Bij pavo wordt dat inderdaad niet gewaardeerd
. Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
. De schimmel heb ik zelfs als eerste keer gereden op vreemd terrein, die haalde ik op met de trailer bij de vorige eigenaar en is dezelfde avond meegeweest naar een les van een gastinstructeur, maar goed die had al Z gelopen dus ik nam aan dat die het inmiddels wel kende allemaal. Lithya schreef:Publiek dat over de tribune dendert? Vaak als er een dressuurcombinatie aan het rijden is mag je de tribune niet op of af. Dan is er niet zoveel te denderen lijkt me. Meer lichtshows? Dat was vooral met Jazz toch?
asjemenou schreef:Als we het over de Pavo hebben, zou het dan ook niet gewoon voor de veiligheid van de toeschouwers zijn?
De paarden van Emmelie liepn bv ook allemaal netjes aan een touwtje over het zandpaadje, en dat zal echt niet zijn omdat ze bang is eraf te vallen.
Als die jonge hengsten het in 1 keer in hun kop krijgen en de lucht in springen, dan blijft ze echt wel boven. Denk niet dat ze zich daar heel druk om maakt.
Maar wat met al die mensen die ook allemaal over datzelfde (niet zo heel erg brede) zandpaadje lopen? En met de kinderwagen nog even snel voor de paarden oversteken? Zullen die ook blij zijn als de ruiter denk: Goh wat issie fris, laten we even hand naar voren doen en gas erop zoals de springruiters!
femkefloris schreef:ik merk heel erg het verschil tussen dressuur en springpaarden. dressuurpaarden zijn vaak toch wat kijkeriger en gaan sneller lopen vervelen dan de springpaarden. ik moet bij mijn dressuurpaard soms ook een begeleider hebben. maar wij kijken altijd pas op de wedstrijd hoe ze zich gedraagt. begint ze te irriteren komt er gelijk een begeleider bij om haar even vast te houden bijv. als ze naar de ring toe door een smalle gang moet of iets ziet voordat ze de ring inmoet.
asjemenou schreef:Maar hoe moet het publiek zich dan aanpassen Lithya?
Oke, niet vlak voor paarden oversteken, daar geef ik je gelijk in.
Maar meer als netjes aan de kant blijven lopen kun je toch niet doen?

Lithya schreef:Als het kind er onder zit, heb je dan als ouder voldoende opgelet kun je je afvragen. Het is nog steeds geen speeltuin en er zijn levende jonge beesten die er komen.
Urielle schreef:Wat een belachelijk vooroordeel Evelien.
? en dan heb ik het dus niet over Pavo ed maar gewone basiswedstrijden
.
? En dat geeft nog geen garantie dat je er niet kan afvallen oid
. Bedoel toen er id bossen een konijntje overstak lag ik er zo af en ik kwam al bokkend het terrein in Ermelo op tijdens de bitloze proefwedstrijd
. Maar ondanks dat vertouw ik hem wel zo omdat ik in de loop wel weet wat ik van hem kan verwachten (en naar mijn mening is dat dus omdat ik alles rustig heb geleerd / geoefend van vreemde bakken tot bossen / tot vlaggen / kermissen tot springen)... Misschien dat het zo wat duidelijker is wat ik bedoel
...
Urielle schreef:Die lopen niet braaf een rondje Essie, maar het is wel fijn als ze de eerste opgebouwde spanning hebben losgelaten waardoor je er iig aan mag komen en liefst ook binnen een omheinde losrijbaan zit zodat je niet uren achter je paard aan kan sjokken terwijl die over het terrein sprint. Dan kun je ze met losrijden alsnog aan hun mieter zitten zodra ze het weer toelaten en hopelijk zijn ze tegen het proefje dan al zo onder de indruk en 'stoomvrij' dat ze wel kijken maar niet springen.
Is toch ook irritant voor de andere ruiters
Ayasha schreef:een goede begeleider kan er voor zorgen dat het paard niet steigert.Doettie aan de longe met een jong paard toch ook?

schoentje schreef:Ayasha schreef:een goede begeleider kan er voor zorgen dat het paard niet steigert.Doettie aan de longe met een jong paard toch ook?
een goede ruiter kan er ook voor zorgen dat een paard niet steigert
steigert ie met die ruiter toch, dan kan een goede begleider daar weinig meer aan doen, denk ik.