Belangrijkste wijzigingen per 1 april a.s.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nuv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 13:50

Ach, het maakt mij niet zoveel uit, ik was toch al van plan alle klassen uit te rijden. Maar ik ben ook een gewone hobbyist..

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:43

vonneke schreef:
ik vind het ook een rare regeling dat je niet gediskwalificeerd word als je met zweep of peesbeschermers rijd. als een jury het dan is een keer niet ziet dat je met zweep gereden heb kan je met ene veel meer punten rijden. of als je een paardje heb wat nogal bang is en je hebt al 3 onderdelen gereden en dan ziet de jury dat je wel peesbeschermers aanhebt en je mag overnieuw beginnen en dan is je paardje al een heel eind gewend. dus loopt ie misschien daarna wel goed rond en rijd je veel meer punten. dit werd op de vergadering ook meerdere keren aangesneden.

Haha, had ik niet eens aan gedacht! Ik heb ook zo'n kijkert, dus kan ik het mooi even misbruiken. Schijnheilig
Maar even serieus, het is heel slecht als een jury pas na een paar onderdelen in de gaten heeft dat er iets niet klopt. Op buitenwedstrijden rijden ze eerst even rond of in de ring en maak ik ze er dan op attent dat bijv de peesbeschermers nog om zitten, bij indoors, waar je boven zit, heb je die mogelijkheid niet en zijn ze vaak al binnen om te groeten voor je het ziet. En ik vind het verschrikkelijk om iemand voor peesbeschermers te moeten diskwalificeren. Er zijn namelijk wel juryleden die er niet alleen zitten om ruitertje te pesten hoor Haha! , sommige hebben het beste met de combinaties voor. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat je winstpunten kado moet geven.
Misschien gaan er idd ruiters/amazones misbruik maken van deze regeling, dat zou erg jammer zijn, maar nogmaals dat ligt ook aan de jury. Op tijd ontdekken en combinatie laten stoppen, niet pas als de baan lekker verkend is.
En ach, hoe vaak komt het voor dat je de ring niet eerst kan verkennen? Bij indoors mag het altijd, bij outdoors kan je bijna altijd om de ring heen, na het startsignaal heb je nog 45 seconden (stopwatch mee volgende keer?) dus als je het dan nog van die enkele onderdelen moet hebben in je proef voor er ingegrepen wordt, helpt dat ook niet echt meer denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 18:54

Jammer dat die grensen zo opgehoogd worden. Voor veel mensen wordt paardrijden nu wel een heel kostbare aangelegenheid. Wil de KNHS het imago weer optrekken naar elitair of zo?
Jammer allemaal. Ik zou veel liever zien dat ze wat strenger zouden worden in het beoordelen van een proef.

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 19:20

Fitzroy schreef:
Lielle, vanuit de juryleden was er weinig commentaar op de veranderde promotieregeling.
Terloops werd even gemeld dat men vond dat mensen te snel gingen en idd in klasses zitten waar ze niet thuis horen.

Dit vind dus dom ( niet een aanval tegenover Fitzroy, maar over de uitspraak in het algemeen) .
Ik ben gewoon een hobbyruitertje die dus idd mazzel heeft dat ik af en toe een puntje pak. Als ik genoeg punten heb, ga ik gewoon over. Laat mij dan lekker ploeteren in die klasse, ik wil het toch overigens zelf ( en ik betaal ook braaf m'n inschrijfgeld ervoor).

Ik vind het trouwens raar dat dit niet eerst bekend is gemaakt, voordat er een besluit is genomen.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 20:49

Nu moet ik langer in de B blijven rijden zometeen (of ik moet zo goed rijden dat ik mijn 10 punten heel snel haal, maar dat zal wel meevallen Haha!) Maar iig als je goed genoeg bent krijg je je punten toch wel dus daar hoef je denkt ik niet bang voor te zijn. Je moet alleen meer betalen omdat je meer wedstrijden moet starten om naar een andere klassen te gaan en dat is dan weer minder omdat niet iedereen het zoveel geld heeft voor startcoupons, het proefje, en eventuele huur van trailer...

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 21:00

Hier gaat mijn opleiding dit jaar! Jammer, maar is waarschijnlijk niet anders! Ik had ook liever gezien dat de 5 punten regeling zou blijven. Zit hier ook te koken, maar ja. Als 1 ling sta je zwak tegenover de grote organisatie. Ik denk dat we er ons allemaal maar bij neer moeten leggen hoe moeilijk ook en laten zien dat we goed genoeg zijn om door te gaan! Wel balen dat het zo belachelijk in de papieren gaat lopen! Ik denk dat er hierdoor een hoop mensen die meer voor de lol reden af zullen haken! Zou erg jammer zijn!

Masja

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:16

Ik kan me er druk om maken, maar dat heeft denk ik weinig zin...Baal er wel een beetje van trouwens *LOL*
Als ik dit weekend mijn, zeker verdiende, punt gewoon had gekregen had ik er mee kunnen leven. Dan was ik voor 1 april L1 gestart Haha!
Nu moet ik volgende week een punt rijden en dan kan ik 30 maart L1 starten...Als ik volgende week dus dezelfde jury tref als deze week moeten er nog eens vijf bovenop!
Laat dan maar zitten, mijn paard heeft niet echt een 'dressuuruitstraling' en ik moet al behoorlijk rijden voor mijn punten Haha! Dan train ik thuis mijn paardje wel(heb goed les en hij is fijn te rijden) en ga ik op wedstrijd lekker springen Lachen Ben ik meteen van dat gedoe met jury's af, niet meer vlechten en je bent ook bijna altijd lekker op tijd weer thuis Party!!

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:20

In tegenstelling tot vele anderen vind ik deze regeling nog niet eens zo heel erg. Als je echt toe bent aan de volgende klasse heb je die 5 punten extra er ook wel zo bij.
Tuurlijk behalve als het eens mis gaat of als je het niet met de jury eens bent.

Nee, ik kan er gewoon niet zo mee zitten. Als ik het verdien naar de volgende klasse te gaan haal ik die punten wel in een paar wedstrijdjes meer. Wat nog niet eens altijd zo slecht is voor veel paarden en mensen.
Slechter zal je er toch niet van worden??

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:38

Dat ben ik wel met je eens Antoinette, maar mensen die in een te hoge klasse rijden voorkom je er niet door. Die kunnen er namelijk ook 10 rijden als ze er vijf kunnen rijden...*LOL* Dan moet je de winstpuntengrens opschroeven Haha!

Uiteindelijk kom ik ook die B wel uit, maar weet niet of ik zin heb om er nog eens 5 punten bij te moeten rijden...Verward Mijn instructrice(die ook jurylid is!) zegt nu mijn proeven regelmatig dat ik nu toch echt een punt moet hebben en toch krijg ik ze maar zelden Verward Dan vraag ik me toch af waar dat aan ligt Verward Ik zie namelijk mensen in het L1 rijden die het heel wat minder doen *LOL*

sil

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:38

hoi,
ik kom uit jullie tak van sport maar het interesant om te lezen!
is het niet zo dat jullie allemaal lid van de knhs zijn en dat leden altijd bepaalde rechten hebben en dus als het officieel bekend gemaakt wordt er bezwaar aan getekend kan worden?
Als er echt zoveel ruiters tegen zijn moet iemand een petitie gaan openen met namen en gegevens van personen die er tegen zijn en dit op een vergadering aan kaarten.
het er niet mee eens zijn betekend niet dat je dan er niets aan hoeft/kan doen.
en vraag me af of de knhs er dan ook voor gaat zorgen dat iedereen op elke wedstrijd kan gaan starten en de wachtlijsten vervallen, want als je meer punten moet halen om over tegaan dan moet er ook meer aanbod komen van wedstrijden lijkt mij.
maar goed ben niet thuis in de engelse sport maar wel benieuwd naar jullie reactie's.
groeten silvia

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:39

Antoinette schreef:
In tegenstelling tot vele anderen vind ik deze regeling nog niet eens zo heel erg. Als je echt toe bent aan de volgende klasse heb je die 5 punten extra er ook wel zo bij.

het is niet zozeer dat je die punten niet haalt...ik heb vorig jaar in drie wedstrijden 5 punten gereden in de B. Het is dat je nu twee keer zovaak moet.
En minimaal drie wedstrijden extra kost mij: minimaal 3x trailerhuur, benzine, inschrijfgeld (en vragen of iemand me ernaar toe wil rijden), om niet te spreken over minimaal 3 weekenden extra. En omdat ik nu eigenlijk gewoon mijn paard prima voor elkaar wil hebben voor de volgende klasse, wil ik dan een tijd geen wedstrijden rijden...Nu ben ik per jaar gewoon meer tijd kwijt met dat wedstrijdgedoe....En vooral meer geld! Ik moet nu als een gek in de L starten om daar in ieder geval al in te zitten, terwijl ik dat pas rond april had willen doen. Ik voel me opgejaagd, alleen om geld te besparen. Ik dacht dat het elite-sport er een beetje af was...Niet dus.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 22:45

Ik weet niks van wedstrijden maar vind het wel interessant om te volgen. Maar hoe lang zijn wp geldig? Maar ik vind het wel goed dat het iets strenger is in de Z2 was een paard dat de heletijd steigerde en aan de ruiter te zien was dat niet de eerste keer (ze ging al om de nek hangen)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:18

gatverdamme, lekker is dat als je een handelspaard van iemand anders rijd. Moet ik mn jonge beessie nog in 2 maand L1 zien te krijgen...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-03 23:23

Dat is inderdaad wel vervelend Concorde *LOL* Voor mij maakt het niet uit, al doe ik er drie jaar over...Haha! Niemand die er moeilijk over doet, op een paar mensen die vinden dat je niet kan rijden als je langer dan 3 wedstrijden over de B doet na dan...Lachen Maar die mensen hebben dan meestal geen 5,5 jarig groen paard gekocht en toen zelf nog eens Pfeiffer gekregen Frusty

maar als je paarden voor de handel rijdt is het wel heel vervelend...Huilen Het is dan in sommige gevallen niet meer lonend om een paard naar het M te rijden Haha! Levert het de kosten dan nog wel op Verward

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 13:10

Ik begrijp ook wel dat het voor sommige mensen nou niet bepaald ideaal is. Maar rijden we onze wedstrijden ook niet een groot gedeelte voor de lol?

Ik tenminste wel. En tuurlijk is het een beloning om hogerop te komen. Maar zoals ik al zei, ik maak me er niet druk om
En ik rij nu Z en hoef de eerste tijd echt nog niet hoger. Heb nog genoeg te oefenen.

Idd is het wel moeilijker voor de mensen die ver van huis moeten en veel moeten huren. Maar wat doe je er nog tegen?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-03 13:26

Persoonlijk vind ik de regeling zo gek nog niet.

Ik vind alleen wel dat het 'zomaar' uit de lucht komt vallen en dat de rijdende leden blijkbaar geen enkele kans hebben gehad om er tegen te protesteren.

Ik weet wel dat er een paar jaar geleden bij de invoering van de L1 en L2 ook sprake van was, maar ik vind het nu wel erg onverwacht en op zulke korte termijn!

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 16:31

ja, het komt inderdaad wel erg onverwacht zeg!
het is dat ik hier al in een topic had gelezen dat er misschien sprake van was maar toch, 1 april is wel erg korte termijn!
voor mij komt het heel slecht uit, ik kan maar 5/6 keer per jaar starten ofzo dus zo kom ik er nooit...misschien moet ik dan iets regelen dat ik vaker kan starten maar dat kost me handen vol geld..maar ja, we doe je eraan he?helemaal niets..

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-03 19:25

Dan moet ik maar snel L1 gaan starten, anders blijf ik nog in de B rondlopen...

voorderest vind ik de wijzigingen wel goed...

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 18:51

Ik vind het ook niet erg fijn... Boos!
Ik moet nog 2 wp's halen voor het L.... En ik zit liever langer in het L dan in het B..
Dus snel die 2 proberen te halen en over...
Snert..

cloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 20:06

Nog even een vraagje tussendoor, als je nu je 5 winstpunten in de B hebt, en je eigenlijk dus L1 mag starten, moet je dan nu als de sodemieter zorgen dat je voor 1 april een wp krijgt in die L1?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 21:43

Cloris, volgens mij moet je alleen een keer L1 starten, dan ben je nl L1+0 geregistreerd en mag je dus L1 blijven rijden na 1 april.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 22:58

Zo is het inderdaad Lielle!
Ik probeer voor 1 april nog een keer M1 dressuur te starten.. maar heb ook 23 maart nog een cross in Chaam, en ga me daar eigenlijk liever op richten!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:03

ik kan helemaal niet meer starten voor 1 april, drachtig en kreupel paard en zal me er dus bij neer moeten leggen Boos!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:12

Lielle, is het niet zo dat je als je je inschrijft en de bak binnenkomt, dat je dan gestart bent....Als je dan na een halve minuut er weer uitgaat, ben je toch gestart?

Ik bedoel, ik weet niet hoe kreupel je paard is...Maar als je bijvoorbeeld wel mag stappen (met een ruiter) zou het kunnen. Drachtig hoeft het probleem niet te zijn. Volgens de veearts mocht ik indertijd rustig doorrijden op Lanna tot het veulen kwam, was wel goed voor haar zei hij, als ik het tenminste rustig aan deed.

Misschien kun je het zo op een akkoordje met je rijvereniging gooien?

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-03 23:47

Wat raar dat dit niet vermeld wordt op de site of in de paard&sport. Of ik heb ik dat gemist? Verward
Ik vind het een zeer flauwe regeling. De KNHS probeert zo geld uit je zak te kloppen. En het is allemaal al zo duur.