Zijn jullie nog zenuwachtig voor een wedstrijd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BenB

Re: Zijn jullie nog zenuwachtig voor een wedstrijd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:09

Vaak slaap ik minder goed de nacht ervoor omdat je denkt: dit moet ik niet vergeten en dat niet...
De dag ervoor ga ik extra sporten zodat ik moe ben en lekker kan slapen. Knipoog
het is belangrijk ontspannen te zijn want dan kan je relativeren. en een goede voorbereiding is het halve werk. Knipoog Als je over een zijgang inzit of je dat wel gaat lukken zou ik dat thuis al vaak hebben geoefend, nouja als je alles hebt geoefend uit de proef hoef je je geen zorgen te maken denk ik altijd. Lachen

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 22:17

als ik er aan denk dan moet ik al poepen Clown
maar als ik eenmaal op mijn paard zit en ga losrijden dan valt de stress van me af gelukkig,anders had ik kunnen stoppen met wedstrijden,want mijn paard voelt me fijnloos aan en die word helemaal hyper als ik zenuwachtig ben.heb me dat zelf echt aan moeten leren hoor,paar diepe zuchten en dan gaan haha makkelijker gezegt dan gedaan,een vriendin van me moet nog kotsen langs de trailer Knipoog dat gaat voor mij echt te ver.
ik poep liever een keertje meer Bloos Clown

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 10:12

hahahahaa, okee Tong uitsteken

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 10:41

Ik ben nu naar al die jaren ook nog altijd steeds zenuwachtig.
elke wedstrijd doet mijn buik wel zeer. Maar als ik op t paard stapt is het gelukkig weer voorbij Lachen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:19

Ben in juli voor het eerst in jaren weer gaan starten. Voor die tijd paard even 2x meegenomen naar een oefenparcours... Maar oh wat was ik zenuwachtig. Vooral die eerste keer naar het oefenparcours schijn ik ook niet aldoor even vriendelijk zijn geweest Clown
Toen de eerste keer echt starten was ik ook wel erg zenuwachtig...

Gister voor de 5de keer gestart weer en ging alweer steeds beter. Natuurlijk nog wel gezonde spanning, maar niet meer echt stressen Knipoog

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 12:56

Vroeger was ik echt heel zenuwachtig, maar de laatste tijd word het wel minder. Maar ik ben nog steeds zenuwachtig hoor Tong uitsteken

love_heidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 17:24

Ik ben niet meer zenuwachtig voor de proeven zelf, maar wel om de punten, en de prijsuitreiking bij ondelinge wedstrijden, omdat we dan pas de punten krijgenXD

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 17:16

Ik ben niet meer zenuwachtig voor minj proeven, dat was ik in het begin wel super erg!
Als ik in een nieuwe klasse start vind ik het wel wat spannender omdat je de proeven nog niet 'echt kent' zeg maar Lachen Maar verder nooit last van zenuwen.
Wel als ik klaar ben met mijn proeven en moet wachten op m'n punten Tong uitsteken

Unfaithful

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:55

Ja hier heb ik ook erg last van. Vooral voor m'n eerste wedstrijd..... heb toen echt niet geslapen, heel veel Valdispert etc. Hehe. Had het ook nog in mijn proef zelf. Nu een paar wedstrijden verder ben ik nog steeds erg zenuwachtig, maar ik kan wel weer rustig slapen gelukkig!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 20:58

Ik ben enkel zenuwachtig als ik na lange tijd een Kur moet starten. Ik weet dat dit enkel in het hoofd zit, maar heb al 3 keer voor gehad dat ofwel plots iets mis ging met de installatie, of er iets met de cd mis was gegaan. Dus ben eigenlijk eerder zenuwachtig en onzeker of het eindelijk te goei komt. tja rijden in een ring is bij mij hetzelfde als thuis rijden. Dus daar maak ik me weinig zorgen over.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 21:44

Whoh, je wil niet weten hoe zenuwachtig ik altijd was. Nagelbijten / Gniffelen
Routine noemden ze dat, wordt vanzelf minder naarmate je meer start, nou die zat er na 1,5 nog niet in bij mij. Tong uitsteken

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:08

tot nu toe als ik 's ochtends mijn bed uit stap ben ik best zenuwachtig maar als ik dan bij mijn paardje ben gaat het over..

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:26

Eerst noit zo erg.
Maar nu rijd ik met mijn andere pony van 5 en die is er een paar keer van door gevlogen dus af en toe ben ikl een beetje zenmuwachtig maar als ik een maak in de ring ben is het weer over.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:43

Nee, eigenlijk heb ik er geen last van. Niet van echte zenuwen, wel wat gezonde gemotiveerdheid, maar meer het gevoel van ‘zin erin hebben’ en ‘kom maar op’ dan dat ik sta te bibberen van zenuwen. Het feit is ook dat ik al zo vaak voor paal heb gestaan met mijn paard dat ik zo ongeveer heb geleerd om schijt aan alles te hebben en gewoon lekker te genieten van mijn wedstrijd.
Vorige keer nog stond ik met paard en al boven op het terras omdat hij op het laatste moment de ring niet in wilde, ik stap dan af (want dan kan het een engerd worden), neem hem aan de hand mee de ring in (kan geen rondje om ring rijden dus mochten een rondje in de ring rijden). Dan even een testrondje om te kijken of paardlief dat wél wil, even 2x diep ademhalen en dan doodleuk de proef beginnen. Oh ja om vervolgens nog met 228 1e prijs te halen. Tja, en dan rij je Z2 he…haha ook daar gaan nog dingen regelmatig fout hoor.

Ik hou altijd voor ogen dat ik werk met een paard, dat niet alleen ik, maar ook hij er zin in moet hebben en ook hij zijn best moet doen. Tja, het zijn geen robotten, maar vlucht- en schrikdieren en ach…gaat het niet? nou pech hoor, volgende keer weer beter! Als ik iedere keer moet gaan stilstaan bij wat er allemaal fout kan gaan, dan kan ik beter stoppen aangezien je met mijn paard altijd wel weer voor verrassingen staat. Gewoon opstijgen en er vol voor gaan. De rest gewoon op je af laten komen.

Kiwi1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 07:45

nataly_ schreef:
Haaay,

ik heb mijn eerste (onderlinge) wedstijd gehad.
En ik was er zo zenuwachtig voor. ( zelfs mijn "rust" pilletje hielp niet )

Zijn jullie dat ook nog steeds ?

Groetjes.

Ik heb een aantal jaar fanatiek wedstrijden gereden en bij iedere wedstrijd kwam de spanning weer even opsteken. Pas als ik weer op mn paardje zat ging het goed, maar van tevoren.. Pfff, mn maag draaide zich wel een paar keer om Haha! Geeft niks! Gezonde spanning!

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:35

Stérker nog, bij mij heeft mijn paard meer last van zenuwen dan ik dat heb hahaha!

Hij staat dan toch wat meer te wiebelen op de poetsplaats enzo, staat lastig stil en is wat vervelend. Moet hem standaard dan op zijn plek zetten en dan is het weer okay…

r_tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 13:17

hoihoi

ik heb verder nog geen wedstijden gereden (ik rij pas een jaar paard bij manege koopman)
maar nu mag ik in november me eerste proefje rijden en natuurlijk nu al super zenuwachtig hebben jullie nog tips ?

groetjes

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 17:40

wat ik wel heb gedaan is op je pony vertrouwen.
en steeds maar jezelf wijs maken dat er niks fout kan gaan. En dat je dit allemaal doet omdat JIJ het wil!
dus niet stressen!

Succes

Flambeau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 19:25

Voor de 1e x was ik echt heeel zenuwachtig maar na een paar keer had ik er niet echt meer last van, nu ook bijna niet meer..

Fardauxzep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 12:56

HAHAHA ik had het de eerste keer neit eens door dat ik een wesdtrijd reed zo klein was ik nog Knipoog

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 09:45

op dora of niet Haha! ?

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 09:48

Ik heb morgen clubkampioenschappen, en ik ben echt uber zenuwachtig.
Maar dat komt ook omdat ik een nieuw paard heb, wat het soms goed doet en soms slecht.

nataly_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-08 10:22

ohja, nou komt vast wel goed!
Succes morgen Haha!

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 10:26

nataly_ schreef:
ohja, nou komt vast wel goed!
Succes morgen Haha!

Dankjee Haha! Haha!

_vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:37

Ik ben nooit zenuwachtig als ik moet rijden en ook tijdens het rijden niet maar pas als de prijsuitrijking komt dan komen echt alle zenuwen naar boven!