wedstrijdnaam of stamboeknaam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Welke naam van het paard op wedstrijden?

stamboeknaam
46 (54%)
wedstrijdnaam
26 (30%)
weet nog niet, maar de naam moet wel wat klinken
12 (14%)

Totaal aantal stemmen: 84


SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-03 23:20

Tja een echte wedstrijd naam is het niet maar bij het chippen hebben ze besloten dat jake zijn wedstrijd naam is. (stamboek naam is judor)

Dus niet bewust voor gekozen, maar wel een makkelijke oplossing voor het probleem met de twee namen. Voor mij is Judor gewoon Jake en wil ook graag dat hij onder die naam start!

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 15:58

Mijn paard heet Mecie op papier en ik heb op de startkaart ook Mecie genoemd als wedstrijd naam!!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-03 23:32

mijn 1ste pony heette op het stamboek Ilha, maar dat vond ik een merrie naam. ik noemde hem Dutch en als bijnaam had ie wabbes, ik heb hem niet gestart.

mijn 2de pony heette op het stamboek Amber, maar ik vond dat geen leuke naam voor een ruin. dus noemde ik hem Levi, maar voor op wedstrijden vond ik dat weer neit kinky genoeg dus heb ik er Let's go Levi van gemaakt.

de pony die ik nu heb heet Jafet ben Jaquar op de papieren en ik vond dit zo'n vette naam dat 'ie op wedstrijd ook Jafet ben Jaquar heet, alleen spreken ze het nooit goed uit! maar ja wat wil je.

1 verzorgpony heet op de papieren Mad Jamie van Orchid's, de eigenaar vond het te moeilijk en noemde hem simpel gewoon Pietje. ik ga hem starten onder Mad Jamie.


2de verzorgpony heet op papieren Mistral van Orchid's, de eigenaar vond het weer es te moeilijk en noemde hem net zo simpel Fritske. ik ga hem starten onder de naam Mistral Jinx.

3de verzorgpony heet op papieren Orchid's Mirado, we hebbe hem Tom genoemd. en als ik hem ga starten dan noem ik hem Mirado Jones

hehe tis un heel lijstje.
gr steph

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 14:31

Merel Blom schreef:
Mijn paard heeft zowel een andere stalnaam als wedstrijdnaam als stamboek naam.

Puck-Pompidou-Izák


Die van mij ook!

Simmie / GizmoB / Gladstone

De ander heet op papier Lester en zijn op startkaart LesterB. Ik verander de naam meestal wel. Ik vind de stamboeknamen meestal echt te erg voor woorden. Behalve die van Lester dat vind ik een leuke naam.

Mer1980

Berichten: 18968
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 17:24

Rojantha heet gewoon Rojantha, El Roy I gewoon El Roy I. Maar ik heb een paard gehad dat heette Meindert. dat klonk niet dat werd dus Maserati.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:33

Odin heet gewoon een Odin. Ik vind Odin wel een gave naam duzzz...

Mariska15
Berichten: 818
Geregistreerd: 30-12-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-03 20:45

Hallo,
mijn paard heet als roepnaam LeeTee, en op wedstrijden gebruik ik haar stamboek naam

Anne_GTI

Berichten: 18209
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 01:54

Mijn paarden hebben een wedstrijdnaam, stamboeknaam en een roepnaam!!! Lekker simpel (not) Ik houd voor de wedstrijdnaam wel de zelfde letter aan als de eerste letter van de stamboeknaam. Op stal worden de namen vaak nog een beetje aangepast..... Zo heet Gently volgens het stamboek eigenlijk Gunilda en noem ik haar meestal meiske, Liberty heette volgens het stamboek eigenlijk Lumilda en noemden we in de stal gewoon vossie. De stamboeknaam van Mistique is eigenlijk alleen M en wordt thuis meestal stiekje genoemd (of kerel of vent etc.)

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 05:40

Niet dat ik wedstrijden rij maar als ik ga starten dan gebruik haar stamboek naam.
Heb haar zelf gefokt en zelf die naam gegeven, ze heet Hadjina en ben heel tevreden over mijn zelf bedachte naamptje

fokfanaat

Berichten: 20220
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:34

SamSam heeft op papier Social en dat vind ik niks, dus vandaar....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 15:49

Mijn paard heeft maar 1 naam, die staat op zijn staldeur, op zijn papier en op zijn startkaart.
De koosnaampjes, dat is een ander verhaal.

Machie

Berichten: 16030
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-03 16:13

uuhhhm, baloe heet voor mij gewoon baloe. Maar op papier heet ie: Baloe B.
dat kan nog wel, en ik ben benieuwd hoe ze dat gaan uitspreken Tong uitsteken
Ik hoop als Baloebee, want dat vind ik wel grappig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 15:53

Mijn zusje heeft een van haar vorige paard een sportnaam gegeven. Jolli Coeur. (Hij liep ZZ-licht dressuur en zijn stamboeknaam was Jumping Haha! )
Nu heeft ze voor een van haar nieuwe paarden Lord of All, en thuis noemt ze hem Monster Knipoog

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:17

wij houden gewoon de stamboeknaam aan Haha! Staat er overal Sintels voor *LOL*

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 16:29

Netty vond ik niet zo mooi. En ik wilde samen met mijn stalgenootje een naam, waar ze aan kunnen herkennen dat we bij de zelfde stal wegkomen.

De eigenaar heeft een paard gehad en als hij daar over praat, begint hij te stralen. 18 jaar heeft hij dat paard gehad.
Nu zagen wij hem lopen met een body warmer, met "Stal Talisman" erop.
Talisman is dat paard. Wij hebben gevraagt of wij Talisman mogen "lenen"
Dat vond hij geweldig. Dus met de wedstrijd heet Netty dus Talisman's Netty. En het paard van mijn stalgenootje. Talisman's Athena.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 19:36

De stamboeknaam van mijn merrie is Sandra. Als meisjes naam niets mis mee, maar voor een paard vind ik het niet zo geslaagd. Ik heb haar Sydney genoemd. Ze weet niet beter. Dus dat wordt ook haar wedstrijd naam.
Sydney haar moeder en oma's hebben allemaal weinig fantasie volle namen. Ik geloof dat de fokker al zijn merrie's naar z'n familie e.d. vernoemd heeft. Het zijn allemaal namen als: Iris, Vanessa en zelfs Hanny!

Barrie

Berichten: 243
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 20:07

Ik heb gekozen voor een wedstrijdnaam, omdat ik de stamboeknaam niet zo mooi vond (Lautus, dit betekent schoon, gewassen in Latijn). Ik heb wel besloten om een naam te bedenken met een L, zodat de letter van zijn geboortejaar nog wel te zien is. Hij heet nu dus Las Vegas op wedstrijd.
Om het nog ingewikkelder te maken: bij zijn vorige eigenaar heette hij Billy the Kid (ook als wedstrijdnaam). Deze naam past wel zo goed bij hem, dat ik hem thuis gewoon nog Billy noem (wel zonder the Kid erachter).
Dus eigenlijk heeft mijn paard 3 namen.

Nouvel

Berichten: 28583
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-03 22:00

Op de stamboekpapieren en op m'n startkaart staat dezelfde naam:
"Nouvelle Vie".
In het dagelijks leven heet ze gewoon "Fie", dat roept een stuk makkelijker!

Jessica24

Berichten: 1304
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-03 00:32

Nou mijn merrie heeft niet echt een naam om trots op te zijn.
Op haar papier staat de afschuwlijke naam 'SCHOPJAN''!!!!!! Misselijk
En ik ben niet van plan om deze naam op wedstrijden te gaan gebruiken.
Dus ik heb haar omgedoopt tot FUJERA en dat klinkt een stuk beter. *LOL*

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-03 21:32

Sabientje heet eigenlijk Sabine van de Heiberg maar als ik ook ga starten heet ze dus Sabine van de Heiberg...

moniquelucky

Berichten: 2748
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:21

Haha, ik heet Monique en mn paard Moniek, wel grappig toch.
Ik noem haar Monika maar straks met wedstrijden gewoon Moniek, dat staat op haar papier dus is t handigst en ik vind t wel grappig.
Mn andere paardje heet Vjem, maar dat wist ik niet en noemde hem Bjorn maar dan wordt t gewoon Vjem Bjorn, of Vjem B.

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-03 16:22

moniquelucky schreef:
Haha, ik heet Monique en mn paard Moniek, wel grappig toch.


Haha! Zo van: en dan nu in de ring Monique met Moniek! Haha!

Zonnetje81
Berichten: 18724
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 11:42

Mijn pony had een wedstrijd en stamboeknaam. Gebruik dus zijn wedstrijdnaam gewoon door en dat is zijn roepnaam. Stamboeknaam= Spanenlands Prins en Roepnaam= Casimir.

Mijn paard heet orion op papier en dat heb ik zo gehouden. Denk dat iedere volgend paard gewoon op wedstrijden heet zoals op het papier. Is makkelijk en indd handig ter herkenning zeker als het paard van een bepaald stal komt.

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:17

Mirk heeft geen papieren. Toen ik hem kocht, heette hij al Mirk. Geen geweldige naam, maar ik weet nou niet beter. Op de wedstrijden zal hij dan ook gewoon als Mirk starten. Al ben ik wel bang, dat ze Mirk straks op z'n engels gaan uitspreken!

gomir

Berichten: 25574
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-03 12:35

In principe houdt ik gewoon de stamboeknaam aan, maar er zijn uitzonderingen...*LOL* Mijn eerste pony heette op papier Titia Trijntje, ze werd voor mij onder de naam Silver Star uitgebracht en dat heb ik maar zou gehouden Haha!

Mijn paard heet ontario en zo heet hij ook op wedstrijd. Verder zal onze Cheeka(v. Chico Haha! ) in de toekomst ook wel gewoon Cheeka blijven heten *LOL* Misschien met Via Nova's ervoor, dat moeten we nog even regelen Haha!
Als Cheeka een veulentje krijgt ga ik voor een merrietje waarschijnlijk terug op de naam van oma...Dan zal het wel iets van Chioletta worden ofzo Haha! Hengst krijgt naam die op papa lijkt wsl. Lachen

Ik vind het trouwens wel wat anders als een paard uit een bepaalde stam komt. Bijv. -zelma of -tinka stam. Dan zou ik altijd de stamboeknaam aanhouden Haha!