prijzen bij wedstrijden, wat is jullie mening?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

easter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 18:56

Ik vind bekers leuker, maar k heb er ook maar 2 miss dat het daardoor komt. Lijkt me wel leuk een hele kast vol bekers.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:04

Tja, ik was toch wel heel erg trots toen ik voor het eerst met Melano een beker won met een rozet Party!!.
Bij mij is er 2x voorgekomen dat ik geld won en daar was ik natuurlijk ook ontzettend blij mee. Dat was op een ponyconcours maar toch vind ik dat niet zo leuk voor kinderen. Dan krijgen ze eenrozet met een envelop met geld erin, dat vind ik toch wat minder. Een schabrakje of halster of iets lijkt me dan veel leuker. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik altijd harstikke blij ben met me geld hoor.
Maar een beker blijft toch altijd leuk, zo kan je je verzameling steeds meer uitbreiden Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:17

Geld. Beetje de kosten drukken he?

Maar bij pony's vind ik dat niet leuk, kinderen moeten nog niet zo commercieel gemaakt worden.

Een zak brokken of musli hoeft van mij echt niet. Ik ben heel secuur in het voer, en ik ga ze echt niet zomaar een ander merk geven als normaal. Dat hoeft van mij dus niet.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 19:44

Ik heb eigenlijk liever een beker, vind ik gewoon mooier. Maar ik zou ook wel een waardebon willen hebben, dat is best wel nuttig. Maar dat geven ze denk ik niet bij de pony`s

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:35

Ik heb het liefst waardebonnen of geld. Ik heb de laatste tijd best veel wedstrijden gestart en Vinz werd alle bekers en rozetten overal in huis een beetje zat. Ik heb hem nu dan maar beloofd om alles wat ik win na de prijsuitreiking weer terug te geven. Sommige secretariaten zijn er blij mee en andere dames kijken je aan of je niet helemaal lekker bent...
Kampioenschappen is wat anders, vooral als er een datum op staat, welke klasse het is en welke plaats je behaalf hebt, dat zegt toch heel wat meer dan die dertien in een dozijndingen.

Als iemand anders trouwens nog een goed doel voor de bekers weet is het misschien wel een goed idee om ze in te zamelen. Bekers voor Brooke ofzo, dat de recycle-opbrengst naar Brooke gaat.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 21:41

Volgens mij heeft mijn zusje in al die tijd bij de pony's maar één keer geld gewonnen. Alle andere keren een waardebon voor een ruitersportzaak, een gebruiksvoorwerp of een beker. Op een gegeven moment hadden we thuis een stapel bonnen liggen van vier verschillende ruitersportzaken! Bij elkaar best wel wat waard, maar je kon ze uiteraard niet tegelijkertijd inleveren voor iets duurs Haha!.

Ik heb zelf alleen maar bekers en rozetten gewonnen, en een keer een knalgeel zweetmes. En volgens mij in een heel ver verleden ook eens een zak brok toen ik 4e was bij de clubkampioenschappen. Maar meestal zat ik net buiten de prijzen bij dat soort dingen (zoals afgelopen september in Holten: waren er 4 zakken brok te verdelen en ik was 5e... Haha!).

hillary6

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:01

bij ons in de B heb je alleen bekers en rozetten .
in de progesief krijg je wel geld prijzen .
als je in de L M Z ZZ bent dan krijg je geldprijzen en soms een deken .
bij grote wedstrijden heb je soms dat er een aantal prijzen te verdelen valt .
dat is dan veel leuker .
maar ik ben blij dat ik uit de B ben (straks weer met een andere pony maja)
als je nu wint heb je het startgedl er soms uit duzz dat heb ik veel liever

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 22:06

Ik vind inderdaad dat bekers leuk zijn zolang je in de B zit, maar als je dan naar de L gaat is het lang genoeg geweest. Brok is helemaal niet handig, je paard is toch aan een soort gewend. Daarentegen af en toe een halstertouw ofzo weer wel. Al moet dat ook niet te vaak. Verder vind ik geld toch het fijnste en NATUURLIJK een rozet. Voor het paard/pony is een bak paardensnoepjes ook leuk!!! *LOL*

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:15

zoals vele hier al zeggen, bekers zijn leuk de eerste paar x maar daarna word het ook zo afgezaagd. ik ben dan wel nog 'n ponyruiter, mar zou het niet erg vinden als der geldprijzen of iets dergelijks zouden zijn.
maarja aan de andere kant, gaat de sportiviteit er op vooruit?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:33

Geldprijzen maar bij kampioenschappen vind ik bekers toch wel erg leuk. Dan heb je nog een blijvende herinnering.

Sommige bekers slaan helemaal nergens op, ze zijn niet alleen oerlelijk maar ook de inscriptie raakt kant noch wal.
Bv: RV Huppeldepup , 1e prijs.
1e prijs in welke klasse?? Bixie misschien Haha!

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-03 23:50

ach een deken is altijd leuk!
een beker vind ik ook wel wat hebben, je hoort steeds meer dat kinders (ja ben er ook een hoor avn 17) geld,of bonnen willen hebben!
maar een beker vind ik af en oe ook wel leuk! dan kan je het teminste laten zien! wordt me kast ook voller haha
die aparte vind ik wel leuk, kampioenslinten zijn ook erg leuk.......
enne heb ook van die plakkaten aan de muur
en een zoot medailles
maar wat fitzroy zegt: kampioenschap moet blijvend zijn!

Afbeelding
Afbeelding
paar van me medailles(is meestal ook van de kampioenschappen)
Afbeelding

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:41

Op de gewone wedstrijden worden meestal bonnen uitgereikt. Heel leuk, alleen niet als de uiterste inlevertijd op een half jaar gesteld is (Ooteman). Voordat je dan wat leuks kan kopen moet je wel veel wedstrijden rijden (en nog winnen ook). Meestal is de waarde van de 1e prijs gelijk aan het inschrijfgeld. Het is dan wel heel leuk als je na een dagje Schoorl een keer met een dikkere beurs thuiskomt dan dat je bent weggegaan. Een beker is wel heel leuk op bijzondere wedstrijden. De rozetten vindt ik er wel bij horen.
Heel leuk zijn de wedstrijden die gesponserd worden en waar je een deken of voer kan winnen voor bijv. de beste in de baan.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 00:56

DendroFleur schreef:
Op de gewone wedstrijden worden meestal bonnen uitgereikt. Heel leuk, alleen niet als de uiterste inlevertijd op een half jaar gesteld is (Ooteman). Voordat je dan wat leuks kan kopen moet je wel veel wedstrijden rijden (en nog winnen ook). Meestal is de waarde van de 1e prijs gelijk aan het inschrijfgeld. Het is dan wel heel leuk als je na een dagje Schoorl een keer met een dikkere beurs thuiskomt dan dat je bent weggegaan. Een beker is wel heel leuk op bijzondere wedstrijden. De rozetten vindt ik er wel bij horen.
Heel leuk zijn de wedstrijden die gesponserd worden en waar je een deken of voer kan winnen voor bijv. de beste in de baan.

helemaal mee eens! met ooteman is dat irri, maarja
ook zo irri als je wedstrijd ver weg hebt! krijg je bon van een pwinkel daar in de buurt Schijnheilig
check onze dressuurwedstrijden!
as zondag bij de pony's
dekens voor de beste B dressuur(over 2 proeven), Ldress ,M dress en Z dress
en over de 1e proef zakken voer!
dekens worden door evrschillende sponsors gesponsord, we hebben ook de divoza actie geloof ik!
dus genoeg te winnen bij ons! ik doe mee in het M, maar ik hoef niet voor de prijzen te gaan haha, ik ga wel voor de 150 pnt! Tong uitsteken

kojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 02:10

He hallo
Ik vind het wel leuk als je 'iets' wint !
Die rozetten en bekers zijn wel leuk, maar het is zo 'gewoon'.
Een deken ofzo vind ik wel leuk.
ik heb weleens waardebonnen gewonnen van de V&D, en ik heb één keer een reischeque gewonnen t.w.v €175 dat was pas leuk !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 10:14

Ik ben waarschijnlijk de enige die geldprijzen niets vind.
Op de wedstrijden van de VSWMN (aangespannen sgw) hebben we jaren zonder prijzengeld gereden maar de laatste tijd komt het er steeds meer in, vooral bij de indoorwedstrijden.
Je ziet dat somminge rijders hum paarden daardoor net gaan overvragen of net wat sneller/lomper de hindernissen ingaan.
Samen met het terugbrengen van 5 naar 3 trajecten heeft dit al tot verschillende ongelukken geleid Scheve mond
Voor dressuur/springen ligt dit natuurlijk wat anders Knipoog
Geef mij maar een lintje en lager inschrijfgeld.
De bekers gaan bij ons altijd naar de ponyclub die het plaatje vervangt en weer uitreikt op de ponywedstrijden.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 21:46

Beker is wel leuk als je eerste bent, maar anders groeit je stapel blik wel erg snel. Verder vind ik een rozetje erbij horen, das gewoon leuk! ALs gewone prijs doe maar geld of een waardebon, geen brok, mijn paard heeft toch zn eigen merk voer

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-03 22:45

Geld, Want die bekers passen niet meer in mijn prijzen kast. En met geld heb ik er nog wat aan. Plus dat je dan je inschrijfgeld eruit krijgt. Voor amateurs die af en toe een wedstrijdje rijden is een beker leuk, Maar ik heb liever geld.

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 12:09

Fitzroy schreef:
Geldprijzen maar bij kampioenschappen vind ik bekers toch wel erg leuk. Dan heb je nog een blijvende herinnering.

Sommige bekers slaan helemaal nergens op, ze zijn niet alleen oerlelijk maar ook de inscriptie raakt kant noch wal.
Bv: RV Huppeldepup , 1e prijs.
1e prijs in welke klasse?? Bixie misschien Haha!

Gaaaap Ja dit is absoluut waar. Dan heb je een beker waar nog net de rijvereniging op staat en de prijs, maar dan houdt het ook op..... Dat is inderdaad onzinnig. Wat ik trouwens altijd heel leuk vind, is een rozet met op die linten de ponyclub/rijvereniging !!!!!!
Dat staat zo leuk als herinnering.

doeidoei Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 13:40

Rozet moet gewoon!!!!! Verder vind ik een beker ook wel erg leuk. En geld is er bij de pony's niet te winnen. Soms wel borstels, snoepjes en dat voor soort zooi, wat doe je ermee? En dekens? Daar heb je ook niet zoveel aan, het gaat meer om dat idee. Ik heb nou 3 zweetdekens, 1 gekocht, 1 gewonnen op NKb en een gewonnen op TBF, gebruik er nou 1, de rest ligt op zolder in de kast. Ligt ook nog een paar halsters bij, past goed qua kleur maar je doet er niks mee.
Ik ga voor rozet en beker. Of geld maar dat is nooit bij de pony's.

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-03 23:09

Hm, ik was dus vandaag 3 keer 1e, 1 keer 2e en een keer 3e... Nou: alleen maar medailles... Zeg: daar betaal ik de kroeg ne mijn stalkleur niet van Boos!
Maargezellig was het wel!! *LOL* En zolang ik mijn inschrijfgeld ( 80 euro Bloos ) niet zelf hoef te betalen valt het mee.. Maar tis wel jammer...

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 10:55

rozetten + geld, als herinnering en het geld spaar ik meestal op om aan het eind van het seizoen er iets leuks voor te kopen. Ik heb nu een springzadel in gedachten, maar dat zal wel langer duren dan 1 seizoen *LOL*

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 12:39

Ik heb één keer een waardebon van €7.50 gewonnen van de ruitershop, dat is op zich wel leuk, bijna je inschrijfgeld er weer uit. Rozetje is ook altijd wel leuk. Geld hoeft voor mij niet zo nodig, ik vind een aandenken ook goed.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 20:37

een rozet en geld of een waardebon bij de ruitersportzaak vind ik heel wat leuker dan een beker..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:33

Ik vind dus gebruiksvoorwerpen dus echt 10x NIKS, die kan ik zelf wel kopen een hooinet of een mok. Een deken daarentegen vind ik dus wel leuk maar dat zie je toch niet zoveel hoor. En bekers en geld is altijd welkom zolang het dus maar geen domme "gebruiksvoorwerpen" zijn EN ik heb een gruwelijke hekel aan medailles, ik vind het maar jammer dat ze op kampioenschappen niet de ouderwetse zilveren bekers geven. Heb wel eens voer gewonnen maar vind dat ook maar niks. Cadeaubonnen van ruitersportzaken is ook wel dubieus vind ik, je MOET dan iets gaan kopen en meestal is dat dan weer duurder dus ben je als nog meer geld kwijt. Ik heb ooit een bon gewonnen gewoon verloot onder de deelnemers om 2 dekens te mogen laten wassen, achteraf wel handig denk dat ik dat binnenkort maar weer eens laat doen. Dat was best een dure bon.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:38

reddytobias"]
[quote="DendroFleur schreef:

helemaal mee eens! met ooteman is dat irri, maarja
ook zo irri als je wedstrijd ver weg hebt! krijg je bon van een pwinkel daar in de buurt Schijnheilig
check onze dressuurwedstrijden!
as zondag bij de pony's
dekens voor de beste B dressuur(over 2 proeven), Ldress ,M dress en Z dress
en over de 1e proef zakken voer!
dekens worden door evrschillende sponsors gesponsord, we hebben ook de divoza actie geloof ik!
dus genoeg te winnen bij ons! ik doe mee in het M, maar ik hoef niet voor de prijzen te gaan haha, ik ga wel voor de 150 pnt! Tong uitsteken
[/quote]

Veel mensen weten het niet maar waardebonnen enzo mogen tegenwoordig helemaal geen einddatum hebben! Ze zijn eeuwig geldig omdat dit dus als "geld"wordt gezien. Dus aandenken als je dr 1 krijgt en meteen iets van zeggen! Vaak proberen ze het nog gewoon, had het laatst ook en dan veranderen ze het gewoon als je dr iets van zegt hoewel sommige bedrijfjes het misschien zelf niet eens weten.