over it en ga verder. Ik gun Rath grote successen met Totilas, en dat is ook vooral om het paard wat ik zo geweldig vindt. Maar voor Rath is dit de ultieme droom om mee te rijden met de grote namen, en ik gun zi'n iemand die droom. Met of zonder gejatte kur.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:35

Amaryllis schreef:
Sjongejongejonge.. Wat een zeur-volk hier.. Waar maak je je druk om? Een kur is een vrije opdracht met standaard allerlei verplichte onderdelen. Daarnaaast krijg je de ruimte om de sterke punten van je paard beter naar voren te laten komen.. Gohm die sterke punten zijn bij Rath dezelfde als bij Gal! Dat Rath er voor gekozen heeft een zelfde soort kur te ontwerpen is daarom alleen maar logisch. Laat die jongen toch lekker genieten van dat toppaard, op zijn manier. Als hij "veilig" wilt beginnen met deze kur is dat zijn keuze en niet die van het publiek. Want als het aan het publiek zou liggen (zoals hier) zou Rath niet eens een kur mogen rijden omdat er mensen nogsteeds in de waan van complottheorien en terugkoopacties geloven..

Get over it en ga verder. Ik gun Rath grote successen met Totilas, en dat is ook vooral om het paard wat ik zo geweldig vindt. Maar voor Rath is dit de ultieme droom om mee te rijden met de grote namen, en ik gun zi'n iemand die droom. Met of zonder gejatte kur.

_/-\o_ Helemaal mee eens.

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:36

krijgen ze geen punten voor origenele proef??

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:37

Amaryllis schreef:

Dezelfde soort kur te ontwerpen :')?
Het is dezelfde, enkel in spiegelbeeld. Daar was vast ontzettend veel creativiteit voor nodig.

Het is gewoon ordinair jatwerk.

Dribbel

Re: Kur Gal en Rath

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:38

Beter goed gejat dan slecht verzonnen. Nogmaals: ik lig er niet wakker van.

Embe

Niet mee eens, Gal en zijn team hebben de kur bedacht en gemaakt voor de combi Totilas en Gal, zodat zij daar de uiteindelijk de vruchten van kunnen plukken.

MiniMouse

Ik wensde hem ook veel succes met onze Toot, alleen niet op deze manier :n
Maar zoals ik al zei, ik kan er alleen maar om lachen :j

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:39

Ik lig er ook niet wakker van hoor, helemaal niet.
maar vind het wel een kansloze actie, en erg respectloos tegen over Gal en Peters.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:40

Neroo schreef:
maar vind het wel een kansloze actie, en erg respectloos tegen over Gal en Peters.

Ik zou het juist als compliment zien eigenlijk, maar goed.

Anoniem

Amaryllis schreef:

Dat dacht ik ook, tot ik de kur net even bekeken heb. hij is niet een beetje hetzelfde, of lijkt erop oid. Nee het is 100% dezelfde kur maar dan in spiegelbeeld.
Er zijn zelfs voor mij grenzen.
Ordinair jatwerk op een nieuw muziekje
Je kan ze wel leuk vergelijken nu }>

MiniMouse

Ik zou het alleen als compliment zien als hij dan ook daadwerkelijk zeer goed rijd of beter!
..nee dan ook niet eigenlijk haha }>

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:41

Over auteursrechtelijke bescherming:

Citaat:
Volgens het auteursrecht is een werk origineel wanneer het getuigt van “de persoonlijkheid van de auteur”. Het werk draagt bijvoorbeeld de persoonlijke stempel van de auteur wanneer bij de creatie creatieve keuzes worden gemaakt tussen verschillende mogelijkheden en de creatie niet slechts is bepaald door technische voorschriften.

Het zou zomaar wel kunnen dat de kur van Gal auteursrechtelijk beschermd is...

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:41

Dribbel schreef:
Neroo schreef:

Ik zou het juist als compliment zien eigenlijk, maar goed.

Ik niet

Die kur is Gal zijn kur. Daar heeft Gal zijn succes mee gehaald, records gebroken en zal ook zeker emotionele waarde aan zitten, en daar hoort Rat gewoon vanaf te blijven.
Hij moet zijn eigen ding maar doen, en niet over de rug van een ander.

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:44

Even off topic, wel een leuke woordspeling in deze:
Citaat:
en daar hoort Rat gewoon vanaf te blijven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:49

Idd, sterke punten gebruiken is tot daar aan toe maar de kur kopieeren in spiegelbeeld... Rath maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk. Ik vind het eerlijk gezegd ook zielig.
Je heet Matthias Rath en je stiefmoeder is een tikkie te rijk. Een iets te rijke handelaar koopt een goeie knol uit Nederland van een op geld belustte Nederlander. Geen enkele Duitser wil zijn vingers eraan branden maar stiefmams heeft genoeg poen en Matthias mag er op. Is een sympathieke jongen die zeker dondersgoed kan rijden maar krijgt de hengst niet op tijd heel goed aan het lopen. Maar er moet wel gestart worden natuurlijk, harmonie en afstemming wel of niet. Kur van Edward wordt gekopieerd in spiegelbeeld want de rest van de wereld is dom en ziet het toch niet. Dus wel.
Ik vind het eigenlijk een beetje triest voor Matthias, dit wordt een tragedie vrees ik.

Zoals Sjef al zei: Edward is een kunstenaar die paarden die speciaal zijn zoals Sisther en Totilas aan het lopen krijgt, paarden waarbij de grens een heel dun lijntje is, de besten zijn nu eenmaal net iets anders in de kop.

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:50

Totilas en EG heb ik altijd goed gevonden, een prachtige combinatie. Ik vond het ook heel erg jammer toen Totilas onder EG vandaan werd verkocht, en dat ie toen naar onze buren is gegaan is voor mij een bijzaak. Voor het zelfde geld was een NLe ruiter er mee gaan rijden, hadden we dan ook zo hard geroepen?

Nee, ik gun MAR ook z'n succes met dit paard het is hoe dan ook een bijzonder goed paard, maar om vervolgens een kur zo na te maken of nog sterker te kopieren? Is toch niet slim? Oké, ze moeten op wedstrijd ze moeten zich laten zien en er was al een hoge tijdsdruk dus dat het snel snel en snel is gegaan kan ik mij enig zins voorstellen dat je niet een heel spetterende (nieuwe) kur neer zet maar kijkt naar de kur van je voorgangen, waar zijn de sterke punten benadrukt? Hoe hebben zij dit gedaan? Maar je kan met kleine aanpassingen al een geheel nieuwe kur neerzetten.

Echt ik snap dit niet, had liever een langere (goede) verklaring van MAR gezien maar helaas en aan de verklaring te zien die hij heeft gegeven zit die jongen er ook een beetje doorheen en kan geen kant op. Kan me ook voorstellen dat hij zelf weinig heeft in te brengen, ik liep niet graag in z'n schoenen. :n

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:52

FlyAway schreef:
Ík vind het enorm lachwekkend dat alle Edward Gal-Totilas aanbidders hier dit filmpje nodig hadden om uberhaupt te zien dat ze dezelfde kur gebruikt hebben. Zonder dat filmpje had niemand het in de gaten gehad.

.. deze uitspraak staat letterlijk in het gastenboek van Rath. Nu snap ik waarom jij plagiaat niet zo erg vindt FlyAway :D

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:53

JP zoals gewoonlijk, je bent niet te overtreffen :D

Lot4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:54

xxrossiexx schreef:
Oké ten eerste zag al gelijk wie wie was, en die rath snap ik echt niet,
In.het begin is het nog het tegenovergestelde maar later niet eens meer!
Bedenk gewoon je eigen kür zeg!

Inderdaad. :D