niet aan de teugel lopen op wedstrdijd.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

shadowprince

Re: niet aan de teugel lopen op wedstrdijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:28

nou hehe zie je wel dat t meeviel hihi, mooi toch. das al een pluim waard dat ze dr best zo deed toch!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:48

inderdaad was echt super trots op mijn paardje!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 13:50

Dressage0 schreef:
Ik vind dat niet zo onmogelijk, als zo'n paard alleen maar verzet toont is hij veel te gespannen om ook maar simpele oefeningen te lopen. Als ik het verhaal hierboven zo lees lijkt het me nog moeilijk zo'n beestje tussen de bordjes te houden en recht te laten lopen, over de hele coupon zou trouwens "spanning" staan. Wanneer je 160/170 scores gaat rijden zou ik pas geen HC meer starten, maar iedereen z'n eigen ding! Knipoog

ze heeft tot nu toe wel iedere keer boven de 170 gelopen.
en als je nog geen winstpuntne in de B hebt kun je ook geen verliespunten halen Knipoog
dus daarom blijf ik in de B gewoon starten

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:11

zo'n diertje moet het ook nog leren tussen die verdomde bordjes lopen, en anders loopt ie er maar even uit, stuur je hem gewoon weer terug haha.. maar ja ik hoef ook geen naam hoog te houden maar wij maken foutjes, een dier weet niet dat ie tussen die paar bordjes moet blijven..

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:16

Ik denk dat 3,5 uur overdreven is verder zeg je dat je niet weet wat voor ras je paard is in je profiel ik heb eens gekeken en dat is bijna overduidelijk een fries.

verder zou ik gewoon alles langzaam aan oppakken en vooral niet voor de punten rijden

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 16:10

Dancie schreef:
Ik denk dat 3,5 uur overdreven is verder zeg je dat je niet weet wat voor ras je paard is in je profiel ik heb eens gekeken en dat is bijna overduidelijk een fries.

verder zou ik gewoon alles langzaam aan oppakken en vooral niet voor de punten rijden

nee dat is niet overdreven Bloos maar heb wel het aan de hand stappen er bij gerekend en dat duurde echt al heel lang en daarna met rijden ook eerst nog aan de hand gestapt terwijl ik er op zat dus ik heb eigenlijk maar een half uurtje echt gereden... ow ja en ik kies hier bewust voor in plaats van een of ander kalmeringsmiddel wat de meeste mensen (tenminste die ik ken) toch echt gebruiken ondanks dat het niet mag en niet goed is. en ik wil dat mijn paard omdat ze mij vertrouwd op wedstrijd leert lopen en niet dat ze goed loopt omdat ze zo stoned als een kanarie is Tong uitsteken

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 18:14

ninz schreef:
Dressage0 schreef:
Ik vind dat niet zo onmogelijk, als zo'n paard alleen maar verzet toont is hij veel te gespannen om ook maar simpele oefeningen te lopen. Als ik het verhaal hierboven zo lees lijkt het me nog moeilijk zo'n beestje tussen de bordjes te houden en recht te laten lopen, over de hele coupon zou trouwens "spanning" staan. Wanneer je 160/170 scores gaat rijden zou ik pas geen HC meer starten, maar iedereen z'n eigen ding! Knipoog

ze heeft tot nu toe wel iedere keer boven de 170 gelopen.
en als je nog geen winstpuntne in de B hebt kun je ook geen verliespunten halen Knipoog
dus daarom blijf ik in de B gewoon starten

Als je wel wp in de B hebt kun je òòk geen verliespunten halen Knipoog

Renske_NW

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:07

Nibbit schreef:
Als je wel wp in de B hebt kun je òòk geen verliespunten halen Knipoog

Uhm, hoezo niet? Op KNHS.nl staat:

Aantal punten
Concreet betekent dit voor de klassen B t/m M2 het volgende

Score Aantal
210 punten en hoger 3 winstpunten
195 tot 210 punten 2 winstpunten
180 tot 195 punten 1 winstpunt
135 tot 150 punten 1 verliespunt
105 tot 135 punten 2 verliespunten
105 punten en minder 3 verliespunten

Ik vraag het me gewoon af.. Knipoog

shadowprince

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-08 22:25

wat maken jullie je ja druk om die winstpunten.....je zult toch moeten"oefenen"die winstpunten komen wel

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 00:35

Citaat:
Uhm, hoezo niet?

Als ik het goed begrijp..

Tellen je verliespunten in de B niet mee en worden ze niet geregistreerd. In de L1 kan je verlies rijden, maar niet worden teruggeplaatst naar de B. Met L1 -15 zou je je, nadat je je af hebt gevraagd om niet eens te stoppen, 15 winstpunten moeten halen om weer op 0 te komen. En dus 25 om naar de L2 te kunnen promoveren.

-edit- quoten is lastig.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:34

Lizzle schreef:
Citaat:
Uhm, hoezo niet?

Als ik het goed begrijp..

Tellen je verliespunten in de B niet mee en worden ze niet geregistreerd. In de L1 kan je verlies rijden, maar niet worden teruggeplaatst naar de B. Met L1 -15 zou je je, nadat je je af hebt gevraagd om niet eens te stoppen, 15 winstpunten moeten halen om weer op 0 te komen. En dus 25 om naar de L2 te kunnen promoveren.

-edit- quoten is lastig.

vanuit de L kun je volgens mij gewoon teruggeplaatst worden Bloos

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 05:49

Nee hoor. Je kunt in de L alleen maar tot de stand L1+0 komen, nooit eronder.
En in de B kun je geen verliespunten rijden.

Ik raad alle wedstrijdruiters aan om de reglementen eens goed door te lezen, daar staan dit soort dingen allemaal in.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 06:15

Helemaal mee eens Fitzroy!
En als hier dan iemand post die het wel weet dan wordt diegene niet geloofd Gestoord

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:45

Als ik jou was zou ik het paard meenemen naar de wedstrijd en daar niet starten. Gewoon losrijden en kijken hoe hij dat aanpakt. Evt. aan het einde van de rubrieken zodat je daarna even in een lege dressuurring kunt oefenen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 12:58

ja we hadde dus laatst ook het jaarlijkse concours bij ons in het dorp toen heb ik daar op zaterdag ook gewoon even losgereden en zo maar ik merk al dat ze nu na een keer of 3 al iedere keer wat rustiger wordt...

tippex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:05

ik heb ook soort van zo'n probleem...
mijn ruin denkt echt dat hij ng een hegst is en op wedstrijd met alle merries komt hij gewooon knetter...
laatst had ik mn eerste wedstrijd met hem en die s ook helemaal fout gelopen ...
maar hij loopt wel mooi
ik zou zeggen blijven doorijden ddat is ook wwat ik van plan ben binnen twee weken...

Damylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 18:50

jep , ik heb ook zo'n probleem, Mijn fjordje en ik willen ook wedstrijden rijden, alleen op wedstrijden rijdt hij niet totaal niet aan de teugel, Maar het is volgens mij gewoon een kwestie van trainen, volgende week krijg ik voor het eerst les op hem Vork

Riixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:23

misschien word je paardje van het publiek ook wel bang, dus laat eens veel mensen aan de bakrand staan! of misschien voelt het paardje jou spanning ook wel

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 09:48

ja mij paardje is wel heel erg gericht op mij en sinds ik op wedstrijd ga merk ik wel dat onze band ook beter is geworden tenminste ik kon twee weken gelden gewoon zegge het is goed of zo en dan bleef ze ook rustig, we hadden trouwens wel een aantal keer dekens en zeil over de rand gehangen en heb een vriendin eens een keer gek laten dansen met een paraplu in de hand, eens een keer op muziek gereden en zo zodat ze ook wat meer gewend raakt