Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Een van de weinige Pikeur Dianas in het bruin http://i42.tinypic.com/ok1xj8.jpgChristinaa schreef:Volgens het KNHS:
In het nieuwe reglement dressuur wordt alleen een wijziging ingevoerd betreffende de kleur van een rij-jas en de kleur van de rijlaarzen. Verder blijft het discipline reglement dressuur artikel 143 punt 2d(= een bijpassende witte of gele plastron of stropdas) e.d. van toepassing.
Dus een plastron blijft wel verplicht.
Amarie schreef:Christinaa schreef:Volgens het KNHS:
In het nieuwe reglement dressuur wordt alleen een wijziging ingevoerd betreffende de kleur van een rij-jas en de kleur van de rijlaarzen. Verder blijft het discipline reglement dressuur artikel 143 punt 2d(= een bijpassende witte of gele plastron of stropdas) e.d. van toepassing.
Dus een plastron blijft wel verplicht.
Volgens de site van de KNHS wordt het springen en dressuur qua kleding gelijk getrokken, en worden er kleuren van de jasjes en laarzen als voorbeeld genoemd. Dit staat op de site van de KNHS ( ik kan er helaas geen kopie van maken).
Ik blijf voorlopig zwart/wit maar wel zonder plastron, ongeacht welke ik heb ze zitten nooit echt goed en het is toch van de zotte dat je speldjes moet gebruiken om de boel vast te zetten. Ga wel op zoek naar een mooie lichtgekleurde blouse met witte kraag en manchetten (wat dat is wel weer verplicht).
Geen gestreept jasje maar een gestreepte blouse
Ja, hopelijk vermelden ze het duidelijk in de P&S. Anders komen ze straks allemaal zonder plastron. In het blad van maart wordt deze wijziging en andere regelementswijzigingen toegelicht, als het goed is.
Marije_jiplover schreef:Ik heb vandaag post ontvangen van de KNHS over de reglementswijzigingen per 1 april 2009.
Samengevat houdt de reglementswijziging in dat de kleur van de rijjas, rijlaarzen en cap niet meer is voorgeschreven, maar de rest (plastron dan wel stropdas, type rijjas (nl type colbert met knopen, platliggende reversplat en het zitvlak geheel of gedeeltelijk bedekkend) blijven ongewijzigd.