Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:20

Ayasha schreef:
_sparta_ schreef:
Als ze hem op een wedstrijd niet korter pakt dan die 1e foto, dan ligt ze al op haar gat voordat ze hem op maat heeft als het paard belsit iets te gaan doen. Maar dat lees jij dan weer niet. Dus niet erg dat je vertrekt. Kiwiko kan ook wel voor haar zelf praten heb ik het idee. Heeft ze jou handje vast niet voor nodig.

Nog een keer; KiWiKo kan misschien daadwerkelijk zitten, daar kom jij dan misschien te kort dat jij dat steeds oppert? :D Denk dat je ipv je bezig te houden met mij te verwijten dat ik niet lees enz beter aan jezelf kan werken wb lezen. ;) Want alles wat je hier vraagt en oppert is echt al 20 keer op geantwoord en gezegd hoe het echt zit ipv jouw verzinsels.

Ik ben er van overtuigd dat KiWiKo voor zichzelf kan praten maar die onzin die jij om kraamt gaan mijn haren van overeind staan... Ik kan het zelfs niet laten om toch nog te reageren. :+

Vind je het erg dat ik jou over vindt komen als een 19 jarige die wat laat in de puberteit is en daarom zo stuitert om niets? En nog veel moet leren? Kiwiko komen er wel uit denk ik zo. Laat het topic maar gaan als je haren er zo van overeind gaan staan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:21

Nee dat vind ik niet erg, dat je zodanig uit argumenten bent dat je dat moet denken vind ik dan weer wel jammer maar goed, ik ben jou niet dus daar heb ik geen last van :(:)
De enige die hier trouwens loopt te schoppen en te stuiteren ben jij. Weet niet of je dat beseft. :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:22

_sparta_ is jouw mening over sloffen alleen zo extreem of is dat bij iedere hulpteugel zo?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:23

Nee hoor, ik stuiter niet. Heb gewoon een discussie met Kiwiko. Mijn haren staan ook niet overeind, heb ook geen last van muren en andere ergerlijke gevoelens aan dit topic. Dan drukte ik wel op dat kruisje en kwam niet meer in het topic.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:25

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:
leest ze heel goed.......... de slof hangt er ook niet aan voor het paard......... maar die hangt eraan omdat ik dan gewoon meer eraan rij :D en dus zo een peerd mij mentaal er niet onder krijgt :D

Maar is een paard dan niet gewoon een maatje teveel voor je? Ook met slof gaat dat een keer verkeerd als je daarvoor een slof nodig denkt te hebben. Wat heb je er aan om stoer toch op een dergelijk paard te stappen? Je zegt zuinig te zijn op je lijf, maar dat ben je dan niet echt. Vroeg of laat pakt een paard je dan toch. Het is toch geen schande om te zeggen, die is mij te machtig. Of toen ik 18 was had ik meer lef dan nu ik ouder ben? Dat is denk ik wel bij bijna iedereen zo.

De ergste val die ik ooit gehad heb is van een paard die wel zo ongelovelijk betrouwbaar was........... en die gewoonweg struikelde......

van die val heb ik nu nog last!!

Dus nee, ik ben handig en ik ben snel....... maar ik ben het ook liever zeker :D :D :D

_sparta_

Wat is er extreem aan?

Citaat:
Ik denk wel dat je mij verkeerd begrijpt, ik heb niets tegen een slof tijdens training door een kundig persoon. Maar tegen een slof op wedstrijd. Dan is het paard nog niet ver genoeg in zijn training. Ga naar vreemde plaatsen, ga naar onderlinge wedstrijden waar het wel toegestaan is. Verzin wat je wilt. Maar ga je officieel starten, dan hoor je een paard beter in de hand te hebben.

Ik zou het ook raar vinden als mensen met een bijzet gaan rijden bijvoorbeeld, of een stootteugel.

Ayasha
Blogger

Dat kan ik me dan weer voorstellen dat je geen last hebt daar van :D
Ik erger me trouwens niet hoor, absoluut niet. Maar ik vraag me ook af hoeveel zin het heeft om nog echt op de inhoud in te gaan want je geeft mij het gevoel dat je gewoon niet leest en enorm blijft hangen in je eigen mening/wereld. :)

Als je niets tegen de slof hebt door een kundig persoon waarom ben je dan constant Kim aan het aanvallen en zeggen dat ze te veel paard onder zich heeft als ze de slof gebruikt enz? :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:28

KiWiKo schreef:
De ergste val die ik ooit gehad heb is van een paard die wel zo ongelovelijk betrouwbaar was........... en die gewoonweg struikelde......

van die val heb ik nu nog last!!

Dus nee, ik ben handig en ik ben snel....... maar ik ben het ook liever zeker :D :D :D

Vallen kan altijd. (vandaar dat ik een slof vaak ook niet snap)
Maar als jij de slof zo los hebt als op de 1e foto, wat heb jij er dan aan? Dat vroeg ik al eens eerder, maar wil eigenlijk wel weten wat de toegevoegde waarde daar van is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:29

En als je daadwerkelijk las had je daar al antwoord op gehad, dat bedoel ik dus met mijn berichten..

Wat heb ik een respect voor jouw geduld KiWiKo :) Echt.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:30

Ik ben van plan om te gaan starten in de B, bij de paarden. Mijn pony is een springpony en de bedoeling is om na het behalen van één winstpunt, over te stappen naar springen.

Probleem; mijn pony kan niet gereden worden zonder martingaal, omdat ik het anders niet vertrouw. Hij is een sterrenkijker en ondanks dat ik hem meestal keurig heb lopen, wil hij ook graag zijn hoofd omhoog gooien (want ja.. dat doet ieder paard wel eens, right?) en op het moment dat ik hem weer terug naar onder wil krijgen, is de controle kwijt.

Ben ik nu een slechte ruiter, of kan dressuur toch gereden worden met hulpteugels?

_MG

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:30

Ohja, even voor de duidelijkheid;

ik rij met martingaal voor mijn eigen veiligheid.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:31

Ayasha schreef:
Ik erger me trouwens niet hoor, absoluut niet. Maar ik vraag me ook af hoeveel zin het heeft om nog echt op de inhoud in te gaan want je geeft mij het gevoel dat je gewoon niet leest en enorm blijft hangen in je eigen mening/wereld. :)

Als je niets tegen de slof hebt door een kundig persoon waarom ben je dan constant Kim aan het aanvallen en zeggen dat ze te veel paard onder zich heeft als ze de slof gebruikt enz? :)

Wil jij leren lezen of ga zoals je al eerder zelf aangaf dit topic verlaten.
Voor jou nog 1 keer en als je dan nog zo raar doet laat ik je links liggen.

Citaat:
Tja, dat jij dat geen opsluiten noemt, dan houd het op. Je kunt een paard ook opsluiten zonder slof en dat is ook niet negatief. Of ken je de term niet tussen been en hand opsluiten als je bijvoorbeeld op een sprong afrijdt. (of op iets spannends) Maar een verreden paard kun je ook erg vaak niet opsluiten tussen been en hand. Dat komt later wel weer.
Ik denk wel dat je mij verkeerd begrijpt, ik heb niets tegen een slof tijdens training door een kundig persoon. Maar tegen een slof op wedstrijd. Dan is het paard nog niet ver genoeg in zijn training. Ga naar vreemde plaatsen, ga naar onderlinge wedstrijden waar het wel toegestaan is. Verzin wat je wilt. Maar ga je officieel starten, dan hoor je een paard beter in de hand te hebben.
Laatst bijgewerkt door _sparta_ op 28-02-10 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:32

Dat zeg ik :D :D

ik voel me zekerder met een slof........ het is een mentale kwestie......... net zoals er mensen zijn die nooit zonder gordel in een auto gaan zitten..........

en omdat ik me zekerder voel, blijf ik er meer aan rijden......... waardoor het paard eigenlijk nooit vervelend gaat doen :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:33

aktion: dressuur kan wel gereden worden met hulpteugels maar als je de hulpteugel als een standaard gaat gebruiken dan is het imo geen hulpteugel meer... :) Niet elk paard gooit het hoofd omhoog dus ik vrees dat je dat toch echt rijtechnisch zal moeten oplossen als je echt het probleem wil aanpakken. Martingaal is in dit geval symptoombestrijding en kan je helpen in het begin maar je zal ook iets aan je rijden moeten veranderen. :)

Sparta: Ik doe raar? Lees je eigen berichten een keer. :) Of nog beter, begin eens met andermans berichten góed te lezen. Dat an sich kan al helpen. Ik vraag waarom je zo tegen KiWiKo schopt, beide foto's zijn van een training, dus imo zou je daar niets tegen moeten hebben.

femiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:34

Ayasha schreef:

Er zijn dus voorstanders en tegenstanders van een slof, en dat heeft niets te maken met hangen in een eigen mening. Ik zal ook nooit van mijn mening gebracht kunnen worden dat een slof een dwangmiddel is en zeker in de dressuur niet wenselijk is. Ik zou het dus persoonlijk een geuzennaam vinden als je mij zou beschuldigen met onkunde van een slof. Idd, ik heb nooit met dat ding gereden omdat ik het nooit nodig heb gehad. (En ook genoeg jonge paarden ingereden) Vanuit mijn standpunt ( en gelukkig nog meer medestanders) is het juist onkunde dat je een slof nodig hebt!

(Neemt niet weg dat veiligheid voorop gaat, als je echt een ongeleid projectiel hebt kan ik begrijpen dat je hem er om heen hangt, maar dat heeft niets met dresuurmatig ( wedstrijd) rijden te maken, maar met overleven.)

Verder lijkt het me héél handig als we niet te persoonlijk worden in dit topic, er zijn er voor mindere met een slotje cadeau gedaan. Meningen mogen verschillen, maar zullen we het wel met een beetje respect voor elkaar gaan doen?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:35

KiWiKo schreef:
Dat zeg ik :D :D

ik voel me zekerder met een slof........ het is een mentale kwestie......... net zoals er mensen zijn die nooit zonder gordel in een auto gaan zitten..........

en omdat ik me zekerder voel, blijf ik er meer aan rijden......... waardoor het paard eigenlijk nooit vervelend gaat doen :)

Maar kort omschreven hangt dat ding er voor Jan met de korte achternaam aan. En dan zou jij het wel gewoon vinden dat een wedstrijd reglement veranderd voor de mensen die het mentaal, maar rijvaardig niet nodig hebben. Vind je dat zelf ook niet wat vreemd?

KiWiKo

Re: Waarom mag er geen slof gebruikt worden op het inrij terrein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:37

yep....... zo is het wel ja :D :D

Ik bouw liever die extra veiligheid in......... en ik ben daar absoluut niet de enige in :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:38

Citaat:
Sparta: Ik doe raar? Lees je eigen berichten een keer. Of nog beter, begin eens met andermans berichten góed te lezen. Dat an sich kan al helpen. Ik vraag waarom je zo tegen KiWiKo schopt, beide foto's zijn van een training, dus imo zou je daar niets tegen moeten hebben

Mag jij mij vertellen waar ik tegen Kiwiko schop, waar ik zeg dat ik iets tegen haar trainings foto's heb. Maar heb jij zelf wel in de gaten dat dit topic gaat over wedstrijden? En omdat je daar zo over blijft door zagen en alles zelf half leest maar een ander beschuldigt vind ik inderdaad dat je raar doet.
Dus laat ik je nu links liggen totdat e duidelijk kaat zien dat je even echt goed hebt gelezen zonder beschermd scherm voor Kiwiko.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:40

Ayasha, daar heb je gelijk in. Het is zeker iets dat óók (en misschien wel hoofdzakelijk) rijtechnisch is op de lossen. Maar op het moment dát het mis gaat, rijtechnisch of niet, heb ik líever die martingaal erop. Want op alle andere momenten heeft hij geen werking.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:41

femiaans schreef:
Ayasha schreef:

Er zijn dus voorstanders en tegenstanders van een slof, en dat heeft niets te maken met hangen in een eigen mening. Ik zal ook nooit van mijn mening gebracht kunnen worden dat een slof een dwangmiddel is en zeker in de dressuur niet wenselijk is. Ik zou het dus persoonlijk een geuzennaam vinden als je mij zou beschuldigen met onkunde van een slof. Idd, ik heb nooit met dat ding gereden omdat ik het nooit nodig heb gehad. (En ook genoeg jonge paarden ingereden) Vanuit mijn standpunt ( en gelukkig nog meer medestanders) is het juist onkunde dat je een slof nodig hebt!

(Neemt niet weg dat veiligheid voorop gaat, als je echt een ongeleid projectiel hebt kan ik begrijpen dat je hem er om heen hangt, maar dat heeft niets met dresuurmatig ( wedstrijd) rijden te maken, maar met overleven.)

Verder lijkt het me héél handig als we niet te persoonlijk worden in dit topic, er zijn er voor mindere met een slotje cadeau gedaan. Meningen mogen verschillen, maar zullen we het wel met een beetje respect voor elkaar gaan doen?

femiaans........ ik kreeg de paarden te rijden of zadelmak te maken waar andere mensen al mee bezig geweest waren he.......dat is heel wat anders dan gewoon een paard inrijden ......... Elk huis tuin en keuken paard met het bijbehorende huis tuin en keuken gedrag is een appeltje eitje kale plaatje........ maar krijg je er een waar er al drie hun deskundigheid op losgelaten hebben met als enig resultaat ziekenhuisbezoeken......... dan hang je er echt wel even een slof om hoor de eerste paar keren dat je erop zit!

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:41

KiWiKo schreef:

Ik bouw liever die extra veiligheid in......... en ik ben daar absoluut niet de enige in :)

Daar zul je vast niet de enige in zijn. Dat geloof ik meteen.
Maar dat paard heeft braaf zijn rondje gedaan, slof gaat er af.
Dan ga je de ring in. Andere bak. Daar is het mooi opgetuigd in wedstrijd sfeer. Vlaggen, witte hekjes, bloembakken. Kantine waar hij half wat schimmen ziet. Andere paarden ziet hij niet meer want ze zijn in de andere bak. En dan wordt hij groot van spanning. Wat doe jij dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:42

Ayasha kent mij al een stuk langer dan jij mij kent Sparta........ kent mijn levensverhaal van de afgelopen 6 jaar best goed denk ik zo.......

en daarom snapt zij meer wat ik zeg dan wat jij zegt :D OF je moet een schaduwaccount zijn :)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:43

KiWiKo schreef:
femiaans........ ik kreeg de paarden te rijden of zadelmak te maken waar andere mensen al mee bezig geweest waren he.......dat is heel wat anders dan gewoon een paard inrijden ......... Elk huis tuin en keuken paard met het bijbehorende huis tuin en keuken gedrag is een appeltje eitje kale plaatje........ maar krijg je er een waar er al drie hun deskundigheid op losgelaten hebben met als enig resultaat ziekenhuisbezoeken......... dan hang je er echt wel even een slof om hoor de eerste paar keren dat je erop zit!

Ga jij die eerste paar keer ook meteen op wedstrijd dan. :+

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:44

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:

Daar zul je vast niet de enige in zijn. Dat geloof ik meteen.
Maar dat paard heeft braaf zijn rondje gedaan, slof gaat er af.
Dan ga je de ring in. Andere bak. Daar is het mooi opgetuigd in wedstrijd sfeer. Vlaggen, witte hekjes, bloembakken. Kantine waar hij half wat schimmen ziet. Andere paarden ziet hij niet meer want ze zijn in de andere bak. En dan wordt hij groot van spanning. Wat doe jij dan?

dat maakt niet uit.......... in die baan ben ik alleen en geen gevaar voor anderen mocht het ding afgaan

en ja..... persoonlijk vind ik dat dan niet gaaf......... maar ik ben wel zo bij zinnen dat ik dan gewoon blijf rijden, wellicht door de druk van buitenaf.......... in de wedstrijdring ben ik niet onzeker :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:46

_sparta_ schreef:
KiWiKo schreef:

Ga jij die eerste paar keer ook meteen op wedstrijd dan. :+

lijkt me niet he :D :D :D

als de eigenaar er persee op staat misschien wel........

maargoed, wedervraag.......... stap jij zo even zonder iets op een paard waarvan je weet dat die er al 3 het ziekenhuis in heeft gewerkt?