bontje op het hoofdstel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zilly

Re: bontje op het hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 12:30

Nou, volgens mij weet het KNHS ook niet of het nou wel of niet toegestaan is om een bontje achter de oren te gebruiken. Als je het KNHS belt, dan mag het niet. Als je het KNHS mailt, dan mag het wel Haha! Lekker bijdehand!

Gewoon doen, en kijken of er wat van wordt gezegd Clown

Sandra_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:00

Ik weet het niet zeker maar volgensmij mag dat wel gewoon

TanteCay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 21:15

Ik heb zondag wedstijd dus doe ik hem om, merk het van zelf wat de Jury zeg, ik heb de mail uit geprint waar op staat dat het mag dus ik zie wel wat er van komt! Tong uitsteken

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:15

Ik heb er ook erg lang mee gestart met mijn vorige paard en nooit problemen mee gehad, ook niet bij internationale GP juryleden.

Heb er toen ook de KNHS voor gebeld, en zij gaven me toen het antwoord dat het gewoon mocht.
Ze zijn toch nog gaan overleggen en ze zei 'als het zijn oriëntatievermogen niet beperkt (wat het dus niet doet), dan mag het'.

annemarieke9

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 12:19

daffodil schreef:
En wat dan als die persoon die dat bontje onder het kopstuk achter de oren doet en daar iets in doet......want dat is dus de reden dat dit soort dingen niet toegestaan zijn.

Overigens reed er gisteren iemand bij de Olympishce spelen wel met zo'n bontje om het kopstuk mee......

FEI is geen KNHS, zie ook ook netje over de oren

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:19

Marrigje van Baalen reed met BMC Oliver ook meteen bontje achter de oren

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:14

En ik ben met bontje achter de oren de ring uitgestuurd, ik moest hem afdoen en dan mocht ik pas starten Clown

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:39

Eigenlijk best belachelijk, dat zelfs de KNHS dan verschillende
antwoorden geeft.
Zou het voor de zekerheid dan gewoon niet doen,
dan maar wat minder mooi, maar het kan wel een hoop gedoe
schelen Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-08 16:41

Ik rijd met een wit bontje onder de neusriem (bij de sluiting) nog niks over gehoord Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:56

jury schreef:
daffodil schreef:
En wat dan als die persoon die dat bontje onder het kopstuk achter de oren doet en daar iets in doet......want dat is dus de reden dat dit soort dingen niet toegestaan zijn.

Overigens reed er gisteren iemand bij de Olympishce spelen wel met zo'n bontje om het kopstuk mee......

Tja zo kan ik er nog wel meer, wat als je iets onder de brede neusriem doet.. etc etc.
Dit (bontje kopstuk) soort dingen is dus wel toegestaan.

denk je dat ie daardoor beter mijn zijn koppie naar beneden blijft? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 22:58

casperrr schreef:
Ik rijd met een wit bontje onder de neusriem (bij de sluiting) nog niks over gehoord Knipoog

dat beperkt ook niet zijn gezichtsvermogen.

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:50

ik denk het niet, het knhs kennende; toen ik het stukje van iemand op de eerste pagina van dit topic doorlas met het regelement, denk ik dat veel jury's het door elkaar gaan halen; ik zou het risico niet nemen;)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:53

Mocht je elke keer een ander antwoord krijgen en je hebt het echt nodig voor jouw paard of pony dan zou je ook altijd nog een briefje aan kunnen vragen bij je dierenarts en die mee kunnen nemen naar de wedstrijden. Dan heb je altijd een geldig bewijs bij je.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:12

Briefje van de DA is niet voldoende Knipoog

Als je toestemming wilt krijgen voor dingen die eigenlijk niet toegestaan zijn (bv. een oortje voor slechthorenden) zul je dispensatie aan moeten vragen bij de KNHS.
Deze moeten dit dan weer beoordelen en dat zal wel op basis van artsenverklaringen gaan.

Rixt95

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 15:14

Bellen Haha!

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:27

Fitzroy schreef:
Briefje van de DA is niet voldoende ;)

Als je toestemming wilt krijgen voor dingen die eigenlijk niet toegestaan zijn (bv. een oortje voor slechthorenden) zul je dispensatie aan moeten vragen bij de KNHS.
Deze moeten dit dan weer beoordelen en dat zal wel op basis van artsenverklaringen gaan.

Een vriendin van mij heeft een paard met een allergie waardoor ze met een netje om de neus van het paard moet rijden.
Al van meerdere jury's heeft ze gehoord dat ze een briefje van de DA moet hebben en dat het dan goed is.
Blijkbaar is in dit geval een briefje van de DA alleen wel voldoende?
Waarom zou dat dan bij een neusbontje niet zo zijn? Kan me niet voorstellen dat er een jury is die wanneer je hem of haar een briefje van de dierenarts onder de neus drukt, ze alsnog zeggen, sorry hoor, maar je mag niet starten?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:47

Omdat een netje expliciet genoemd is verleden jaar in de Paard en Sport.

Voor bontjes geldt dit niet. Voor alle afwijkingen die niet in het reglement staan zul je toch echt dispensatie aan moeten vragen bij het KNHS.
Al zou ik een DA-verklaring krijgen, zou ik daar idd geen genoegen meenemen. Ik heb zelf een paard wat supergevoelig is op zijn hoofd maar je krijgt echt geen toestemming. Ik kan vast ook wel een verklaring van mijn DA lospeuteren maar dit zegt nog niets over de toestemming van de KNHS.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:02

Ik vind het maar raar allemaal.
Er is nog een topic over zoiets als dit en daar roept ook iedereen wat anders, zelfs juryleden die elkaar tegenspreken.
En in de praktijk blijkt het ook altijd maar weer anders te zijn dan in de theorie. :?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 19:52

Oud topic.