Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wake_up schreef:Ik vind het trouwens écht niet kunnen dat een pony van 1.54 wordt opgemeten als een D pony, wat ik net las. een pony van 1.54 is immers bijna een paard hier in Nederland.
Wat dat betreft vind ik wel dat de KNHS wat strenger mag controleren wat betreft de regels, want 6 cm verschil vind ik wel erg veel.
Elbrich. schreef:wake_up schreef:Ik vind het trouwens écht niet kunnen dat een pony van 1.54 wordt opgemeten als een D pony, wat ik net las. een pony van 1.54 is immers bijna een paard hier in Nederland.
Wat dat betreft vind ik wel dat de KNHS wat strenger mag controleren wat betreft de regels, want 6 cm verschil vind ik wel erg veel.
Ben ik helemaal met je eens!
idd, de KNHS meet nooit op wedstrijden na! , alleen internationaal (heeeel soms chipcontrole, maar nooit meetcontrole)
Zouden ze best gezamenlijk kunnen doen, chippen en meet controle.
wake_up schreef:Ik vind het trouwens écht niet kunnen dat een pony van 1.54 wordt opgemeten als een D pony, wat ik net las. een pony van 1.54 is immers bijna een paard hier in Nederland.

Benita schreef:Ik ben blij dat ze in holland de e-pony rubriek hebben. Mijn dochter heeft een e-pony en ze kan nu nog lid blijven van de ponyclub en in de pony rubriek rijden. Anders had ze vorig jaar met haar elfde al tussen de paarden moeten starten en had ze van de ponyclub af gemoeten. Het is voor kinderen toch veel leuker om tussen de kinderen te starten. Veel e-pony's vind ik meer pony's dan paarden. Ik vind zoals het in Nederland geregeld is wel zo eerlijk. We wonen in Duitsland en daar starten de volwassenen en de kinderen samen, tenzij er een speciale pony rubriek is, maar die zijn er erg weinig. Dan moet je als (beginnende) volwassene tegen kinderen rijden en beginnende kinderen tegen volwassenen. Ook met ponyspringen wordt er geen onderscheid gemaakt in de hoogte van de pony. Mijn dochter met haar B-pony moet net zo hoog springen als een pony van 1,47 mtr. Met een kleine pony blijf je dus altijd in duitsland bij de springreiterwettbewerb, dit is een parcours van 5 tot 6 lage hindernissen (een soort bixie parcours). Het is toch leuker voor die kleintjes om ook een klasse hoger en een echt parcours te rijden.
Mijn dochters rijden wedstrijden in Duitsland en in Nederland, ik vind de pony concoursen in Nederland leuker en eerlijker. Kinderen moeten zo lang mogelijk kind blijven en dus ook strijden tegen kinderen. De kindertijd is al zo kort.

Lowara schreef:denk inderdaad dat als je de E pony klasse weghaalt, en heel veel kinderen ineens paarden concoursen moeten rijden.
Shadow0 schreef:Lowara schreef:denk inderdaad dat als je de E pony klasse weghaalt, en heel veel kinderen ineens paarden concoursen moeten rijden.
Niet als er in plaats van op stokmaat, naar de leeftijd van de ruiter gekeken wordt. En dat lijkt me ook veel logischer, want blijkbaar is dat het voornaamste argument om het onderscheid pony's<->paarden te maken: niet vanwege de dieren, maar vanwege de ruiters die erop zitten. Dan is het dus veel juister om dat ook in te delen naar de ruiters die erop zitten, en niet naar de dieren
Citaat:dat doen ze echt wel! Mijn vriendin startte met haar grote e-pony, en toen dachten ze dat het een paard was en toen moest hij opgemeten worden!