Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Moorke schreef:Ik ken meer mensen die er zo over denken. Maar aan alleen thuis oefenen heb je niet heel veel vind ik. Je moet ook ervaring op doen in de wedstrijden. Ook al train je thuis op m1 nivo, en dat kan heel goed gaan. Dat hoeft niet te zeggen dat je tijdens een wedstrijd l1 al goede punten haalt. Tenzij je heel erg veel wedstrijd ervaring hebt.
Mijn streven is om voor ik overga naar de volgende klasse minstens twee keer 65% gereden te hebben.
)
) Jij gaf als reactie dat je de schijnovergangen al wel aan de longe aant oefenen was. Ik weet ik niet of ik me dan vergis maar lijkt me een beetje lastig om die aan de longe te doen
Je paard snapt er niets meer van als je zegt stap, en nog voor dat ie dat doet weer moet draven. Dan wil je op een gegeven moment echt stappen en dat doet ie niks meer. (Lijkt mij
) Moorke schreef:djoni schreef:Ik proef in jou reactie's een beetje dat je zelf liever over zou willen naar de L1, but don't shot me if i'm wrong.
Ik zou nog even door blijven oefenen in de B.
Ja, ik denk dat ik wel over ga naar de l1.. In de b valt behalve dan de impuls en daarbij de middendraf niet zo heel erg veel te verbeteren. De volte's krijg ik toch niet perfect rond en dan ook nog aan de teugel.. En ik krijg hem met de b oefeningen ook niet aan de teugel, daarvoor moet ik wel dingen gaan doen zoals wijken, schouderbinnenwaarts enzo.
pearlie schreef:Das een mooie oplossing toch? Onderling maakt het niet uit, kun je mooi kijken waar je staat.
runningkawa schreef:Maak je ook schijnoefeningen?
dus bijna terug naar stap, maar als hij dan traag wordt, hup weer naar voren...en direct reactie eisen op een lichte kuitdruk
Dat moet je overigens bij alle gangen en overgangen doen, een tijd lang streng gaan rijden, kuit is hup reactie..zo niet een keer een flinke tik met die zweep.
Maak hem maar wakker.
Ukkie_Cathy schreef:Ik zou nog lekker even in de B blijven. In de L1 vragen ze best wel meer van je paard. Als ik jou paard zo zie zou ik nog even in de B blijven en thuis trainen op de L1 dingen. Als je nu al naar het L1 gaat, krijgt je waarsch lage(re) punten en dan is de kans veel groter dat je in een dip komt.
Ga anders een keer bij een L1 wedstrijd kijken en beoordeel of je daar tussen zou kunnen rijden. Beoordeel dat wel echt kritisch, beter een paar maanden langer in de B en geen problemen in het L1, dan gelijk over en problemen in het L1.
kinuh schreef:Als hij in de proef zo inzakt ben ik benieuwd hoelang jij inrijd?

kinuh schreef:Ja idd, niet te snel van te voren dus! Maar daar heb je nu mooi van geleerd
Je zei eerder al dat je pony Z dressuur was geweest, mijn pony is dit ook geweest en ik zat in het begin van de B ook heel erg met de impuls. Steeds kreeg ik er 5en voor en reed ook maar steeds nèt winst. Het oplossen hiervan zit toch echt in de training, ontzettend veel van achter naar voor rijden en schijnovergangen, op 1 kleine beenhulp moet 'ie al in galop zitten als het ware. Dit heeft bij mij ontzettend geholpen en we zijn nu ook de L doorgevlogen!
Moorke schreef:kinuh schreef:Ja idd, niet te snel van te voren dus! Maar daar heb je nu mooi van geleerd
Je zei eerder al dat je pony Z dressuur was geweest, mijn pony is dit ook geweest en ik zat in het begin van de B ook heel erg met de impuls. Steeds kreeg ik er 5en voor en reed ook maar steeds nèt winst. Het oplossen hiervan zit toch echt in de training, ontzettend veel van achter naar voor rijden en schijnovergangen, op 1 kleine beenhulp moet 'ie al in galop zitten als het ware. Dit heeft bij mij ontzettend geholpen en we zijn nu ook de L doorgevlogen!
Ja, ik zal mn lesgeefster nu ook echt duidelijk maken dat ik mijn paard niet eerst aan de teugel wil hebben en dan pas aan de impuls werk wat zei juist wil maar andersom. Met de wedstrijd loopt hij goed genoeg aan de teugel.
En als de impuls goed is gaat het wijken ook beter, en de middengalop dan kan ik makkelijk minimaal 185 punten halen.