En het inrijden is buiten makkelijker, binnen moeten ze goed in de hand blijven als je met zijn twintigen in een 20x40 los moet rijden 
Maar goed, dat is mijn eigen voorkeur.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En het inrijden is buiten makkelijker, binnen moeten ze goed in de hand blijven als je met zijn twintigen in een 20x40 los moet rijden 
chaatje16 schreef:Hoi
ik zou als ik jou was lekker die onderlinge mee doen!! dat zeker.
Voor de B hebben willen ze inderdaad kunnen zien dat je op de letters rijd en de overgangen kunt maken. Als ik jou was zou ik nog ff goed gaan trainen met de galop. als ze eruit valt staat er een 4.. en dat is niks!
Als ze eenmaal goed loopt moet kilomerters gaan maken. Zo word ze het gewend en word ze minder bang. Eerste paar keer zou ze zeker om zich heen kijken van whoo wat is dit dan. Maar jij moet kalm blijven. als je een uur van te voren daar bent, haal je haar lekker uit de trailer en laat je haar rond kijken. Loop rondjes over het terrein, laat haar kijken. dan na 10 min. ga je haar aan de trailer vast zetten en kleed je jezelf aan. zo kan zij nog even rond kijken. en dan opzadelen, lekker inrijden, kijk maar hoe het gaat. komt vast goed!!( als ik jou was zou ik met binnenwedstrijden beginnen, dan is er minder te zien en meer geconsentreerd op jou.)
succes
Urielle schreef:Ik pak meestal de eerste keren een klein buitenconcours met hekjes. Waarom? je hoeft ze niet van de andere paarden weg te rijden en op de kleine concoursen is niet zoveel te zien, met hekjes blijven ze ook wel in de ring over het algemeen. Binnen is vaak spannender, dan moeten ze ineens alleen een enge baan in met reclameborden en leuke boompjes of bloembakken enzoEn het inrijden is buiten makkelijker, binnen moeten ze goed in de hand blijven als je met zijn twintigen in een 20x40 los moet rijden
Maar goed, dat is mijn eigen voorkeur.

leeneliefje schreef:daar heb je zeker een punt![]()
Alleen, bij ons in de kring, (oude ijssel) zijn niet zo vaak onderlinge
maar ik heb gewoon zin om wedstrijden te rijden
en ik verwacht ook niet dat ik door de B schiet
dus ik zal wel genoeg tijd hebben om voor de L te oefenen. Maar wat ik dus ook al veel gehoord heb (wat superwoman dus ook al zei) dat je een niveau hoger aan het trainen moet zijn dan je op dat moment wedstrijden in rijd ,... Moorke schreef:Ik zou gewoon starten. Aan de teugel hoef je nog niet beslist bij de B paarden.
Urielle schreef:Dat kan ook
Bedenk wel dat er paarden zijn die op vreemd terrein nog geen oor bewegen maar die als je thuis de tuinstoel een meter opzij zet volkomen van slag zijn
Alle aandacht was (na ff wat rondkijken) totaal bij mij en ze liep echt super.
Urielle schreef:Moorke schreef:Ik zou gewoon starten. Aan de teugel hoef je nog niet beslist bij de B paarden.
Zeker wel.... in bepaalde regio's wordt zelfs oprichting verlangd!
lijkt me ook wel handig
leeneliefje schreef:Oke bedankt iedereen! Ik moet dit weekend schrijven voor het concour in steenderen, dan kan ik ook kijken waar de jury een beetje op let, waar ze hoge cijfers voor geven en waar lagelijkt me ook wel handig
leeneliefje schreef:Galop gaat nog niet zo goed, ze valt best vaak terug en het is nogal slordig. Misschien genoeg voor een 6je als we ons best doen.
Lielle schreef:leeneliefje schreef:Galop gaat nog niet zo goed, ze valt best vaak terug en het is nogal slordig. Misschien genoeg voor een 6je als we ons best doen.
ik bedoel het niet rot maar om je voor een grote teleurstelling te behoeden: wat je hier beschrijft is echt geen 6 waard. Ik denk dat je het B onderschat, met alleen maar op de letter rijden kom je echt niet aan een 6. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt gaan starten, maar reken er dan wel op dat je de eerste keren geen hoge punten gaat scoren. Dat komt wel met veel oefenen en meer ervaring , hoewel sommige juryleden eigenlijk te lief punten waardoor je voor een proef die echt niet goed is toch nog 170 krijgt, zodat je dan weinig verschil in punten merkt als het iets beter gaat.