Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:52

Ik vind het zo frustrerend als je op wedstrijd bent en dan zo zenuwachtig bent of het zo goed wilt doen dat je opeens niet meer kan rijden en het dan van de stress nog even op wilt lossen door maar wat in de paardenmond te plukken, wat natuurlijk alleen maar een averechts effect heeft. En vervolgens ben ik dan ook nog teleurgesteld dat ik geen wp rijd. :')

En natuurlijk zijn kleine drukke inrijterreinen, slechte wedstrijdbanen en je pony die opeens overal van schrikt vrij frustrerend.

Mer123

Re: Wat vinden jullie het meest frustrerende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:57

Ik vind het verschrikkelijk als je geen ruimte hebt om los te rijden, en dat het ineens enorm in of uitloopt zodat je er te kort of juist veelste lang op zit.
Ook is het frusterend dat als je denkt dat je goed gereden hebt je kei weinig punten hebt, of net andersom:P

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:01

Mer123 schreef:
Ik vind het verschrikkelijk als je geen ruimte hebt om los te rijden, en dat het ineens enorm in of uitloopt zodat je er te kort of juist veelste lang op zit.
Ook is het frusterend dat als je denkt dat je goed gereden hebt je kei weinig punten hebt, of net andersom:P

Andersom vind ik meestal geen probleem. :')

Inderdaad, te weinig ruimte én in/uitlopen vind ik wel de grootste nadelen die er zijn.

BrittOllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 23:02

als je rustig en netjes aan het inrijden bent,
is er altijd wel eentje die nooit op anderen let.
noooit voorang geven, altijd maar willen krijgen,
je hebt zo een botsing,
daar word ik zo chagerijnig van,
dan kan ik me niet meer concentreren,
proef verpest..
nouja nog wel een winstpunt, maarja t kan altijd beter ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:59

Als ik merk dat er zo iemand bij mij in de bak rijdt :Y)
Dan gebruik ik mijn beuk peerd stand ook een paar keer. Meestal is het dan wel duidelijk.

femkefloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 16:54

ringmeesters die de regels niet kennen en lopen te zeuren dat je sporen te lang zijn terwijl dat niet zo is! (op de gelderse kampioenschappen overkomen)
mensen die ineens voor je langs komen vliegen met hun pony.
mensen met paraplu's.
jury's die zeuren dat je pony bij de paarden moet ook na het laten zien van paspoort waar opstaat dat het een pony is.
controleurs die de chip van het paard niet kunnen vinden na de proef. (word je bijna uitgesloten maar gelukkig bij de laatste poging toch gevonden) (ook al op de gelderse kampioenschappen)
mijn eigen vader is heel frustrerend op wedstrijden, gaat na de proef lopen zueren als het niet goed gaat.
als de instructeur meegaat is het helemaal een ramp want dan hoor ik het voor de proef van haar ook wat er mis gaat.
singel vergeten is ook altijd geweldig :o
op de gelderse kampioenschappen meisje die een balk had in het normale parcours toch zeggen dat ze foutloos zijn en met een snelle barrage gelders kampioen word! (heeft me een nk tikket gekost) :(
tjaa... veel wedstrijdervaring dus ook veel ergernissen, toch blijft het een geweldige sport!:D
merk wel dat ik toch grove fouten meegemaakt heb op de kampioenschappen elke keer.
MOET TOCH EIGELIJK NIET KUNNEN VIND IK :( |( .

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:02

_Natasja_ schreef:
Als ik merk dat er zo iemand bij mij in de bak rijdt :Y)
Dan gebruik ik mijn beuk peerd stand ook een paar keer. Meestal is het dan wel duidelijk.

:D Hier nog eentje. Ik vraag 3x netjes om op te letten, de 4e keer vraagt Pret het. :D

DameBlanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:12

Of de opmerking dat ik met mijn merrie maar ergens anders moet gaan inrijden omdat haar hengst er druk van wordt!
Er liepen trouwens meer merries, maar de mijne was erg interessant voor de hengst! En ze was niet eens hengstig!

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:39

jaa ik mag ook even zeuren!
waar ik echt niet tegen kan zijn mensen die je klem rijden! mn merrie word daar echt bang van en vreet zichzelf dan op.
mensen die je tijdens het irnijden niet een cm de ruimte geven, terwijl ik wel altijd netjes aan de kant ga.

mensen die hun paard/pony nog moeten beleren op wedstrijd.
mensen die vreselijk lopen af te geven op de jury, terwijl dat vaak onterecht is.
mensen die les krijgen op het inrijterrein. en dan ook nog verwachten dat ik daar rekening mee houd.
verder ben ik iets te strikt om iets te vergeten, dus dat is me ook nog niet overkomen.

als groom zijnde vond ik het altijd frustrerend als mn ruiter weg was..

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 17:37

ik vind het zwaar irritant als ze naast het terrein gaan grasmaaien of sproeien ofzoiets. Mijn paard gaat dan helemaal door het lint!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 18:22

tja maar ik heb dan zoiets van; dat kan je een beetje verwachten als je een buitenwedstrijd start

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:12

ik vind het irritant dat je het verschil in dressuur en springen zo goed merkt op wedstrijd...springen is veel gezelliger (zeg ik, als dressuurruiter) en ook veel loyaler tegenover elkaar!
de helft van de dressuurruiters gunt de ander het licht in de ogen niet (niet allemaal!)

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 17:26

Sky_As schreef:
ik vind het irritant dat je het verschil in dressuur en springen zo goed merkt op wedstrijd...springen is veel gezelliger (zeg ik, als dressuurruiter) en ook veel loyaler tegenover elkaar!
de helft van de dressuurruiters gunt de ander het licht in de ogen niet (niet allemaal!)

dat vind ik zelf ook..
ik heb zelf nog geen dressuurwedstrijden gereden, wel springwedstrijden.
Ik ken wel de reglementen e.d. voor een klein deeltje van dressuur, en het is inderdaad véél anders dan springen..
En inderdaad ook de omgang onderling is héél verschillend.

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 18:01

Jury's die mijn grote E pony, een paard vinden, en daardoor lagere punten gaan geven, en met het melden gaan zeuren.
Of, een jury die midden in de proef gaat toeteren, omdat je de verkeerde proef rijd, terwijl ze zelf de verkeerde proef voor zich heeft, en je dan weer opnieuw moet beginnen en dan je concentratie helemaal kwijt bent.
Of een heel gezin + kinderwagen, die zo door je ring heen lopen, als je met je proef bezig bent xD

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:06

zeggen ze echt tegen je dat vanwege de E maat van je pony ze lage punten geven???

travers1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 19:21

Het lijkt me frusterend:
1: dat je paard op hol slaat!!
2: dat je wedstrijd mislukt met heel veel straf punten,
maar het is een sport voor de duidenlijk heid!!

3: het is oneerlijk sport, dat zegt mijn meester ook met gym:P

Xxxx anouk
Laatst bijgewerkt door delerium op 05-08-10 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: italics verwijderd

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:25

maaikedewit schreef:
ik vind het frustrerend als andere ruiters heel acociaal je voor je sokken gaan rijden, ik rijd op een paardje dat een aardig tempo heeft, sommige ruiters gaan opeens vlak voor je met hele slome paarden, ze nemen dan ook niet afstand ofzo..
En voorderest zowiso als er wat fout gaat door de stress ofzo..

Grrrr, ik kan ze wel wurgen!
Kom ik aan met mijn super snelle fjord die middendraf als arbeidsdraf beschouwt, komt er ineens een mens die zijn pony voorbij die van mij schopt en hem voor mijn neus pakkeerd, en toen ging ze stappen :\
Of mensen die je afsnijden terweil je hem éíndelijk ontspannen hebt en je paard daarvan schrikt..

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 20:27

Sky_As schreef:

idd..
bij springen is het succes met springen en met dressuur is het vuil aankijken en paard naar beneden zagen..

Horseleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 21:11

het meest frustrerende vind ik een paard dat heel goed springt en je als ruiter een verkeerd parcours rijdt. Of de snelste tijd in de barrage en de laatste hindernis er af.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 08:05

Wat ik toch wel erg frustrerend vind was:

Toen ik met mijn pony nog in de B zat. Reden we met z'n drieën in een catorgorie(<- Dat is dus ook een frustrerend woord)
Toen hadden we alle drie 179 punten. Eigenlijk was het best wel knap :P.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:14

oh ergenissen, probeer het meestal gewoon te negeren. :))
Als ik op tijd ben wens ik degene na mij succes. :j
alleen zeg ik niets terug als er iemand iets tegen mij zegt...en dan ben ik arrogant....maar helaas ook doof (echt :+ )

Eigenlijk heb ik maar een ergenis en dat zijn de ruiters die je paard passeren met maar 1 mm ruimte ertussen. Mijn paard klimt dan door de muren van angst.

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:31

Mijn grootste ergenis tijdens de wedstrijden, was toch altijd wel dat het rijden tijdens het inrijden echt onwijs goed ging en dat ik in de ring gewoon er niet meer aan ging rijden....

aniekutopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 13:46

als je er met 4 opzit en het dan toch nog een uur duurt voor dat je aan de beurt bent.. :(

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-10 14:18

paard vergeten zijn :}

x3_Ine_x3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-10 14:20

xxOrlando schreef:
paard vergeten zijn :}

_O-