afgroeten, verplicht om naar a te rijden???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Re: afgroeten, verplicht om naar a te rijden???

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:03

marin16 schreef:
Ik rijd ook altijd netjes over de hoefslag door naar de A. Nadat ik A heb gepasseerd verlaat ik de bak. Heb er alleen zo'n hekel aan als mensen de ring al inkomen, terwijl jij nog niet de A hebt gepasseerd.
:-)Ik heb er een hekel aan als combinaties er een hele show van makren door helemaal naar A te sjokken en dan de ring te verlaten, alsof het nog iets opleverd. Het enige dat het veroorzaakt is uitlopen van het tijd schema. Groeten, voorwaarts en zo vlot mogelijk wegwezen, volgende combinatie vast in de ring.
Is gewoon erg ouderwets, kost tijd en levert geen punten meer op.

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:06

Na het groeten geef ik mn paard een flinke knuffel.. dan rij ik gewoon DIRECT naar de uitgang Pling
Of dat nu A is of E,,

Vaak laat ik hem nog even snel een hapje gras nemen na het afgroeten (als beloning) Vork

Nog nooit geen -punten gehad Bloos

Zo gaat het lekker flot niet??

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:07

Het is wel verplicht.. Ik deed het een keer niet en kreeg een boze jury, echter een jury van de andere ring.. Als je dat bij mij doet, krijg je minpunten.!! Maar ik had een lieve jury, Alanta hier op bokt Tong uitsteken, en kreeg geen -punten

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 16:29

buiten doe ik het altijd.

Maar binnen als de uitgang eerder is hoeft het niet.
Zo is het mij tenminste verteld.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:27

Lielle schreef:
dat wordt zelfs gepromoot door veel ringmeesters, en er staat ook ergens in het boekje dat het als dit de doorstroming bevordert je niet eens naar A hoeft te rijden.

Het is wel de bedoeling dat je bij A de ring verlaat, hoewel het soms bij indoors beter uitkomt om het elders te doen. Maar dat de volgende combinatie alvast de ring in gaat, dat is wel de bedoeling.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:21

Op de bijscholing is me verteld dat je gewoon bij A eruit moet in een gewone buitenring. Als je binnen rijdt, en je komt eerst voorbij de uitgang, en daarna pas bij A, dan moet de combinatie gewoon eruit bij de uitgang en hoeft hij/zij niet door naar A. Dit om tijd te sparen.

Maar in de praktijk zijn er nogal eens juryleden met eigen regels die toch perse willen dat je altijd bij A komt. Dus doe ik dat zelf ook maar braaf.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:21

Scum schreef:
Op de bijscholing is me verteld dat je gewoon bij A eruit moet in een gewone buitenring. Als je binnen rijdt, en je komt eerst voorbij de uitgang, en daarna pas bij A, dan moet de combinatie gewoon eruit bij de uitgang en hoeft hij/zij niet door naar A. Dit om tijd te sparen.

en dat bedoelde ik.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:41

en dat bedoel ik ook Haha!
Zo doe ik het ok altijd, en ook als ik ringmeester ben.
Krijg altijd van de jury te horen van zo dat ging lekker snel Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:46

Buiten rijden wij ook gewoon vast de ring in als de vorige heeft afgegroet (in het B of L he). En dan heb je dus ook nog steeds ruiters die je aankijken van: ik ben nog niet klaar hoor Boos!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 09:06

CharleyT schreef:
Ik heb er een hekel aan als combinaties er een hele show van makren door helemaal naar A te sjokken en dan de ring te verlaten, alsof het nog iets opleverd. Het enige dat het veroorzaakt is uitlopen van het tijd schema. Groeten, voorwaarts en zo vlot mogelijk wegwezen, volgende combinatie vast in de ring.
Is gewoon erg ouderwets, kost tijd en levert geen punten meer op.

precies!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:05

Zal best.. zo snel mogelijk ring uit..
Ik ben helemaal voor...
maar....

ook ik heb al eens een jury getroffen
die vond dat ik echt eerst helemaal via de A moest..

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:21

Ik doe het wel altijd. Tenzij de jury zegt dat het niet hoeft.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 11:32

hmmm blijft dus lastig merk ik.... sommige doen t wel maar andere worden er weer voor afgestraft Gestoord is er dan niemand die het niet "denkt"te weten maar die het ook "zeker" weet??? iemand die echt zelf jury is en de regels goed kent? want als ik besluit om er gewoon uit te gaan en dan op me kop krijg wil ik wel zeker weten wat de regel is en niet wat de jury zelf wil zien! ook die moet zich aan de regels houden vind ik of ze het er nou mee eens zijn of niet Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 11:37

de regels zijn helder. Je moet bij A de rijbaan verlaten, en er kan op aangeven van de ringmeester vanaf geweken worden, bij indoor wedstrijden. Je hoeft de hoefslag niet te volgen, en het wordt niet beoordeeld.

Alleen zijn er juryleden die zich hier niet aan houden.

Lisannaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:19

ik stap altijd naar A, ook als de de uitgang bij c is. behalve als het anders gezegd word.
deed dat eerst nooit, maar heb ooit een keer -2 gekregen en ook een keer voor X halthouden en groeten, bij a rijbaan verlaten een 3 omdat ik er niet bij a uitging..
Terwijl dit hele andere onderdelen zijn, denk ik dan! Bloos

Julia_Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:22

xCarlyx schreef:
Ik rijdt altijd naar A.. weet niet waarom.. omdat het in het boekje staat denk ik Knipoog

ik ook Tong uitsteken

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:25

haan schreef:
Weet ik zo niet, ik dacht in stap bij A de rijbaan verlaten, maar officieel is de proef toch na het afgroeten helemaal klaar en zijn er geen punten meer waarop je gestraft kan worden? Haha!

Dit is denk ik niet helemaal waar.
stel, je hebt afgegroet, proef ging helemaal niet fijn en je geeft je paard nog maar een paar keer een goeie mep met je zweep. Ik denk dat je daar dan wel puntaftrek voor zou krijgen hoor!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:27

maar niet in het onderdeel ring verlaten, alleen in de algemene onderdelen.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 12:32

en toch hoor ik dat er mensen zijn die -2 hebben gekregen! vind dat zo raar want het onderdeel leverte helemaal geen pun Nors opkijken ten op

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:57

het maakt toch wel uit hoe je de ring verlaat hoor.. ik heb eens iemand gehoord die was afgestapt, maar dat mocht echt niet (terwijl er niet staat té paard rijbaan verlaten maar ja.. zo kun je alles wel letterlijk gaan nemen)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:05

dat staat er wel, lees het reglement er maar op na. Dat lever zelfs uitsluiting op.

lalunamyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:07

Na het groeten aan het eind, draai ik me gelijk om, niets via hoefslag, en dan gelijk bij a eruit.
krijg altijd 7, en 8 dus het mag wel Lachen veiliger natuurlijk om hoefslag te volgen

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 14:11

Ik ga zelf ook altijd zo snel mogelijk de bak uit. Na afgroeten is de proef afgelopen! Maar vorig jaar had ik een buitenwedstrijd, je kon er alleen bij de C door. Ik ben dus na het afgroeten direct bij de C eruit gegaan (programma liep al achter). Ben ik terug geroepen door de jury, dat ik eerst nog langs A moest... moest ik weer de bak instappen, langs A en dan pas bij C eruit. Maakt mij niet uit, ik wilde toch gaan uitstappen, maar ontzettend nutteloos is het wel!
Iemand die ik ken reed een proef en na het afgroeten zette haar paard het op een lopen. Geen punten eraf, omdat de proef was afgelopen: zo hoort het!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:12

Ik maak een klein bochtje naar links (echt altijd, ik weet niet waarom precies) en ik stap met halflange teugel de bak uit.

Ik ben inderdaad een maandje terug ook direct bij C de bak uitgegaan (waar de jury ook zat), zonder langs a te gaan. Toen ik andere nog een extra rondje zag maken schaamde ik me wel lichtelijk. Vork

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:49

Henkjan schreef:
stel, je hebt afgegroet, proef ging helemaal niet fijn en je geeft je paard nog maar een paar keer een goeie mep met je zweep. Ik denk dat je daar dan wel puntaftrek voor zou krijgen hoor!

Sterker nog, ik zou je (zeer waarschijnlijk) diskwalificeren!!!
Fair Play staat niets voor niets tegenwoordig zo hoog in het vaandel!