Jurypraatjes

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 20:44

Als ik echt ver over de 4 uur heen ga, reken ik 2 dagdelen. Rond de 4-4,5 uur doe ik dat nog niet.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 21:53

Fitzroy schreef:
Als ik echt ver over de 4 uur heen ga, reken ik 2 dagdelen. Rond de 4-4,5 uur doe ik dat nog niet.

Als ik tot nog toe 40 combinaties krijg, wordt er eerst gebeld of ik dat AUB wil doen (komen ze zelf al met twee dagdelen) blijkbaar zijn er toch een heel aantal jury's met een max duidelijk onder de 40. Ik ken er een aantal die 25 het matje vinden.

Als het trouwens zo'n pietlullige vereniging is met catering enz wordt het natuurlijk altijd twee dagdelen

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:44

ART_UMA schreef:
Als het trouwens zo'n pietlullige vereniging is met catering enz wordt het natuurlijk altijd twee dagdelen


}>

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 22:51

ik jureer ook geen 40 combinaties hoor..bij mij is 30 ook wel het matje...als het er 32 zijn doe ik ook niet moeilijk, maar meer begin ik niet aan..ik vind dat je dan niet meer opjectief bent en al helemaal niet als je 40 dezelfde proeven voorbij ziet komen.

Anoniem

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:25

Geldt dit niet alleen voor de zomerwedstrijden, in de winter zijn er toch nooit zoveel starts in dezelfde categorie, bij ons op stal zijn er meestal tussen de 15 en 20 starts, en de hogere niveaus minder.

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 09:33

judithh schreef:
ik jureer ook geen 40 combinaties hoor..bij mij is 30 ook wel het matje...als het er 32 zijn doe ik ook niet moeilijk, maar meer begin ik niet aan..ik vind dat je dan niet meer opjectief bent en al helemaal niet als je 40 dezelfde proeven voorbij ziet komen.


Das een leuke vraag; nadat je 29 combinaties in de ring hebt gehad met dezelfde proef, en je moet er nog 3, kan je dan nog wel fris en objectief naar de laatste ruiters kijken?

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:14

ShannaY schreef:
Geldt dit niet alleen voor de zomerwedstrijden, in de winter zijn er toch nooit zoveel starts in dezelfde categorie, bij ons op stal zijn er meestal tussen de 15 en 20 starts, en de hogere niveaus minder.


Bij ons zijn de winterrubrieken ook echt wel met 30 combinaties gevuld. Ik denk dat het komt omdat er zo weinig wedstrijden zijn.

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:25

Lielle schreef:
ik was 18 toen ik mijn jury examen deed, en ben dus inderdaad zeer regelmatig voor de schrijfster aangezien


Ik was ook 18 toen ik voor de eerste keer slaagde en met mijn 21 was ik Z jury. Volgens mij zag ik er gewoon oud uit

missmuts schreef:
fresco schreef:
Dat dacht ik ook....
Maar als 1 dagdeel 4 uur duurd en je mag max. 40 ruiters jureren (incl. pauze) zit je daar toch overheen?
Of zie ik dat verkeerd?



Dat zie je goed. 40 combinaties met pauze; dat is *reken reken* bijna 6 uur.


Idd en dat zijn dus 2 dagdelen en ben je de hele dag onderweg (pauzes meerekenen) Ik jureer er niet graag 40 op 1 dag, vind ik behoorlijk veel en zeg altijd bij de aanmelding dat ik alleen 's morgens kan komen jureren (dit in verband met ons bedrijf).

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:27

Scum schreef:
ShannaY schreef:
Geldt dit niet alleen voor de zomerwedstrijden, in de winter zijn er toch nooit zoveel starts in dezelfde categorie, bij ons op stal zijn er meestal tussen de 15 en 20 starts, en de hogere niveaus minder.


Bij ons zijn de winterrubrieken ook echt wel met 30 combinaties gevuld. Ik denk dat het komt omdat er zo weinig wedstrijden zijn.


Ik denk dat het ook komt, omdat er in de winter per dag minder combinaties verwerkt kunnen worden, dan in de zomer. De meeste verenigingen hebben maar 1 binnenmanege en als je dan 100 combies hebt, dan ben je wel van 9 tot 9 bezig. Bij ons kunnen er in de wintermaanden op 1 dag niet meer dan 80 proeven starten en dan rijdt iedereen nog eens 2 proeven, dus dat zijn dan 40 ruiters per dag. (wordt wel tijd voor een tweede hal )

daffodil

Berichten: 10450
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 10:59

Ik houd altijd aan rond de 25 per jury, dat houdt dan toch al in dat we smorgens om half negen beginnen en savonds rond half acht klaar zijn. Dat is meer dan genoeg, zeker omdat wij altijd twee dagen achter elkaar wedstrijd houden. Drie jury's per dag die allemaal rond de 25 starts hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49659
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:36

Gulpje schreef:
Das een leuke vraag; nadat je 29 combinaties in de ring hebt gehad met dezelfde proef, en je moet er nog 3, kan je dan nog wel fris en objectief naar de laatste ruiters kijken?


Moeilijk, heel moeilijk. Ik heb bij mezelf de ervaring dat mn aandacht en concentratie erg verslapt en het af en toe niet meer echt weet.
Echt objectief ben ik dan niet meer. Maar ik probeer mezelf wel steeds voor te houden dat iedereen die binnenkomt rijden veel voorbereiding heeft gehad en zenuwachtig is en dat ze het verdienen om aandachtig bekeken te worden. Zo wil ik zelf ook bekeken worden.

Maar je bent geneigd om te gaan vergelijken met de rest van de groep, zo van dit is ietsje beter dan ik al gezien hebt dus ik punt wat hoger...(weet ik mag eigenlijk niet, ik probeer steeds objectief te blijven)

Gulpje

Berichten: 8093
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 11:53

Ik kan het me heel goed voorstellen, ik denk dat ik het ook zat zou zijn. Maar verder moet ik dus zondag extra hard m'n best doen, ik start namelijk als laatste van de 19

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:03

Gulpje schreef:
judithh schreef:
ik jureer ook geen 40 combinaties hoor..bij mij is 30 ook wel het matje...als het er 32 zijn doe ik ook niet moeilijk, maar meer begin ik niet aan..ik vind dat je dan niet meer opjectief bent en al helemaal niet als je 40 dezelfde proeven voorbij ziet komen.


Das een leuke vraag; nadat je 29 combinaties in de ring hebt gehad met dezelfde proef, en je moet er nog 3, kan je dan nog wel fris en objectief naar de laatste ruiters kijken?



ja dat wel, daar heb ik geen probleem mee, ik bekijk en jureer iedere proef hetzelfde, maar ik heb wel gemerkt vorig jaar toen ik er een keer 38 in de ring had en dan 38x dezelfde M proef voorbij had zien komen, dat ik bij de laatste combinatie's mezelf best in moest spannen om bij de les te blijven...vandaar dat ik voor mezelf een max. heb

Pinacolada

Berichten: 4084
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 15:35

En is het zo dat die laatste combinaties dan een voordeel hebben of juist niet?

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 17:36

niemand heeft een voordeel..of ze nu als eerste of als laatste starten..ik beoordeel de hele bups hetzelfde!!

wendely

Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 18:25

judithh schreef:
niemand heeft een voordeel..of ze nu als eerste of als laatste starten..ik beoordeel de hele bups hetzelfde!!


Helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo..
Maar ik denk toch dat als jij een stuk of 25 hebt gehad en je hebt er nog 2 en die laatste of 1 na laatste bakt er helemaal niets van heb je toch ook wel zoiets van ag.. (of ik geef hoger cijfer) (of je hebt zoiets ik heb er genoeg van hup een 3 of een 4..)


Laatst moest ik schrijven bij ons op de club ik kon het jurylid wel bij wie ik moest schrijven. Maar hij was dus totaal niet serieus bezig de hele tijd vragen en met mij praten enz.. En ondertussen zo van: Ooh oefening 6: 5, 7: 7 Nou ga zo maar door.. Naja dan heb ik dus zoiets van mens ga alsjeblieft even serieus bezig met jureren.. en niet de hele tijd banketstaaf. Als ik op mijn wedstrijden gejureerd wordt wil ik ook dat dat serieus en eerlijk gedaan wordt. En dus niet zo.. De helft van de proef wordt toch niet gezien.. Dit valt me wel vaker op met juryleden..
Ik heb ook wel eens 'verkeerde gallop, gelijk verbeterd' is waarschijnlijk niet eens gezien had er een 7 op.. normaal zul je een 5 krijgen omdat het verkeerd was en wel gelijk verbeterd is.

habibi

Berichten: 4
Geregistreerd: 23-04-05

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:06

Waarom willen de meeste dressuurrijders toch altijd zo graag dat de jury professioneel bezig is, en dat 40 combinaties lang blijft. Terwijl er toch elk weekend weer zoveel ruiters zijn, die er overduidelijk met de pet naar gooien, ruiters die er totaal niets voor over hebben, en elke weekend weer datzelfde rondje om de kerk strompelen. En dan nog klagen ook, dat de hardwerkende ruiters hogere punten krijgen.
50% kan gewoon beter thuis blijven of in het bos gaan rijden, dan krijgen de anderen ook meer aandacht.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:31

Ik weet 1 ding zeker als je in zo'n lange baan start: Maak de jury even wakker! Komt met alles uit de kast binnendraven(recht!) zorg dat je de overgang naar halthouden goed geoefent hebt, Groet met een air van "mijn naam is grunsven, Anky van Grunsven. Rij voorwaarts(recht) en gegarandeert dat de jury wakker is en zal gaan punten!

Anoniem

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 19:33

Weet een van jullie misschien wanneer de nieuwe jurycursussen weer beginnen?? Ik had een paar maanden terug al info aangevraagd, maar toen kreeg ik een boekje over het cursusjaar dat nu net is afgelopen (ipv dat ze dan ff op mijn mailtje terug antwoorden hoe en wat, maar goed... )

Dus wei weet dat?? En waar in het noorden vinden de lessen plaats??? En wat kost het en hoeveel lessen krijg je enz, enz....

Michelle85
Berichten: 856
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Kwadijk / Utrecht

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 20:33

En hoe oud moet je zijn voor de IL cursus? Want ik wil eigenlijk ook wel beginnen

confetti

Berichten: 2152
Geregistreerd: 22-08-01
Woonplaats: breda

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 21:28

Volgens mij is dat tegenwoordig 21 jaar.

judithh

Berichten: 3348
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:27

wendely schreef:
judithh schreef:
niemand heeft een voordeel..of ze nu als eerste of als laatste starten..ik beoordeel de hele bups hetzelfde!!


Helemaal niet aanvallend bedoeld ofzo..
Maar ik denk toch dat als jij een stuk of 25 hebt gehad en je hebt er nog 2 en die laatste of 1 na laatste bakt er helemaal niets van heb je toch ook wel zoiets van ag.. (of ik geef hoger cijfer) (of je hebt zoiets ik heb er genoeg van hup een 3 of een 4..)




fijn dat je voor mij denkt ...maar zonder gekheid...ik heb daar echt geen last van, de laatste combinatie wordt echt hetzelfde beoordeeld als degene die als eerste gestart is..

Anoniem

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 22:47

confetti schreef:
Volgens mij is dat tegenwoordig 21 jaar.


Klopt, want voor het vorige seizoen (daar kreeg ik de folder van) was ik te jong, want je moest dan in september 21 zijn en ik werd toen in november 21.

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-05 23:41

amondi schreef:
Ik weet 1 ding zeker als je in zo'n lange baan start: Maak de jury even wakker! Komt met alles uit de kast binnendraven(recht!) zorg dat je de overgang naar halthouden goed geoefent hebt, Groet met een air van "mijn naam is grunsven, Anky van Grunsven. Rij voorwaarts(recht) en gegarandeert dat de jury wakker is en zal gaan punten!


*grinnik grinnik*

Klopt als een bus!

Katja
Blogger

Berichten: 42179
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: Jurypraatjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-05 00:01

Zat laatst te schijven bij een jury toen er iemand op die manier binnenkwam. Jury gelijk wakker en op het puntje van d'r stoel.
Jammer dat de rest van de proef nogal tegenviel.