Wedstrijdstress

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

criollolover

Re: Wedstrijdstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:41

had het ook al gezien, maar waarom zou die aangemaakt zijn door een andere boktpersoon?? wat voor 'lol' heb je hier aan dan?

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 12:54

ik weet het niet

Mannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 19:14

oooo ik heb daar egt zoveel last van....nee dan niet met gewone wedstrijden nee hoor met de slectisch en de Gelderse.....daar baal ik dan zoo van !! want dan gaat het vaak ook sleggt en dan bn ik de rest van de dag mega chagrijnig (me moeder boos want ja dat vind ze niet leuk!!)

Vernaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-08 20:25

Wil ook wel me werken, lijkt me ook wel interessant.
Maar geloof dat dit geen respons gaat krijgen....

Bocha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-08 15:19

Hoi!
Sorry voor mijn late reactie. Ik ben nog niet een erg geoefende forumbezoeker. De eerste 2 keren kreeg ik een mail dat er een reactie was, maar de laatste had ik dus nog niet gelezen. Wat fijn dat er veel mensen mee willen werken! Ik ben thuis hard bezig met de opzet en het opstellen van een goede enquete zodat ik een zo compleet mogelijk beeld kan vormen hoe het precies in elkaar steekt.
Waar ik bijv. achter wil komen is of de stress voornamelijk bij de ruiter vandaan komt, of het een combinatie is van paard en ruiter, of alleen bij het paard zelf. En dan hoe mensen daar mee omgaan, wat er is geprobeerd om de stress te verhelpen, of het ook gelukt is enz. En vervolgens te proberen om te kijken wat natuurgeneeskunde kan betekenen in dit hele verhaal.
Ik hoop het deze week nog helemaal af te krijgen en dan zet ik een berichtje op dit forum en benader de mensen die het leuk vinden om mee te werken d.m.v. het invullen van de vragenlijst en eigen ervaringen!

Groetjes!

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-08 16:25

oke! leuk!

MissArianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 11:23

Ik heb eigenlijk nooit last gehad van wedstrijdstress.
Ging meestal wel goed namelijk =]

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:11

Bocha schreef:
Hoi!
Sorry voor mijn late reactie. Ik ben nog niet een erg geoefende forumbezoeker. De eerste 2 keren kreeg ik een mail dat er een reactie was, maar de laatste had ik dus nog niet gelezen. Wat fijn dat er veel mensen mee willen werken! Ik ben thuis hard bezig met de opzet en het opstellen van een goede enquete zodat ik een zo compleet mogelijk beeld kan vormen hoe het precies in elkaar steekt.
Waar ik bijv. achter wil komen is of de stress voornamelijk bij de ruiter vandaan komt, of het een combinatie is van paard en ruiter, of alleen bij het paard zelf. En dan hoe mensen daar mee omgaan, wat er is geprobeerd om de stress te verhelpen, of het ook gelukt is enz. En vervolgens te proberen om te kijken wat natuurgeneeskunde kan betekenen in dit hele verhaal.
Ik hoop het deze week nog helemaal af te krijgen en dan zet ik een berichtje op dit forum en benader de mensen die het leuk vinden om mee te werken d.m.v. het invullen van de vragenlijst en eigen ervaringen!

Groetjes!

Zou je de vragenlijst kunnen sturen via pb, als je hem af hebt? Ik ben namelijk volgende week weg, maar zou hem daarna in kunnen vullen. Lachen

Bocha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 13:55

Hoi Lizzle,

Natuurlijk kan ik hem via pb doorsturen. Ik ben er nu mee bezig en stuur hem eerst nog door naar mijn scriptiebegeleidster, wanneer zij hem goed gekeurd heeft stuur ik hem door! Dus het kan nog een paar dagen duren, maar hoop in het weekend hem echt door te kunnen sturen! alvast een fijne vakantie!

Ook de mensen die juist geen stress of spanning kennen tijdens de wedstrijd kunnen mee doen met het onderzoek, zodat we de verschillen naast elkaar kunnen leggen!

groetjes!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 13:59

Oke super. Bedankt! Lachen

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:27

Bocha schreef:
Hoi Lizzle,

Natuurlijk kan ik hem via pb doorsturen. Ik ben er nu mee bezig en stuur hem eerst nog door naar mijn scriptiebegeleidster, wanneer zij hem goed gekeurd heeft stuur ik hem door! Dus het kan nog een paar dagen duren, maar hoop in het weekend hem echt door te kunnen sturen! alvast een fijne vakantie!

Ook de mensen die juist geen stress of spanning kennen tijdens de wedstrijd kunnen mee doen met het onderzoek, zodat we de verschillen naast elkaar kunnen leggen!

groetjes!

naar mij ook! Lachen

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:32

Hier is er nog 1 die bijna altijd wel stress heeft voor een wedstrijd. Dus als je nog mensen nodig hebt, mag je hem ook naar mij sturen als je wilt.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:36

Ik niet meer maar wel gehad..en voor springen nog wel ja...dus doe mij ook maar mee tellen zie het wel verschijnen

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 14:42

Wedstrijdstress ken ik. Het presteren op een vreemd terrein met enge dingen die je allemaal aan kunnen vallen, pfff mijn paard is heer en meester in de wedstrijdstress en steekt mij ook aan met zijn spanning.

Ik wil dus wel meewerken aan je scriptie, wie weet heb ik er zelf ook nog wat aan Knipoog

_Rosanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 18:24

kan je hem naar mij ook pbe?

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:34

Ik ben zelf psycholoog, ook sportpsychologie gedaan, fanatiek dressuurruiter, instructrice en jurylid en begeleid ruiters met wedstrijdstress vanuit mijn praktijk. Ik zou wel mee willen werken aan je onderzoek (heb overigens zelf weinig last van wedstrijdstress, alleen gezonde spanning) en ben benieuwd naar je uitkomsten!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:16

Ik wil uiteraard ook graag meewerken

Bocha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 21:05

Hoi Kev,

Dat zou erg tof zijn als je mee wilt werken! Ik ben hard bezig met het op poten zetten van mn scriptie maar het kost even wat meer tijd dan verwacht. Ik wil die vragenlijst pas opsturen als ik zeker weet dat al mijn vragen die ik wil stellen erin staan, om zo een compleet mogelijk beeld te krijgen. Dus het komt er echt aan! Maar ik ben wel heel blij dat er zoveel mensen mee willen werken!

Groetjes,

Inge
Evt. Reacties kunnen ook altijd naar mn pb!

leopaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:09

heb er ook een beetje last van............................... hoe kan ik mee doen aan het onderzoek?

____

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 18:36

Ik heb erge wedstrijdstress dus een goed testpersoon denk ik... Wil je me pb'en voor de vragenlijst!

Kev

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:27

Bocha schreef:
Hoi!

Groetjes!

Ik heb zelf mijn scriptie geschreven over de persoonlijkheid van ruiter en paard en de combinatie ervan. Voert een beetje ver om dat hier uiteen te zetten, maar ik heb nog wel een kopietje voor je! Scan ik het in en mail ik het naar je als je je mailadres even pb-t.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 08:39

ik wil ook wel meewerken Lachen
vroeger zelf wedstrijdstress, nu een paard dat er erg last van heeft Clown

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:54

Hoi,
Mijn paard heeft hier verschrikkelijke last van waardoor ik ook zelf stress krijg.
Dus ik zou graag willen meewerken.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:58

ik wil er ook wel aan meewerken aangezien ik zelf wedstrijdstress heb

Bocha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:58

Hoi allemaal,

Even ter info! Na overleg met m'n scriptiebegeleidster moet de enquete nog aangepast worden, zodat ik de informatie die ik van jullie krijg beter kan verwerken en zo betere conclusies kan trekken. Dit kost nog even wat tijd (en moeite!). Pling

Groetjes,

Inge