Oneerlijke uitslag dressuur.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Oneerlijke uitslag dressuur.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:28

Danielle74, dit heb je heel mooi en correct verwoord.

mariekje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:48

Ja heb het ook meegemaakt het is echt stom dat ze dat doen. Ik stond te wachten achter de auto van de jury en toen was dat meisje klaar dat voor mij was en toen zei hij zo van nou je hebt zo wie zo al 2 winst dat is toch stom dat doe je toch niet je wist gelijk dat ze elkaar kenden en bij de eerste proef zat zij ergens in het midden en bij die andere jury opeens boven aan. Maar ja dat is nou jury sport

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:53

Mariekje,

óf het meisje had gewoon een nette proef gereden.

Ik ben zelf ook jurylid. En ja, ik kom ook wel eens mensen tegen die ik ken. Maar denk je nu echt dat ik die mensen laat winnen omdat het kennisen zijn??? Tuurlijk niet, dát zou pas dom zijn en daarmee val je echt wel door de mand. Ik geef de punten die ze verdienen en hoop dat ze iets van leren. Daarbij schrijf ik commentaar op waar ze iets aan hebben, maar iemand die ik ken op kop zetten, nee. En de andere juryleden die ik ken, doen daar ook niet aan.
Dus beste penny-meisjes, hou je commentaar voor je en neem in plaats van verhaaltjes vertellen, een keertje extra les van een instructrice die zelf ook hoger dan de B heeft gereden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:54

Vaak vinden mensen dat hun paard, of het geziene paard super liep, terwijl het irl helemaal niet zo geweldig was...

Ik erger me meer aan de vele nep-krulletjes en veelfront + slepende achterbenen combinaties die terrecht wat lager geplaatst worden en dan na het uitreiken van de protocollen lopen te mekkeren dat hun paard zóóó geweldig liep Huilen van het lachen Clown
En dat ze laag geplaatst zijn omdat de jury hun paard niet mooi vond ROFL

Daar kan ik me meer druk om maken dan jury's die wat strenger jureren. Natuurlijk ben je het niet altijd met de uitslag eens en had jij een ander op de 1e of laatste plaats staan... maar die jury let misschien nèt iets meer op een actieve achterhand, of nèt iets meer op de buiging etc etc..
Het blijven mensen, geen machines Knipoog
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 26-07-08 19:55, in het totaal 1 keer bewerkt

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:55

jury schreef:
Danielle74, dit heb je heel mooi en correct verwoord.

Dank je, jij had ook een sterk weerwoord. Ik vrees alleen dat we wederom niet tot de Penny's doordringen.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:18

Hou het graag wel aardig!!!
Iedereen is vrij om zijn mening te geven!
Ennuhm... Even voor de jury hier op dit topic. Ik zeg ook dat vaak dat jury's het doen bij onderlinge wedstrijden. En als nog niet iedereen hoor!! Maar het komt zo te zien wel eens voor.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:27

Krabbel je nu terug Mireya?
Je had hier in subforum misschien dan geen topic moeten openen?
Misschien iets voor manegepraat want daar lijkt dit meer op.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:32

mireya schreef:
Ennuhm... Even voor de jury hier op dit topic. Ik zeg ook dat vaak dat jury's het doen bij onderlinge wedstrijden. En als nog niet iedereen hoor!! Maar het komt zo te zien wel eens voor.

Dus wij juryleden moeten wel aardig blijven terwijl jullie ons en onze collega's door het slijk halen?
Ik denk echt dat jullie eens zoals hierboven al aangegeven i.p.v. dit soort zielige verhalen te vertellen beter eens een heleboel lesjes extra kunnen nemen bij een goede instructeur zodat wij juryleden jullie volgende keren ook eens hoger dan een 5 kunnen geven. En onderling, FNRS, Bixie, KNHS en FEI maakt wat dat betreft bijna geen donder uit.

Wat jij en een paar anderen doen is geen mening geven maar lekker rellen en je eigen onkunde in de schoenen van een ander schuiven.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:42

Het gaat hier om je mening te geven of je het ook wel eens gehad hebt. Jullie geven je mening dat wij beter moeten rijden. Oke goed. is een tip... Maar ik heb deze topic niet geopent voor ruzie. Dus geef rustig je mening of ga maar ergens anders zo doen.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:43

En trouwens.Ik heb het niet over mezelf... Maar over een meisje van 6 ofzo die zich uitslooft en vervolgens in tranen wegt loopt terwijl het niet eerlijk ging.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:46

mireya schreef:
Het gaat hier om je mening te geven of je het ook wel eens gehad hebt. Jullie geven je mening dat wij beter moeten rijden. Oke goed. is een tip... Maar ik heb deze topic niet geopent voor ruzie. Dus geef rustig je mening of ga maar ergens anders zo doen.

Lastig he, omgaan met kritiek. Daarom zijn naar jouw mening de juryleden oneerlijk. Een van de regels op Bokt is dat je geen mensen van een topic mag sturen omdat hun mening jouw niet aanstaat. Als je niet kan discussieren of niet tegen tegengas kan, moet je geen topic openen of uberhaupt op Bokt gaan.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 20:50

Nu stuur je mij er toch echt vanaf Tong uitsteken
Maar oke. Ik weet jullie mening. Ik kan misschien niet als de beste tegen kritiek. Maar we kunnen nu wel weer wat aardiger doen. Lijkt mij... We weten elkaars mening nu Haha! Bloos In elk geval zijn de jury's dit op dit topic zitten wel eerlijk Haha!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 20:59

Ik stuur je helemaal nergens vanaf.

Ik word alleen zo kwaad om al die stemmingmakerij die feitelijk op niets gebaseerd is behalve enge verhalen.
Ik kom alleen regelmatig op wedstrijden waar kinderen zo bang zijn gemaakt door andere kinderen dat ze doodsbang zijn voor de jury en zich verstoppen in toiletten of zadelkamers als de jury langsloopt of huilend de ring in rijden. Zolang ze denken dat ik een "gewone" mevrouw ben is er niets aan de hand maar als ze weten dat ik de jury ben is er grote paniek. Laatst loop ik ergens het toilet binnen waar 5 meisjes staan, zegt er eentje u bent de jury he. Ik zeg niets vermoedend ja en ik zie vervolgens 3 meisjes wegrennen, 1 schoot het andere toilethokje in en de andere stond aan de grond genageld.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 21:02

Ja dat viel me vandaag ook op.bijna niemand reed langs het jury hokje. De meeste gingen van de hoefslag ervoor af. Waarom zijn ze dan bang voor je? Dat snap ik niet zo...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:23

Omdat ze zo bang zijn gemaakt met indianenverhalen dat ze echt denken dat jury's hele gemene mensen zijn, dezelfde verhalen die hier in dit topic voorbij komen.

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:37

Ik weet wel dat van 't weekend een vriendin van mij 1e werd met belachelijk hoge punten met een proef waarvan je zegt mwaaaaa... Ze rijdt altijd vrij goed hoor, met 180+, maar dik 200+ vond ik heir niet echt op z'n plaats Clown

Kende de jury goed (die ken ik toevallig ook vanwege organiseren van wedstrijden), maar toen had ik ook zoiets van, moet dat nou? De 2e zat er ook ruim 15-20 punten onder.

Zeg niet dat het niet klopt, maar opvallend was het wel. En zo zal je altijd wel zulke dingen houden, ik ben maar een toeschouwer dus weet ook neit wat hij zag en vond..

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 21:58

mireya schreef:

Hou het graag aardig, helemaal mee eens maar.....
Ik zit in mijn vrije tijd met heel veel plezie en zoveel mogelijk deskundighed te jureren.
Als ik iets tegenkom dat de professionaliteit van dit vak niet ten goede komt, spreek ik de mensen daar op aan. Als het even mogelijk is de jury (zie topic over M-dressuur wel of niet om de bak mogen rijden), neem contact met juryplatform en/of knhs op.

Nu zie ik in deze topic dat zonder enig overleg met de betreffende jury eenzijdig slecht over jury's in het algemeen gesproken wordt. Ik vind dit not done en reageer daar dus op.
De beeldvorming dat een jury dit doet, komt veel voor. Of het werkelijk veel vorm komt, durf ik niet te zeggen. Alle situaties die hier op bokt besproken zijn en waar ik info uit 1e hand heb, bleken naar mijn bescheiden mening gewoon niet te kloppen.

We (jij en vele anderen) moeten gewoon stoppen met deze beeldvorming en de sport eerlijk en fair maken door er open met respect met de betrokkenen over te spreken.

Nog een voorbeeld
Enkele weken geleden spreek ik amazone aan dat paard niet helemaal rad is in draf maar dat ik meer het idee had dat dit door spanning (vasthouden in rug) kwam. (ook omdat hij bij stap wel regelmatig was en bij het losrijden dat ik toevallig gezien had ook) reactie: vorig weekend had ik nog 3 winstpunten. Ja en.......
Je paard loopt nu niet goed, geen winst dus en de tip om het in de gaten te houden.
Komt een half uur later een ander persoon (vader/opa) waarom ik het paard kreupel vind.
Ik heb het verhaal nog een keer herhaald en de discussie maar verder niet aangegaan. Zij vinden dus dat ik onterecht geen winstpunt heb gegeven en kunnen ook een topic over een ondeskundige jury openen.
Als jij niet voelt dat je paard niet rad is wie is dan de ondeskundige.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 00:23

mireya schreef:
En trouwens.Ik heb het niet over mezelf... Maar over een meisje van 6 ofzo die zich uitslooft en vervolgens in tranen wegt loopt terwijl het niet eerlijk ging.

wie zegt dat het niet eerlijk verlopen was dan? misschien kon het beste kind de klasse gewoon niet aan?
zowiezo leeftijd en het wel of niet uitsloven lijken mij 2 redelijk onrelevante punten bij een jurysport. IEDEREEN is ooit 6 geweest en iedereen werkt ( hopelijk Clown ) hard voor de winstpunten.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:04

mireya schreef:
tja maar bij een val word je uitgebelt hoor.

dat is niet waar, dat ligt er maar net aan hoe snel je er weer opzit Knipoog
En daarbij denk ik dat er maar weinig jury's zijn die op de stopwatch gaan kijken, ik in ieder geval niet.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:06

Ik zou wel willen weten wat de eigen ervaring is van Mireya, als zij zo zeker is dat het kindje van 6 niet de punten heeft gekregen die ze had moeten rijden, moet Mireya toch ook een heel kundig oog hebben? Of niet zoms?

jeltje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 10:39

@jury Op enkele uitzonderingen na wordt een vriend/kennis ook gewoon beoordeeld.

Sigaar ja ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:19

Al dat gezeik op die jury's altijd zeg, bah. Ik heb dus een tip voor je, word zelf jury! Ga zelf eens zo'n dure cursus doen om vervolgens voor een sch**tbedragje urenlang in een auto te gaan zitten en proef na proef dezelfde 30 onderdelen te bekijken. Laat je vervolgens helemaal afzeiken en verdedig jezelf ook nog eens. Lijkt het je wat? Of vind je het misschien al een beter idee om wat meer respect te hebben voor al die juryleden die dit wel wekelijks doen en meemaken?

Vind je ook dat geen goed idee? Stop dan lekker met dressuur rijden zeg. Ga springen Clown

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:39

Liek_ schreef:
Al dat gezeik op die jury's altijd zeg, bah. Ik heb dus een tip voor je, word zelf jury! Ga zelf eens zo'n dure cursus doen om vervolgens voor een sch**tbedragje urenlang in een auto te gaan zitten en proef na proef dezelfde 30 onderdelen te bekijken. Laat je vervolgens helemaal afzeiken en verdedig jezelf ook nog eens. Lijkt het je wat? Of vind je het misschien al een beter idee om wat meer respect te hebben voor al die juryleden die dit wel wekelijks doen en meemaken?

Vind je ook dat geen goed idee? Stop dan lekker met dressuur rijden zeg. Ga springen Clown

Neenee, want bij springen kunnen ze misschien vijf seconden erbij optellen hea. Daarom nam ze ook een extra vriend met stopwatch mee naar dr springwedstrijd.

Verder ben ik het wel helemaal met je eens. Dat gezeur op jurys moet eens afgelopen zijn!!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 14:56

mireya schreef:
Maar ik denk dat er bij officiele wedstrijden toch dat minder gedaan word.
Maar... Ik heb volgende week een wedstrijd springen. Ben bang dat ze bij mij 5 seconde erbij optellen ofzo... Dus een vriendin neemt ook de tijd mee op. Kijken of het ongeveer klopt. Clown Haha!

Even een vraag (dus geen mening, niet gelijk in de gordijnen vliegen dus...) Heb je achtervolgingswaanzin door juryleden ofzo?
Hoe groot in jouw wantrouwen tegen officials? Een vriendin die de tijd extra opneemt, mijn hemel.
Gaat het nog over basiswedstrijdsport of hebben we het over olympische wedstrijden?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:01

mireya schreef:
Achja. We hebben ook genoeg eerlijke jury's.
Op mijn vorige manege was het erg. Meisje die erg bevriend was met de manege baas... Was gevallen tijdens haar proef... Maar werd 4 keer achter elkaar eerste. Van de 30 ofzo... Na de 4 keer weet ik niet want toen ging ik ergens anders rijden. Clown
Maar goed... Dan valt het wel erg op...

weer een vraagje: was ze nou 4 x gevallen in 1 proef en toch eerste? En waarom kan iemand niet 4x eerste worden, en 1x gevallen zijn? Dat heeft toch echt niets met partijdige jury te maken.
Enne, wat valt r dan wel erg op???