Aftrek verzorging, voor wp!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wegbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:55

De punten voor de verzorging zijn bijna altijd standaart een 7. Het ligt er gewoon aan per jury. De ene geeft altijd een 8 en de andere een 7 of 6. Ik zou me er niet te druk over maken. Je rijdt Wp's omdat je goed rijdt, niet omdat de verzorging zo goed is.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 22:29

Lizzy__1993 schreef:
Ik vind het niet kunnen, Ik heb vaak moeten schrijven, Als er een fjord haflinger of fries de bak in kwam hoorde ik al een zucht naast me, Hij gaf redelijke punten, Maar die stap/draf/galop enz kwam Ging die eerst tellen hoeveel punten die gene had, Als het ver onder een winstpunt zat ging die normaal punten, Als die gene bijna bij een winstpunt zat kwamen er oppeens royaal lage punten..

dan heb je net een verkeerde jury getroffen.
ik ben mijn 'wedstrijdcarriere' begonnen met een fjord, met tweedehands winteczadeltje en ik geloof zelfs rubberen laarzen.
toch reed ik bijna elke wedstrijd een winstpunt en zeer geregelmatig in de prijzen. en nee dan reden er geen 5 of 10 combinaties mee.
ik heb met die fjord niet heel vaak gestart (mijn ouders waren niet bereid mij elke keer te brengen), maar heb in die keren geen slechte ervaringen met jury's gehad.

tuurlijk kun je beter een paard hebben met goede gangen en meer wedstrijduitstraling, maar het meteen op het ras gooien vind ik zo'n onzin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:33

Een jury geeft meestal standaart een 7 of 8. Maar ik heb het ook een keer gehad, ik kreeg een 5 voor de verzorging (en echt waar, mijn pony was nog nooit zo mooi geweest als toen) en ik had 155 punten (oude puntentelling, 156 was een wp). Als de jury je geen wp wilt geven moeten ze het maar in de andere onderdelen zoals impuls, rechtgerichte en ontspanning doen.
Ik heb ook 1x zoiets gehad, alleen niet precies het zelfde :Y) . Iemand kreeg een 10 voor de verzorging om 1e te worden... En die was dankzij die 10 ook kringkampioen geworden. Ik had toen een 8, dus als zij ook een 8 had gehad was ze 2e en was ik kringkampioen.. Dat was ook echt niet leuk.

Ik vind dat ze iemand met een pony die goed is gepoetst, hele mooie knotjes heeft, staart mooi uitgeborstelt ze gerust een 8 of misschien 9 mogen geven, maar als er de poepvlekken nog op zitten mogen ze van mij ook een 5 krijgen. Die mensen heb je er namelijk ook tussen, en die krijgen dan net zo goed een 8.