Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
DoubleD schreef:dat stukje proef dat jij hebt geschreven dan begin je met doorzitten bij de C zo heb ik het ook altijd gedaan in de L1 en als ik bij andere keek die deden dat ook zo!! dus tussen de letters waar je moet aan galoperen kan je gaan doorzitten snap je!?
angelaatjuh schreef:met de L1 moet je de hele proef doorzitten tenzij lichtrijden word gevraagd (zoals met handveranderen in middendraf)
[/quote]

crossmonster schreef:Er staat zelfs in het boekje, dat je in de B en L1 zelf mag bepalen wanneer je gaat doorzitten voor de overgang
Dat hier verder geen punt voor gegeven word .

runningkawa schreef:CM heeft het over een overgang
Bij elke overgang hoor je zelfs door te zitten wil je die netjes kunnen rijden
Daar staat het uitgelegd. asjemenou schreef:angelaatjuh schreef:want je kan niet vanuit lichtrijden aanspringen
Waarom zou dat niet kunnen? En vanwaar die smiley?
Ben ik dan een triest persoon omdat mijn paarden netjes vanuit het lichtrijden aan kunnen galoperen?
Het staat in die proeven idd niet altijd duidelijk omschreven, maar je gaat gewoon van te voren ergens doorzitten. Je kijkt gewoon wat voor je paard het makkelijkst is, of meteen na het teugels op maar maken (of welk onderdeel er ook voor zit) of maar een paar passen van te voren.
Als je gewoon blijft lichtrijden kunnen ze je volgens mij ook niks maken.
) wist niet dat sommige mensen dat wel vanuit lichtrijden deden
En triest, nee dat vind ik je dan zeker niet, als jij zo rijd is dat toch prima, verschil moet er zijn
crossmonster schreef:Precies kawa, er staat voorin ergens dat je als je een overgang maakt, zelf mag bepalen wanneer je door gaat zitten, of dit nu van draf naar stap is, of van draf naar galop, dat maakt niks uit.

roosje78 schreef:Kijk anders naar de dvd die erbij is uitgegeven. Ik heb die erbij gehouden en een paar passen voordat je aanspringt in galop wordt er door de ruiter doorgezeten. Dat houdt ik dan zelf ook maar aan.
Succes!
runningkawa schreef:toch hoort zo een overgang niet EW.
Of je daar aftrek van punten voor kunt krijgen weet ik niet...maar kan me voorstellen dat de jury er niet gecharmeerd door is
Elisa2 schreef:Nou er staat inderdaad vanuit lichtrijden aanspringen in galop.Maar als jij 1,2 passen van te voren gaat doorzitten zullen ze er niets van zeggen.

angelaatjuh schreef:met de L1 moet je de hele proef doorzitten tenzij lichtrijden word gevraagd (zoals met handveranderen in middendraf)