Mensen die in klasse blijven hangen..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tellom

Re: Mensen die in klasse blijven hangen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:22

Ja maar de meeste mensen die met 10 overgaan en die lopen te pochen die komen zich later het hardste tegen. Bloos Wat je maar wilt inderdaad

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 15:30

[quote="tellom"]Ja maar de meeste mensen die met 10 overgaan en die lopen te pochen die komen zich later het hardste tegen. Bloos Wat je maar wilt inderdaad[/quote

Mee eens, heb al te veel voorbeelden gezien helaas Verdrietig

TS, jij vind het dus oneerlijk dat iemand die 2 jaar lang geploeterd heeft en als maar laatste is geworden, eindelik prijzen rijdt en daar even van geniet? Ik heb dit zelf mee gemaakt, ik werd natuurlijk niet elke keer laatste maar wij hebben er hard voor gewerkt, en ik vond het héérlijk om een paar maandjes prijzen te kunnen rijden. En bovendien was ik nog helemaal niet klaar voor een volgede klasse! Knipoog

irisamber

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:27

heey
ja dat zie ik ook vaak. Maargoed. dan denk ik altijd van laat maar. Ik rijd voor de wp en ze moeten vanzelf een keer over..!
x

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 08:34

asjemenou schreef:
Ik blijf altijd zo lang mogelijk hangen.
En alle prijzen wegkapen? Moet de rest maar zorgen dat ze zelf beter rijden en dus zelf de prijzen wegkapen.
En als dat niet lukt, dan doen ze dus iets fout en moeten ze wat langer dooroefenen voordat ze op concour gaan.
Je kunt het iemand toch niet kwalijk nemen dat hij zijn paard netjes voor elkaar heeft en daardoor punten haalt?

So Asjemenou, dat is heel mooi gezegd!

Ik heb van de winter ook M2 gereden, werd reservekampioen op de Brabantse en mocht toen pas net Z starten. Ben in het M2 blijven hangen, omdat mijn paard gewoon nog niet genoeg klaar was voor het Z1 en hij ging al zo hard. En idd, de weinige wedstrijden die we gereden hebben, reden we elke keer in de prijzen. Maar dat wil niet zeggen dat hij maar over moét.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:27

Marliesje schreef:
Ken ook genoeg mensen die direct overgaan naar de volgende klasse met 10 punten. En dan 'pochen' dat ze zo snel door de klasses vliegen.

Misschien zijn er ook wel combinaties die gewoon klaar zijn voor een volgende klasse, en daarom bij 10 gelijk overgaan.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:38

Oh vind ik ook prima, maar was maar een voorbeeld, tegenovergestelde van de stelling. Haha!

Je kunt namelijk over alles wel wat zeggen. Dat bedoelde ik te zeggen. Heb totaal geen problemen met mensen die overgaan met 10 punten hoor. Haha!

Vandaar pochen tussen ''.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:39

het is maar hoe je er tegen aan kijkt..
Zo ken ik iemand met een Z pony, die in de B elke keer in de 190 en 200 rijdt,
en ook elke keer een eerste prijs haalt..
Dan vind ik het deels wél oneerlijk, omdat het paard
al Z heeft gelopen op wedstrijden, dus de oefeningen wel beheerst..
Maar als je paard er zelf niet aan toe is qua oefeningen of qua leeftijd,
is het begrijpelijker als je langer in de B blijft hangen..
Tenzij je het alleen om de prijzen doet, dat vind ik wel weer oneerlijk Knipoog

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 09:43

Is toch ook je goed recht om voor de prijzen te rijden?
Verward

Daarom heet het een wedstrijd. Haha!

En om het eerlijk te maken heeft de KNHS de regel dat je dus niet eindeloos in de klasse mag blijven hangen.

Het staat iedereen vrij om door te trainen tot je paard Z-klaar is en dan pas B te starten.
Je moet niet meedoen als je net een proefje kunt rijden voor 180 punten, dat is je eigen keuze.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:48

Ik rij ook deels voor de prijzen.
Wat is dan je definitie van 'wedstrijd', als je niet voor de prijzen mag rijden.
Dan kan je net zo goed bij de buurman een proefje gaan rijden met de honden als toeschouwers.

En vinden jullie het dan ook zo belachelijk dat Anky voor goud gaat? Slaat toch nergens op? Je gaat toch niet voor de prijzen naar de Olympische Spelen? Ze moest zich schamen! En ook al een jaar of 6 in GP blijven hangen, dat ze hem maar met pension stuurt, dat kan echt niet hoor! En dat is dus sacratisch, voor degene die dat nog niet doorhadden.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 12:59

Om in een klasse te blijven hangen voor de prijzen?
Waar rijden jullie? Want bij ons zijn de wedstrijden met prijzengeld al op 1 hand te tellen en als je dan net je onkosten eruit hebt als je eerste bent geworden, ben je een spekkoper.

Ik ben wat langer in L2 blijven hangen omdat ik er als een berg tegenop zag om een hele proef te gaan doorzitten. Om dan een beetje in het ritme te blijven heb ik 1 x per maand een wedstrijdje gehad.
M1 is in 3 maanden doorlopen en vanavond voor het eerst M2.

Normaal ging ik bij minimaal aantal winstpunten gelijk over om dan eerst weer onderaan te beginnen zonder winstpunten. Dit doe ik niet meer, dan maar even niet starten en eerst doortrainen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 13:03

Hier kun je elk weekend wedstrijden rijden met prijzengeld. Wel geen vetpot, maar wel je inschrijfgeld eruit, en de koffie. Haha!

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:37

ik denk dat jullie me verkeerd begrijpen Huilen van het lachen

ik heb het echt puur over ruiters met een Z paard (voorheen)..
Die dan in de lagere klasses blijven hangen en d'r over oppochen..
ik heb er zelf geen last van, ik ben dr niet de dupe van .. maar ik blijf het oneerlijk vinden..
Wedstrijden ga je altijd voor de prijs, tuúrlijk..
maar waarom langer blijven hangen terwijl je er 'bijde' klaar voor zou zijn?

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:07

Sommige paarden zijn te jong om bijvoorbeeld over te gaan naar het M, sommige zijn nog niet voorbereid voor de volgende klasse, sommige willen prijzen winnen.
Nou oke, ik vind het prima. Knipoog Als jij je paard goed rond stuurt en goed traint thuis maak jij ook kans op prijzen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:48

Ik ken dat soort mensen ook moeten ze dan denk ik lekker zelf weten maar als ik 10 punten heb rij ik niet meer door mocht ik dan nog niet klaar zijn voor de volgende klasse blijf ik lekker thuis trainen zonde van het geld!

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:50

mijn zusje heeft een paard die in april 4 is geworden. ze is nu L1+20. ze gaat in oktober l2 starten. volgend jaar april mag ze pas M. ik geef haar groot gelijk. paard is jong. een slungel en moet nog veel leren. ze haalde afgelopen weekend wel de eerste prijs. maar aan het L2 is ze nog helemaal niet toe. komt binnenkort wel

ik heb nog geen niveau uitgereden, denk dat ik in de L2 wel blijf hangen voor de M1. daar is mijn paard en ik nog niet klaar voor

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:55

panache schreef:
hoe ik 't bekijk, als je zelfs in de 200 punten rijdt, en oppocht op concour tegen anderen dus dan alleen voor de prijzen gaat, vind ik het gewoon oneerlijk.
Ik heb 't gewoon nu al een paar x op concour gehoord.

Vind het eigenlijk een beetje rare reactie. Heb meer het idee dat je jaloers bent op de mensen die zo rijden.
Iedereen moet toch zelf weten bij hoeveel wp hij over gaat? Als iemand er al 20 heeft en in de klasse blijft hangen en dan 200 punten rijdt dan kan hij nog 5 proefjes rijden en dan moet hij toch over. Dus zo lang blijf je dan echt niet hangen!

panache schreef:
ik heb het echt puur over ruiters met een Z paard (voorheen)..
Die dan in de lagere klasses blijven hangen en d'r over oppochen..
ik heb er zelf geen last van, ik ben dr niet de dupe van .. maar ik blijf het oneerlijk vinden..

Ik heb nog geen enkel paard gezien, ook geen Z-paarden, die helemaal uit zichzelf een proef lopen. Natuurlijk zal iemand met een Z paard in het begin nog voordeel hiervan hebben aangezien hij dan de oude ruiter nog na kan rijden. Maar dat is echt wel snel voorbij. Als zo'n ruiter zelf niet handig is met een paard kan hij best Z gelopen hebben maar toch lage punten halen.

panache

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 19:24

CD28 je hoeft niet zo aanvallend te reageren, want ik plaats dit topic niet voor mezelf, het valt me op..
ik rij vaakgenoeg in de prijzen..

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 19:26

Ik rijd de laatste tijd ook vaak mooie punten,
maar ben niet gelijk met de 10 overgegaan.
Waarom niet? Toen ik er net 10 had, reed ik nog niet echt nette punten. En had ik al weer wat wedstrijden opgeven, en ik heb zoiets: Opgegeven is opgeven Lachen.

Nu ben ik wel gestopt.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 21:11

Ik ga nog steeds naar de wedstrijden voor de lol. Prijzen zijn leuk maar ik kom meer om te kijken of wat ik thuis heb geleerd in de praktijk ook zo uitkomt. En ik wil kunnen blijven lachen op mijn paard rijdt eigenlijk niet ovor de winst maar de lol die ik erin heb. Ik ben nu bijvoorbeeld mijn jonge paard aan het opleiden. DIe wil ik eerst thuis op orde hebben en dan pas sta ik aan de start om te zien wat we samen al hebben bereikt. En gaa thet goed leuk, gaat het niet goed even goede vrienden dan weet ik dat ik nog niet klaar ben met leren. Winst maken als je alles mee moet tellen op het prijzen geld dan mag je wel een topruiter zijn op topniveau maar die doen ooknog steeds veel op sponsor schap anders rijden ze ook niet meer op dat niveau als ze elk dubbeltje zelf moetne betalen van het prijzen geld.

Ufsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:10

Als ikzelf bijna de punten heb voor de volgende klasse ga ik de oefeningen al vaak
meepakken en de proeven thuis oefenen.
Als het paard er nog niet klaar voor is ga ik thuis verder trainen en heel af en toe eens een wedstrijd,
Tot de 20+ punten doorrijden vind ik ook niet echt nodig.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:13

Ik ga altijd meteen over. Er zijn erg weinig (men)wedstrijden in de buurt en daarbij stellen de prijzen ook niets voor (vaak een borstel, zak paardensnoepjes en een lintje oid).

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:24

panache schreef:
Heehee,
vaak zie ik toch op wedstrijden dat er mensen zijn met 20+ winstpunten + daar mee oppochen & proberen altijd alle prijzen weg te halen..
ze gaan gewoon niet over in een andere klasse in eigenbelang om prijzen te scoren..
mij lijkt het toch wel duidelijk dat als je altijd in de 192+ punten rijdt, meer dan 20 winstpunten hebt dat je makkelijk toe bent aan een hogere klasse?

Zien jullie dit ook vaak, en hoe kijken jullie ertegenaan ?

Nou, dat zijn echte wedstrijdruiters, bij een wedstrijd is het de bedoeling dat je wint, en een prijs mee naar huis neemt. En met 20 winstpunten ben je vast goed, NIKS MIS MEE. En tot de Z2 MOET je op gegeven moment promoveren, die spelregel zorgt dat je dus niet eeuwig in de b l m of z1 kunt blijven hangen.
Ruiters die tot hun maximum aantal winstpunten rijden volgen gewoon de regels van het spel. Is dat eigenbelang?
Ben je jaloers of wat is het idee achter dit topic?

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:42

Ufsan schreef:
Als ikzelf bijna de punten heb voor de volgende klasse ga ik de oefeningen al vaak
meepakken en de proeven thuis oefenen.
Als het paard er nog niet klaar voor is ga ik thuis verder trainen en heel af en toe eens een wedstrijd,
Tot de 20+ punten doorrijden vind ik ook niet echt nodig.

Dat is laat.
Ik probeer 2 klasses vooruit te oefenen.

DevilsFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:46

ik kan er echt niet meer tegen Boos! ik heb het dan over jumping,elk weekend weer het zelf elk weekend de zelfde winnaar! het is nu al g*v*d twee jaar zo Boos!
als ik hem zie lopen ergens bij de jumping heb ik al geen zin meer om mee te doen..!!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 20:52

En is dat niet toevallig omdat hij netjes kan rondsturen, en zijn paard goed kan springen?
Dan is het toch niet meer dan verdiend?