Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) zelf geen last van
Norway_girl schreef:En daar doe je goed aan, maar behoud wel de nodige stelling en buiging, want die is ook hèel erg belangrijk
Weltevreden schreef:Dus jij oppert, sandra, dat een paard nageeflijk kan gaan als hij recht loopt? Is nageeflijkheid niet iets wat je moet voelen door het hele lijf van ene paard?! Dat kan dus alleen op het moment als ie los door zn lijf is, dan pas kun jij aan je nageeflijkheid beginnen. Dat naar boven drukken hou ik tegen dmv het paard halt te zetten, ontspannen en wachten tot ie weer gaat zakken en vervolgens weer weg rijden.
Ik ken het gevoel dat ie er net niet doorheen is, een volte met buiging/stelling kan daar een oplossing voor zijn...en belangrijk is dat je je paard naar het bit toe kan rijden met je been. Daarom moet ie goed aan je been staan. Niet te schieterig, maar ook zeker niet traag.
Kwestie van proberen en de juiste instructie....
loveyodie schreef:Het kán van spanning komen, of omdat er zoveel te zien is.
Heb er gelukkig () zelf geen last van
sandradeboer schreef:loveyodie schreef:Het kán van spanning komen, of omdat er zoveel te zien is.
Heb er gelukkig () zelf geen last van
Ze is pas een paar keer mee geweest, en héel braaf op vreemd terrein. Uiteraard zal ze iets oplettender zijn als thuis, maar dat is niet de primaire oorzaak.
Is ze ook kijkerig naar ruinen/hengsten ( als er hengsten rondrijden )?
Pallatin schreef:ben jezelf wel ontspannen op wedstrijd? Of ben jezelf misschien ook wat gespannen? Wellicht breng je dat over op je paard?
Als dat niet het geval is, kan ik alleen maar meegaan in de andere tip: lekker voorwaarts rijden, schakelen.
Sommige paarden vinden het fijn om op concours warm te lopen aan de longe (eventueel bijgezet), misschien iets voor jullie?
loveyodie schreef:Oke..Is ze ook kijkerig naar ruinen/hengsten ( als er hengsten rondrijden )?