Morgen wedstrijd: 2x rijden of extra lang?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Morgen wedstrijd: 2x rijden of extra lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 22:21

dat ehm.. lijkt mij dus ook?
ik heb de hele week ook nog niet gereden, alleen toevallig vandaag eenmalig een half uurtje, morgen weer geen tijd, maar heb zondag ook wel een concours.
ga er gewoon heen, kan prima, beest leert echt niet die oefeningen in 7 dagen af, en als hij/zij gewoon weidegang krijt, zit het met de conditie ook wel goed.
ik krijg juist vaak de tip om het paard eens een paar dagen tot een week te laten staan. gewoon even rust, bezinning en daarna er weer tegenaan.
werkt voor mij heel motiverend, en voor mijn paard ook altijd, die loopt dan altijd de weken erna veel beter.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 22:51

Kusx_Lisa schreef:
En, hoe is het gegaan?

Het ging goed!
Ze pakte het eigenlijk meteen goed op en liep vrij snel lekker.. De eerste proef ging wel goed, wat slordigheids foutjes, maar verder wel netjes.
De 2e proef ging slecht, in de M lukt het nog niet om meteen een 2e proef te rijden, ze valt erg uitelkaar, is niet op het been, gaat op de voorhand lopen.. De oefeningen doet ze wel braaf maar het plaatje is er dan niet...

1e proef waren we 3e met 184 punten.
2e proef hadden we 170 punten..

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 23:00

nouja, je hebt het geprobeerd Knipoog Meer kon je niet doen Knipoog

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 10:00

Nou, die eerste proef is toch niet verkeerd?? Een week niet gereden en toch 3e worden..

Die 2e.. nouja, jammer toch, weet je weer waaraan je moet werken..

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 12:20

Hier, zoals je zegt; Goed gedaan hoor! En als die de 2e proef altijd was lastiger is, is dat nu vooral te begrijpen!

Gefeliciteerd!

Mentbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:16

Goedzo.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:27

Ik zou gewoon gaan je weet maar nooit. Mijn paard loopt altijd beter als hij even weinig of niets gedaan heeft. Lijkt mij ook sterk dat hij in een week zijn niveau kwijt is hij zal misschien iets minder los zijn maar ja misschien ook niet.

Zou na de hoefsmid ff goed de hoeven afspuiten dat ze niet te droog zijn. Dan ff longeren om frisheid eruit halen misschien iets bijgezet. En dan erna lekker op wedstrijd.

Waarom zou het niet fair zijn?. Ze pakt het gewoon op en ziet wel waar het misgaat alleen kan je hem dan niet afstraffen. Maar ja je bent idd toch je geld kwijt dus waarom niet.

Zonder ijzer loopt hij niet goed?. Ik weet als bij mij achter kwijt is kan ik gewoon rijden en doe ik ook. Als het voor is loopt hij wat gevoeliger vaak ga ik dan wel aan het werk om hem los te houden. Stap gaat dan nog prima.