Help wedstrijden voor mij mogelijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Help wedstrijden voor mij mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:08

pol_Doer schreef:
ok ik woon in Amsterdam dus dat moet wel te vinden zijn.

Welke klasse moet ik dan starten want het is misschien een beetje oneerlijk als ik daar met mijn pony en mn 10 jaar ervaring kom bij kinderen die pas een half jaar les hebben. Ik heb namelijk geen verstand van die FNRS proefjes

Nou, die proeven gaan tot de f20.
De f12 is L niveau, en de f20 M als ik het goed heb.
Ik denk dat voor jou f6 ofzo leuk is om te starten.
Mijn instructeur heeft dat ook ooit gedaan, met een jong paard. Gewoon voor de grap.

En doordat iedereen op zijn eigen niveau rijd, zal je waarschijnlijk door een beginner verslagen worden. Die willen hun eerste wedstrijd nogal eens een klasse te laag starten. Clown

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 00:10

ok dat is wel leuk. Is er ook een site waar ik er meer over kan vinden en over de verenigingen in Amsterdam die dat hebben?

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:12

pol_Doer schreef:
ok dat is wel leuk. Is er ook een site waar ik er meer over kan vinden en over de verenigingen in Amsterdam die dat hebben?

www.fnrs.nl
Daar staat meer op, en kun je ook alle fnrs maneges vinden.
Niet alle fnrs maneges organiseren die proefjes, maar dan moet je even vragen of ze dat doen, en of het ook voor mensen van buitenaf is.
Oja, je moet wel een fnrs paspoort aanvragen.
Zou dat niet door de manege laten doen, maar gewoon zelf.
Dan heb je 'm namelijk vaak véél sneller.
(Mijn zusje moest er een jaar op wachten, en toen we 'm zelf aanvroegen hadden we na een week ofzo al.)

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 02:42

dank je Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 07:27

Idd ik raad je ook de fnrs proeven aan.

Ten eerste is het een heeeeel stuk goedkoper om daarmee te beginnen. Je wilt immers eerst weten of wedstrijden wel je ding is.
Lidmaatschap kost rond de 13 euro meen ik, per jaar. Wellicht wil de manege waar je rijd ook een extra bijdrage, of moet je eens per week in de lessen meerijden.

Verder hoef je geen startkaart en geen coupons, scheelt al gauw bijna 100 euro met de knhs Clown

Verder is het normaal zo dat de instructie je indeeld in de klasse waar je hoort.

Als je later besluit officiele wedstrijden te gaan rijden, besef dan wel dat het niveau daar een heel stuk hoger ligt, ik zou dan ook zeker als je over gaan naar de knhs in de B beginnen.
Het niveau ligt gewoon een heel stuk hoger, en het zal in het begin dan ook tegenvallen.
Vind je de fnrs proeven leuk genoeg, dan zou ik lekker die proeven blijven rijden. Is vooral erg gezellig en leerzaam.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:16

ik rijd met mijn fjord ( 1.35 ) tussen de paarden.. dus het kan wel, alleen moet je wel extra hard je best doen.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:12

@crossmonster: Het is zeker gezellig en leerzaam ja, en je hebt ook een doel om naar toe te werken.

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:28

dat zoek ik ook ik wil lekker veeldzijdig rijden met mn pony, een fnrs wedstrijdje en verder trainen. Verder lekker buiten rijden, springen enz.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:33

Vind het leuk hoor, dat je er aan mee doet. Haha!

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 19:41

moet wel ff kijken voor het vervoer en wil graag samen met nog iemand van mn stal gaan. Is wel zo gezellig Haha! Maar het lijkt mij superrr. Ik krijg de pony pas 1 augustus dus zal wel aan hem moeten wennen en hij aan mij en daarna pas kunnen we trainen. Ik ga ook zoeken naar een goede instructrise

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 19:54

Ik weet niet of je wedstrijden iets gaat worden Bloos Of je moet er lopend heen kunnen...maar volgens Cindy schijnt het 2 uur te duren voor hij op de trailer gaat....

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 20:12

dan probeer ik iets dicht bij te vinden:D

maar dat is alleen wel jammer Boos! wil het wel zien als we de paardjes gaan brengen naar de nieuwe stal

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:13

ik ook, heb hem vandaag al verteld dat hij moest laten zien hoe het WEL! moest....

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 20:17

wahahahaha ja en wat deed ie?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 20:41

hij liep braaf om de trailer heen Tong uitsteken maar t weekend gaat hij er braaf op...anders maak ik gehakt van hem Boos!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 09:31

Het is volgens mij ook wel mogelijk en het zou niet moeten mogen, maar helaas is de jury niet gecharmeerd van kleine 'paardjes'op het concoursterrein

Mijn moeder reed altijd mee op een D-pony (New Forest Arabier) en ze had nooit prijs. Het ging allemaal kiele kiele. Ze kwam de L niet uit, terwijl de pony tussen de pony's M2 was met wp! Ik heb zelf L2 gereden met die pony tussen de pony's. Voor mij was het een stuk eenvoudiger.

Meestal werd ze afgestraft op de korte gangen van de pony, terwijl ze best goeie gangen had. Maar ja, een paard heeft nóg ruimere gangen!

Een kennis van mij rijdt met een arabier. Een D of E'er en ook die merkt het nadeel van rijden met een pony tussen de paarden. Houdt er dus rekening mee dat je het niet zo makkelijk krijgt als iemand die met een Jazz of een Gribaldi de ring betreed. Dat doet veel af aan de lol!

ZwYzWyLoVeRr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 21:41

Leuke pony! Ik denk dat als het allemaal voor de lol is dat het gewoon kan hoor Knipoog Ik snap alleen niks van dat je tussen paarden moet lopen :s Hoe komt dat? Maar ik zou het gewoon een keer proberen hoor!
Edit: Dat kleine shetje die zwarte op de achtergrond met die deken die deken heb ik ook voor mijn fjord Tong uitsteken
Groetjes

pol_Doer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 22:11

ZwYzWyLoVeRr schreef:
Leuke pony! Ik denk dat als het allemaal voor de lol is dat het gewoon kan hoor Knipoog Ik snap alleen niks van dat je tussen paarden moet lopen :s Hoe komt dat? Maar ik zou het gewoon een keer proberen hoor!
Edit: Dat kleine shetje die zwarte op de achtergrond met die deken die deken heb ik ook voor mijn fjord Tong uitsteken
Groetjes

dank je!

wahaha ok grappig. Ennuh tussen de paarden omdat ik 20 ben en je moet vanaf je 18e met de paarden mee rijden.

Sharif08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 12:20

hallo

Jhaa ik ken ook iemand die met een pony van 1,39 tussen de paarden moest rijden en die is daar heel hoog mee gekomen

ponygekje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:41

Je ziet het niet vaak, maar af en toe zie je er wel eens een kleinte tussen lopen ziet wel schattig uit! dus ik zeg waarom niet als je graag wedstrijden met hem wilt gaan rijden. Succes!

Astridvdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 13:31

Ik heb zelf een pony, en omdat het een familie pony'tje is en mijn moeder ook niet al te groot is reed mijn moeder gwn tussen de paarden op die pony, ik zie niet echt het probleem alleen de jury's zouden het neit zo leuk vinden, over het algemeen moet je dan wel harder knokken voor een winnende posititie, naja dat zei me moeder in iedegeval!

Proberen kan altijd, maar waarom kies je trouwens voor zoon kleine als je toch bij de paarden moet starten en ook wedstrijden wilt rijden? Mijn mening hoor;)

Maar veel succes! oja een foto zou leuk zijn;)