Paard niet nageeflijk op wedstrijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Liez

Re: Paard niet nageeflijk op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:26

Denk niet dat de punten eraan gaan liggen
Veel voltes rijden.
Steeds blijven vragen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 18:43

Het kán van spanning komen, of omdat er zoveel te zien is.
Heb er gelukkig ( Bloos ) zelf geen last van Knipoog

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:50

Norway_girl schreef:
En daar doe je goed aan, maar behoud wel de nodige stelling en buiging, want die is ook hèel erg belangrijk Knipoog

Mee eens, recht zijn is weer fijn, maar wel op tijd kunnen buigen en stellen. Anders wordt het ook zo lastig in de proef he? Knipoog

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:53

Weltevreden schreef:
Dus jij oppert, sandra, dat een paard nageeflijk kan gaan als hij recht loopt? Is nageeflijkheid niet iets wat je moet voelen door het hele lijf van ene paard?! Dat kan dus alleen op het moment als ie los door zn lijf is, dan pas kun jij aan je nageeflijkheid beginnen. Dat naar boven drukken hou ik tegen dmv het paard halt te zetten, ontspannen en wachten tot ie weer gaat zakken en vervolgens weer weg rijden.
Ik ken het gevoel dat ie er net niet doorheen is, een volte met buiging/stelling kan daar een oplossing voor zijn...en belangrijk is dat je je paard naar het bit toe kan rijden met je been. Daarom moet ie goed aan je been staan. Niet te schieterig, maar ook zeker niet traag.

Kwestie van proberen en de juiste instructie....

OK dan! wat je zegt klopt helemaal! Het probleem bij mijn paard is/was dat ze niet meer recht was, wilde graag de achterhand naar binnen plaatsen. Zolang je dat niet corrigeert zal ze a. niet ontspannen zijn, omdat ze uit balans is en b. ook niet nageeflijk zijn.

Dus rechtrichten, voltes met de juiste buiging en stelling, voorhand vóor de achterhand plaatsen, dan komt het vanzelf weer goed. Haha!

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:55

loveyodie schreef:

Ze is pas een paar keer mee geweest, en héel braaf op vreemd terrein. Uiteraard zal ze iets oplettender zijn als thuis, maar dat is niet de primaire oorzaak.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:19

sandradeboer schreef:
loveyodie schreef:

Ze is pas een paar keer mee geweest, en héel braaf op vreemd terrein. Uiteraard zal ze iets oplettender zijn als thuis, maar dat is niet de primaire oorzaak.

Oke.. Knipoog Is ze ook kijkerig naar ruinen/hengsten ( als er hengsten rondrijden )? Bloos

saidja_bien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:45

Ik heb een welshje en ik heb het probleem dat thuis loopt ze netjes nagevelijk en met stelling maar als ik op wedstrijd ga loopt ze met los rijden goed tot dat ik in de proef kom dan loopt ze hoog en heeft ze geen stelling meer en gaat ze alleen maar lopen dribbelen.
Mijn moeder zegt dat ik me dan te veel gestrest ben dat ze daarom niet wil zakken Verdrietig

Heeft iemand miss tips voor mij ?? ze zijn altijd welkom

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:51

Je paard is dus erg gespannen op wedstrijd. Ga een uur van te voren daar zijn. Ga met hem rondjes op het terrein lopen zo word hij rustig. Rij lang laag in. en pas na 15 min. aan de teugel. dit helpt ook.

succes

saidja_bien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:07

Dankje wel .
Ik heb vandaag wedstrijd gereden ergens waar ik graag wedstrijd rij.
en het ging top ik heb een uur losgereden.
en heb weer 1 winstpunt der bij.
bedankt voor je tip chaatje 16

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:17

Pallatin schreef:
ben jezelf wel ontspannen op wedstrijd? Of ben jezelf misschien ook wat gespannen? Wellicht breng je dat over op je paard?
Als dat niet het geval is, kan ik alleen maar meegaan in de andere tip: lekker voorwaarts rijden, schakelen.
Sommige paarden vinden het fijn om op concours warm te lopen aan de longe (eventueel bijgezet), misschien iets voor jullie?

longeren op concours vind ik eigenlijk niet kunnen of er moet een aparte ruimte voor zijn zodat andere ruiters er geen last van hebben
tevens is het op wedstrijd niet toegestaan om te longerenb met bijzet

sandradeboer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 22:11

loveyodie schreef:
Oke.. Knipoog Is ze ook kijkerig naar ruinen/hengsten ( als er hengsten rondrijden )? Bloos

Nee. Helemaal niet. Ze wil alleen héel goed haar best doen! Als ze iets niet snapt of iets onbekends ziet kan ze iets verstrakken. Thats all.