Vraag aan juryleden/officials over Rode strik

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_10_

Re: Vraag aan juryleden/officials over Rode strik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:18

@Sall,

Ik héb het hele topic gelezen en reageer puur op jou reactie (zie quote).
Als je iets niet op een bepaalde manier bedoeld moet je het wellicht anders omschrijven, zoals je het wel bedoeld Lachen

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:45

Tja, zwart op wit is het dat ie er uit moet, volgens mij heel duidelijk. Geen strikje dus, maar het is vast een kleine moeite om het er uit te halen?

Overigens heb ik een bloedhekel aan die strikjes op het losrijterrein. Ik met mijn wedstrijdstress en dan ook nog zo een paard met zo'n verdraaid strikje! Over het algemeen houd ik al goed afstand van paarden en dat ben ik ook gewend van de andere ruiters. Ik vind het zowiezo overbodig. Daar ga ik al die tijd op lopen letten en mijn concentratie is weg. Ik heb het in de B meegemaakt in een 40-20 bak waarvan de helft te nat was om los te rijden. Dan is het moeilijk rekening houden met zo'n strikje en fatsoenlijk losrijden. We komen immers allemaal ook een beetje in de hoop om een winstpuntje te halen en ik moet daar toch echt goed voor losrijden. In de B kunnen er nog wel wat ongeleide projectielen rondlopen. (Na een trap van een ander paard, de mijne incluis) Clown

Ik vraag me dan weer af hoe dat dat zit met een paard wat zo makkelijk trapt. Als de losrij-omgeving beperkt is, moet je dan met zo'n paard tussen de beginners los gaan rijden? Daar is het vaak al heel druk en als je dan ook nog moet gaan opletten voor een trap. Volgens mij een gevaarlijke situatie. Weet je dat ook?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 22:29

_10_ schreef:
@Sall,

Ik héb het hele topic gelezen en reageer puur op jou reactie (zie quote).
Als je iets niet op een bepaalde manier bedoeld moet je het wellicht anders omschrijven, zoals je het wel bedoeld Lachen

In mijn onschuld was ik mij er niet van bewust dat ik het niet duidelijk had omschreven, wat ik bedoelde. Hartelijk dank dat je mij erop wijst Lachen
Mij is ook niet echt helemaal duidelijk wat jij nou bedoeld. Dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem?
Daar ben ik het namelijk totaal niet mee eens.
En volgens mij is jouw opmerking ook niet relevant op mijn vraag

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 22:38

@Idefix, wat vervelend dat jij een bloedhekel heb aan rode strikjes.
En dat dat wedstrijdstress verhogend bij jou werkt. Ach gut
Maar als jij altijd al voldoende afstand houdt van andere paarden, dan is er toch niets aan de hand en hoef je je daar toch niet druk om te maken?
Zoals ik al omschreef, is het mij 1x gebeurd, en het is niet zo dat ik met een paard op stap ga, die altijd wild in het rond aan het slaan is.

Ik had een waar knutsel/kunstwerk gemaakt, door een strikje op een haarklemmetje te bevestigen, snel erin en snel er weer uit.

Het topic ben ik begonnen, omdat ik benieuwd was, hoe het nou geregeld was.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 05:45

Ik weet niet beter dan dat je niet met versierselen mag rijden en dus het strikje er tijdens de proef uit moet halen.

Optie van haarklemmetje met rood strikje lijkt me een hele goede OK dan! Dan weet je zeker dat je er nooit gezeur mee krijgt.
En anders gewoon zorgen dat je niemand in de weg rijdt Tong uitsteken Jouw paard slaat, dus imo ben jij er dan ook verantwoordelijk voor en niet de andere ruiters.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:07

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje belachelijk dat je het strikje er tijdens de proef uit moet halen, is het nou zo'n gedoe om dat strikje te negeren als een combinatie de ring in komt? Het geeft juist netjes aan dat je paard slaat, ik vind het allemaal maar een beetje overdreven eerlijk gezegd. Bloos

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:26

Sall schreef:
In mijn onschuld was ik mij er niet van bewust dat ik het niet duidelijk had omschreven, wat ik bedoelde. Hartelijk dank dat je mij erop wijst Lachen
Mij is ook niet echt helemaal duidelijk wat jij nou bedoeld. Dat ik mijn verantwoordelijkheid niet neem?
Daar ben ik het namelijk totaal niet mee eens.
En volgens mij is jouw opmerking ook niet relevant op mijn vraag

Mijn opmerking is een gevolg van de 'discussie' die ontstaan is Lachen
Ik zeg nergens dat jij je verantwoordelijkheid niet neem, ik zeg wel dat ik vind dat de ruiter van het slaande paard verantwoordelijk is voor als het mis gaat.
Precies zoals Fitzroy hieronder zegt.

Fitzroy schreef:
Ik weet niet beter dan dat je niet met versierselen mag rijden en dus het strikje er tijdens de proef uit moet halen.

Optie van haarklemmetje met rood strikje lijkt me een hele goede OK dan! Dan weet je zeker dat je er nooit gezeur mee krijgt.
En anders gewoon zorgen dat je niemand in de weg rijdt Tong uitsteken Jouw paard slaat, dus imo ben jij er dan ook verantwoordelijk voor en niet de andere ruiters.

De enkel keer dat iemand anders niet oplette en vol op jou inrijdt, tuurlijk daar kan jij niets aan doen.
(bijna) Elk ander paard zou dan ook een lel verkopen Ja
Maar dat is gewoon wat anders dan zeggen dat het vaak misgaat bij het in en uitgaan van de ring, ik heb het in elk geval nog nooit meegemaakt of gezien.
Maar zo bedoelde je het ook niet, zei je al Lachen

_10_ schreef:
Sall schreef:
euhm toen wist ik dat nog niet, en kwam er iemand in volle draf, achterop rijden.
Als er iemand altijd probeerd uit te kijken, dan ben ik het wel (zeg ik in alle bescheidenheid Clown )

Je praat nu over een enkele keer, dat is wat anders dan je voorheen zei...

Sall schreef:
@Lia, jammer genoeg is het toch ook vaak bij het ingaan en verlaten van de ring dat het mis gaat

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:34

Ik snap dat misgaan bij in- en uitgaan van de ring trouwens ook niet.
Je wacht dan toch gewoon tot de ruiter voor je op gepaste afstand is uit de ring is voordat jij de ring in gaat of zie ik dat nu zo verkeerd?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:51

Fitzroy schreef:
Ik snap dat misgaan bij in- en uitgaan van de ring trouwens ook niet.
Je wacht dan toch gewoon tot de ruiter voor je op gepaste afstand is uit de ring is voordat jij de ring in gaat of zie ik dat nu zo verkeerd?

Die gedachte had ik eerst ook. Maar toen bedacht ik me dat er natuurlijk ook een moment komt waarbij jijzelf de ring uit moet. Als de volgende deelnemer dan vlak bij A is heb je alsnog een probleem. Nu kun je natuurlijk vantevoren even roepen: "wil je een beetje afstand houden, hij kan schoppen", maar praten in de ring mag ook niet.........

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:05

Voordat je begonnen bent (en dus ook als de voorgaande combinatie nog in de ring is) mag je best praten hoor Ja
Ik wens de volgende combinatie altijd nog succes en praat ook (indien nodig) voor mijn proeven nog gewoon met de lezer Lachen

En als de andere combinatie idd vlakbij de A is wacht je toch gewoon even tot ze verder weg zijn.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:10

Ik heb hierover een tijdje terug al navraag gedaan bij de KNHS en volgens mij heeft het ook in de Paard & Sport gestaan. Een rood lintje in de staart wordt gezien als een waarschuwing en niet als een versiering. Daarom mag je er in mijn ogen gewoon mee starten.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:21

_10_ schreef:
Voordat je begonnen bent (en dus ook als de voorgaande combinatie nog in de ring is) mag je best praten hoor Ja
Ik wens de volgende combinatie altijd nog succes en praat ook (indien nodig) voor mijn proeven nog gewoon met de lezer Lachen

En als de andere combinatie idd vlakbij de A is wacht je toch gewoon even tot ze verder weg zijn.

Ja, maar ik bedoel het moment voor A als je zelf de ring moet verlaten. Dan ben je officieel nog met je proef bezig. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één jury is die er een probleem van maakt als je op dat punt tegen de volgende deelnemer zegt dat ze even afstand moet bewaren, maar ja, officieel heb je de proef nog niet beëindigd en mag je niet praten! Tong uitsteken

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:44

Roxx schreef:
Ja, maar ik bedoel het moment voor A als je zelf de ring moet verlaten. Dan ben je officieel nog met je proef bezig. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één jury is die er een probleem van maakt als je op dat punt tegen de volgende deelnemer zegt dat ze even afstand moet bewaren, maar ja, officieel heb je de proef nog niet beëindigd en mag je niet praten! Tong uitsteken

Dat is per jury verschillend, maar zoals jij het stelt zou de volgende combinatie de ring nog nieteens in mogen tot jij de A gepasseert bent en dus je proef is afgesloten Knipoog
Maar bij de meeste jury's is een proef direct ná het groeten afgelopen en mag direct de volgende combinatie binnenkomen en ben je dus vrij om te praten.
En als je daarover twijfelt en de volgende combi wil de ring in komen kan je natuurlijk ook eerst een volte stappen (of halthouden) om de volgende combi binnen te laten komen, er staat namelijk niet beschreven hóe (via welke lijnen) je naar de A toe moet Lachen

Maar het is gebruikelijk dat indien de jury wenst dat iedereen eerst naar de A stapt, de combi de A passeert en dan pas de volgende binnen mag komen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:30

_10_ schreef:
Dat is per jury verschillend, maar zoals jij het stelt zou de volgende combinatie de ring nog nieteens in mogen tot jij de A gepasseert bent en dus je proef is afgesloten Knipoog

Ik wacht inderdaad altijd tot de combinatie voor mij de ring uit is voor ik er in ga. Volgens mij doet iedereen hier in de buurt dat. Ik heb tenminste nog nooit gehad dat degene na mij de ring al in reed terwijl ik er nog niet uit was. Maar misschien is dat in andere regio's anders?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:32

het rode strikje wordt veel gebruikt maar moet je tijdens een dressuurproef wel verwijderen
met losrijden en springen is het wel toegestaan

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:37

Urielle schreef:
Vroeger werd je geacht voor de proef de rode strik eruit te halen. Enkele maanden geleden heeft er in de Paard en Sport gestaan, dat dit bij de rode strik NIET meer hoeft. Hij mag dus blijven zitten.

Is lezen nou zo'n vak? HET HEEFT GEWOON IN DE PAARD EN SPORT GESTAAN: HET MAG!!!
Go jij! Go jij!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 13:41

Urielle schreef:
Is lezen nou zo'n vak? HET HEEFT GEWOON IN DE PAARD EN SPORT GESTAAN: HET MAG!!!
Go jij! Go jij!

ROFL

weet je nog wanneer ongeveer?
Dan zoek ik het erbij!

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:31

Ik heb het met mijn vorige paard ook altijd gedaan en nooit tijdens de proef eruit gehaald. Eigenlijk nooit commentaar opgehad in negatieve zin, juist eerder positief commentaar ook van juryleden, die vonden het juist heel verstandig. En komop moet je hem er dan uithalen voor je proef en dan na je proef er weer inhangen omdat je nog bv 15 minuten de tijd heb voor je 2e proef?

ik zou er gewoon mee blijven rijden sall