Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mistid schreef:Ik heb al zo'n idee over wie het gaat, die kan ook goed rijden!
Al vind ik met 11 naar de paarden erg jong, zeker als je er al 2 naar het Z2 hebt gereden. Dan heb je nog 5 of 4 jaar om je te proberen voor EK dressuur pony's, dan zou ik dat doen!
mistid schreef:Ik heb al zo'n idee over wie het gaat, die kan ook goed rijden!
Al vind ik met 11 naar de paarden erg jong, zeker als je er al 2 naar het Z2 hebt gereden. Dan heb je nog 5 of 4 jaar om je te proberen voor EK dressuur pony's, dan zou ik dat doen!
Onze ponyclub heeft maar op 1 avond les omdat het op een manege is, niet van de club zelf. Daar hebben tenminste 5 verschillende clubs hun lessen, dus dat wordt lastig om elke avond lessen te doen.
__Astrid schreef:Wij heeft ze nog niet gezien?
Een peperdure pony (bij voorkeur geschoren), Prestige hoofdstel, zadel, borsttuig met martengaal (deùùh, anders loopt die wel met z'n kop omhoog!), springsingel, lederen peesjes, lederen laarzen, sporen en een straf bit (pessoa/pelham/...)
En dan dat parcours maar rondcrossen!
En OWE als die pony dùrft te weigeren wordt die overklopt met hun dure prestigezweep.
mistid schreef:Dit vind ik overdreven, pardon.
In de winter is het met sportpony's geen doen als ze lang haar hebben. Pony's hoeven niet duur te zijn, kijk voor de aardigheid in mijn profiel naar de vos en doe eens een gok voor hoeveel ik hem heb gekocht.
Een zadel en een hoofdstel is wel een must om (wedstrijden) te rijden, een springsingel is, zeker op hoger niveau, wel aan te raden (vooral buiten met proppen in). Een borsttuig met martingaal is niet alleen om te voorkomen 'dat die met z'n kop omhoog loopt'.
Die leren beschermers, tsja als dat goed zit. Leren laarzen worden steeds goedkoper en zijn warmer als rubber.
Sporen en een 'straf bit' hoeft niet persé, maar bij sommigen is het nodig.
Deze reactie vind ik een beetje overdreven...
mistid schreef:Maar dat betekent niet dat de kinderen die het met wat minder moeten doen niet goed kunnen rijden, ze vallen alleen vaak minder op omdat ze niet omkomen in het dure spul en de speciale opvallende troepjes.
DendroFleur schreef:Gelukkig gaat een paard van opsmuk niet anders lopen. Alleen de jury kan beinvloed worden als het er erg opgeschmukt uitziet. Maar als het goed is levert dat niet veel extra punten op.
DDW1190 schreef:DendroFleur schreef:Gelukkig gaat een paard van opsmuk niet anders lopen. Alleen de jury kan beinvloed worden als het er erg opgeschmukt uitziet. Maar als het goed is levert dat niet veel extra punten op.
als een lelijk paard en een mooi paard precies hetzelfde proefje rijden en het even netjes doen, weet ik zeker dat het mooie paard daarvan wint!
DDW1190 schreef:DendroFleur schreef:Gelukkig gaat een paard van opsmuk niet anders lopen. Alleen de jury kan beinvloed worden als het er erg opgeschmukt uitziet. Maar als het goed is levert dat niet veel extra punten op.
als een lelijk paard en een mooi paard precies hetzelfde proefje rijden en het even netjes doen, weet ik zeker dat het mooie paard daarvan wint!