Pas bij 10 wp overgang andere klasse

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:38

Ik had al niet zo'n zin om te starten, maar nou al helemaal niet meer! Die L was ik heus wel snel door, een paar maanden maar, maar die 10 punten leken wel een berg ter grootte van de mount everest. 5 punten is lekker te overzien.
Ik liep nu wel steeds dapper te roepen dat ik feb/maart weer zou beginnen, maar stiekum dacht ik van...nah...ik rijd in Almelo die M2 wel uit, dit jaar. Die 5x 154 punten van vorig jaar moet ik na een jaar toch wel kunnen evenaren, hahahaha!
Maar ja, 10 punten in een weekje gaat mij niet lukken, tenzij Marillion heeeeeeeel goed meewerkt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:43

Eerst dat geneuzel met de promotieregeling toen de L weer 1 en 2 was, volgens mij zijn er toen ook verschillende mensen bij in geschoten met hun punten. En nu dit weer.
Het doet me wel denken aan het systeem van het gele en blauwe boekje, toen je nog beiden klassen apart startte, toen mocht je ook de eerste helft overslaan of het merendeel van de punten rijden, zolang het er maar 10 waren. Maar 20 punten per klasse is wel heel erg veel inderdaad.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 15:54

Ik zorg in ieder geval dat ik mijn 5de puntje in het B nog voor april haal en dan wil ik dus voor april nog snel in het L1 starten *LOL* Hij is nu ook klaar voor dus ik moet dat puntje kunnen rijden en het L in.
Neem dus maar het zekere voor het onzekere Haha! Ik vond springen al leuker dan dressuur, maar op deze manier weet ik zeker dat ik die dressuur straks thuis wel ga doen en het springen voor de wedstrijden houdt...Lachen Ben ik ook meteen van dat gedoe met die vlechtjes enzo af Tong uitsteken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 16:54

Ik start denk ik maar 1 keer voor april, gewoon omdat alles vol zit (heb ik in november al opgegeven).
Wedstrijdrijden is dus 100% duurder geworden. Je moet 2 keer zoveel wedstrijden rijden, 2 keer zoveel coupons erdoorheen jagen (moet je ook betalen).

Ik vind het gewoon BELACHELIJK!!!
De B en de L zijn al zo vol, nu is er helemaal geen doorstroming meer.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:55

Sjuimpje schreef:
Er is vorig jaar toch al een schrijven geweest dat men zuiniger wp's moest uitdelen?
Dit is dus dubbelop.

Ik heb dat schrijven nooit gehad hoor. En er ook nooit van gehoord.
Ook op de bijscholingen is er nog nooit sprake geweest van een beleid dat er minder wp gegeven moesten worden.
Maar ik ben het wel met je eens dat voor mensen die toch al moeilijk in de winstpunt rijden, nu wel lang bezig zijn. Je zag dat al toen er nog maar 1 L klasse was, dat mensen er soms jaren en jaren over deden. En natuurlijk zijn deze combinaties in de meeste gevalllen gewoon niet klaar voor een hogere klasse, maar ik heb zelf ook met een draver gereden, en dan hing ik ook altijd rond de winstpunt, ook in de volgende klasse. Alleen werd het in de M1 voor het paard zo zwaar dat ik toen zelf gestopt ben, maar daar waren we ook altijd net met de hakken over de sloot of juist net niet. Ik kan me dus goed voorstellen dat het voor sommige combinaties echt vervelend is.
Met Jesper ging ik voor mijn gevoel altijd veel te hard, dan reed ik een klasse helemaal uit, hield hem dan nog een half jaar thuis en ging dan over, om vervolgens meteen weer dik in de punten te rijden. Ik ben daarom zo blij dat ik nu Z2 rij, dan kan ik gewoon door zolang ik zelf wil. Ik ben nu Z2 plus 10, maar voor mijn gevoel kan ik nu pas fatsoenlijk (dus nog niet eens echt super) een Z1 proef rijden, en dat had ik altijd, als ik niet meer mocht in een klasse had ik net het gevoel er een beetje aan toe te zijn. Combinatie van perfectionisme van de amazone, maar vooral van de mazzel van een goed paard onder je kont.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 21:08

happy worker schreef:
Op zich wel een goede zaak omdat veel mensen naar mijn mening in een klasse rijden waar ze eigenlijk nog niet aan toe zijn en gewoon veel te snel hun punten hebben gehaald. Nadeel is echter wel dat je gedwongen wordt om meer wedstrijden te rijden, en het is vaak al zo moeilijk om een startplaats te krijgen, zeker bij indoors.

ja vind ik ook!

oke voor de B en de L1 is 10 wp misschien wel (te) veel, maar ik vind dat als je naar de M of het Z wil, dat je dan dus echt moet kunnen laten zien dat je er klaar voor bent, en wat is nou 5 wp halen?somige jury's geven iets te makkelijk een wp!met 10 wp pas over mogen vind ik dus geen verkeerde zaak!
ik bleef toch altijd t/m maximale wp in dezelfde klasse rijden dus mij maakt het niet veel uit!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 09:12

IK BLIJF HET BELACHELIJK VINDEN. IK MOET NU HET DUBBELE AANTAL WEDSTRIJDEN RIJDEN OM DOOR TE MOGEN.
Dit betekent een VERDUBBELING van de kosten!!!!!!
Ik kan mij er gewoon kwaad om maken. Ik ga liever thuis oefenen dan op wedstrijd, maar nu moet je wel. Er rijden echt niet te veel mensen in een klasse waar ze nog niet aan toe zijn. Ze hebben niet voor niets die punten gehaald. elke winstpunt geeft aan dat je goed genoeg bent om door te gaan. 10 jaar geleden was het hele niveau veel lager. Wat toen L was, is nu B. Ze maken het gewoon voor de hobbyruiter veel te duur en te moeilijk.
Nu is de doorstroming weg en kom je er in e B en L nooit meer tussen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 12:11

Ik vind het eigenlijk ook wel heel veel. Ik heb nu 4 punten in de L2 en was van plan nog even door te rijden. Ik hoop toch dat die regel er niet door heen gaat, want ik wil straks wel over kunnen als ik mezelf klaar voor de M1 vindt en niet dat het dan net april geweest is en ik dan ineens toch nog meer punten nodig heb.
Trouwens, hoe kan het dat 1 kring (van de stuk of 60 die er zijn in heel Nederland) zoveel invloed kan hebben op het totale beleid dat landelijk gehandhaafd wordt? Als het in de kringvergadering besloten is, is dat toch maar een heel klein stukje Nederland dat dat dan beslist? En daar is dan heel Nederland de dupe van? Dat vind ik wel een beetje scheef, kan aan mij liggen hoor.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:34

Zullen we allemaal protestmailtjes naar de KNHS sturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:49

Zullen we eerst even afwachten of dit een gerucht is of een werkelijk plan??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:51

Ja, tuurlijk afwachten, maar dan wel protesteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 13:58

Ik vind het ook echt onnodig.
Mensen die nu te vroeg overgaan komen zichzelf toch wel tegen.
Ze scoren in een hogere klasse gewoon geen wp meer en rijden ergens achteraan qua klassering mee.
Dus daar hoeven ze het niet voor te doen.

Naar mijn idee is het gewoon een geld kwestie.
Combinaties die anders met 5 overgaan, en dat ook goed aankunnen, moeten nu toch het dubbele aantal wedstrijden rijden.
Dus dubbel aantal startcoupons en inschrijfgeld.
Dus dubbel geld vangen. Misselijk

En voor veel hobbie ruiters met een niet getalenteerd paard, maar er altijd plezier in gehad hebben, zal op deze manier de motivatie toch eerder verdwijnen.

Of is dat juist de bedoeling en willen ze de amateurs zo snel mogelijk kwijt Verward

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:11

lijkt het wel op Runningkawa. Normaal train ik thuis totdat ik denk dat ik er klaar voor ben. Mara nu moet je op wedstrijd!! Ik vind het niet echt motiverend.

Nog een nadeel, de ruiters die >170 ofzo rijden, die moeten straks nog 4/5 wedtsrijden blijven hangen, dus de middelmatige ruiters zien nog slechter uit.
10 jaar geleden was het algehele niveau lager dan nu, was je toen L, dan ben je nu B. Straks komen velen de B niet meer uit.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:34

Zou 't niet wat zijn om de winstpuntengrens omhoog te schroeven?
Met 164 pt. (gem. 6,3) oid een winstpunt.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:40

ja, en dan graag allebei de maatregelen doorvoeren en het jureren strenger maken Frusty Frusty

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:48

ik bedoelde in plaats van....
lijkt me ietwat nuttiger dan die 10 wp

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:48

Dan zal er een hoop aanloop ontstaan bij de plaatselijke ping-pong vereningingen... Verward.

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:50

no problemo toch? pingpongers te paard kunnen we niet gebruiken...

ik bedoel: zo ben je wel verplicht om je paard beter voorelkaar te hebben, maar ben je niet verplicht om vaker te moeten starten.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:29

Parnassia, ik snapte wel dat jij dat bedoelde, maar ik zou de KNHS hier wel toe in staat zien Frusty

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 17:43

Renske20"]
[quote="happy worker schreef:
Op zich wel een goede zaak omdat veel mensen naar mijn mening in een klasse rijden waar ze eigenlijk nog niet aan toe zijn en gewoon veel te snel hun punten hebben gehaald. Nadeel is echter wel dat je gedwongen wordt om meer wedstrijden te rijden, en het is vaak al zo moeilijk om een startplaats te krijgen, zeker bij indoors.

ja vind ik ook!

oke voor de B en de L1 is 10 wp misschien wel (te) veel, maar ik vind dat als je naar de M of het Z wil, dat je dan dus echt moet kunnen laten zien dat je er klaar voor bent, en wat is nou 5 wp halen?somige jury's geven iets te makkelijk een wp!met 10 wp pas over mogen vind ik dus geen verkeerde zaak!
ik bleef toch altijd t/m maximale wp in dezelfde klasse rijden dus mij maakt het niet veel uit!
[/quote]

Hier ben ik het ook helemaal mee eens. Iedereen doet wel wat moeilijk hoor. Als je echt klaar zou zijn voor de volgende klasse, dan vliegen de winstpunten je wel om de oren. Zo niet, dan ben je gewoon nog niet toe aan de volgende klasse.

Liesje4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:35

Gevolg is dus dat iedereen lekker lang wacht met wedstrijden rijden totdat je zeker bent dat de 'winspunten je op de oren vliegen' en zo gelijk door te kunnen stromen...
Nee volgens mij heeft dit weinig te maken met mensen die te snel naar de volgende klasse gaan, maar eerder om wat meer inkomsten bij elkaar te krijgen... Het gaat wel lekker he... het inschrijfgeld voor de proeven was ook al zo lekker aangepast aan de euro... not...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:39

gelukig!nog iemand die het er wel mee eens is!

maar kan me wel n beetje voorstellen dat de B ruiters en de echte amateurs met een wat minder paard, er een beetje van balen omdat het dan wel heel erg lang duurt voordat ze uit de B zijn, maar voor de hogere klassen lijkt het mij nou ook weer niet zo'n wereld van verschil uitmaken dat je nu met 10 wp pas over mag!
oke het is wel vrij l*llig dat je nu idd 2x zoveel coupons&inschrijfgeld kwijt bent voor je in een hogere klasse zit, maar als je normaal in 3 jaar van de B naar de Z was, dan bleef je daarna toch ook gewoon wedstrijden in de Z2 rijden?dus je bent altijd inschrijfgeld&coupons kwijt!nu dioe je er misschien langer dan 3 jaar over, maar inschrijfgeld ben je sowieso kwijt als je wedstrijden rijdt!ongeacht hoe snel je door een bepaalde klasse heen bent!

en ik kom hier op wedstrijd redelijk wat mensen tegen die er van balen dat ze een klasse hoger moesten starten, omdat ze veel te snel hun wp bij elkaar hadden!en zie regelmatig iemand rijden en dat ik me dan afvraag hoe diegene ooit zn wp heeft gekregen want dat ik niet begrijp dat zo iemand in de M of het Z zit, oke het kan natuurlijk niet altijd helemaal perfect gaan, maar sommige zijn er gewoon niet klaar voor om in een hogere klasse te starten, en er zijn jury's die geven net wat te makkelijk een wp, zeker in de B en in de L!en dan komen die mensen dus in de M waar ze eeuwig blijven zitten, omdat ze er eigenlijk niet klaar voor waren.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:41

ja, maar die mensen die overmoesten, terwijl ze dat niet wilden helpo je hier niet mee. Eerlijk gezegd denk ik dat het niveau van jureren moet worden aangepakt, daar zit de kern van het probleem.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:44

klopt, sommige jury's kunnen echt wel een opfriscursus gebruiken!

maar toch, ik ken bij mijn club verschillende mensen die met ene jong paard het snel(te snel)door de B heenwaren, en ze reden dan ook echt supernetjes, dus ze kregen terecht hun wp, maar als je dan met 15 al over moet, ipv dat je met 20 over moet, ja dan kan je net iets langer thuis blijven oefenen

er zijn zelfs verschillende mensen waarvan het paard te jong was om naar de M te mogen, en die moesten hun paard dus thuis houden, omdat ze al te veel wp hadden om nog in de L te mogen blijven, die zijn dus wel geholpen met het verhogen van het aantal wp

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 18:44

Lielle schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat het niveau van jureren moet worden aangepakt, daar zit de kern van het probleem.

Daar heb je zeker het belangrijkste punt te pakken, daar draait het uiteindelijk om.
In dat opzicht kunnen ze wel van alles gaan bedenken met die winstpunten, maar de jury is degene die ze geeft.