BB springen, is het de bedoeling dat je die uitpspringt voor

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pecco_Myrthe

Re: BB springen, is het de bedoeling dat je die uitpspringt voor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:09

Ohh ik had trouwens nog een vraagje,
Iemand bij mij op stal begon er over dat als ik wedstrijden wilde rijden in het springen dat ik qua in enten een cocktailprik moest geven.. Klopt dit? En wat houd dit in?

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:55

tessii1991 schreef:
Ik wil ook springen starten officieel.
En dan ook eerst paar keer BB doen. Is dat altijd 80cm of soms ook 90cm?
80cm doet ie namelijk makkelijk parcour.
Maar 90cm wilt ie nog weleens 1 aftikken.

heeft iemand hier een antwoord op Bloos

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:58

Hoogte hangt gewoon van de organisatie af.

Officieel moet je wel een startkaart en coupons hebben, ook de BB uitslagen moeten worden opgestuurd (al worden de punten niet geregistreerd..)

marlou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:59

bij sommige wedstrijden kan je oefen 80, 90, 100 of 110 starten. Dat is bij ons ook altijd bij de binnenwedstrijden

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:30

Dankje Haha!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:03

femmefatale1 schreef:
Lappie_Lap schreef:
Bij ons (hier in Friesland) heb je wel degelijk een startkaart en ook coupons nodig om je in te schrijven voor de BB. Hier kun je ook in het BB prijzen winnen, meestal variëren de hindernissen in het parcours van zo'n 60-90cm (paarden). Er zijn alleen niet echt heel veel wedstrijden waar je BB kunt springen, naast de kringwedstrijden mss nog een paar concoursen .. maar daarna houd het gauw op.
Let wel, zo is het hier in de buurt geregeld iig Lachen

Maar een startkaart gaat via de KNHS, je coupons ook..
Zou de KNHS dan echt onderscheid gaan maken per provincie???

Yep, dat gaat via de KNHS idd.
Ik heb geen idee hoe het is in andere provincies en waarom.
Het is hier gewoon net een echte springwedstrijd maar dan op BB niveau (60-90 cm.) en geen wp. Dus ook incl. regeltjes met uitbellen ed.
Daarnaast zijn er wel sporadisch wat oefenparcoursen hier ... maar die zijn er (vooral in de zomer) ook niet echt heel veel.

Ik vind het bijvoorbeeld ook vaag dat in alle andere provincies wel een barrage bij het B springen is ... en in Friesland over het algemeen niet (pas vanaf de L).

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 18:33

Het BB springen komt wel meer opzetten. Ik heb nu 6 punten in het B springen, maar als ik ergens heen ga en daar is BB springen schrijf mij daar ook meestal voor in. Ik vind het wel fijn om even een beetje warm te draaien. Bij sommigen wedstrijden heb je zelfs geluk dat de B over dezelfde ronde gaat. Heb je alle hindernissen al een keer gehad. Het heeft mijn zelfvertrouwen wel goed gedaan. Aankomende zondag heb ik ook nog weer een BB en B rondje voor de boeg.

Bij ons (Gelderland) moet je een startkaart hebben en ze willen ook graag coupons hebben. Weet niet of je zonder coupon kunt starten. Vaak is het zo dat wanneer je uitgebeld wordt je het parcour af mag maken mits binnen de gestelde tijd blijft. Winterswijk had zelfs dit jaar prijzen en een ererondje voor het BB.

mylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:34

Net de spring jury cursus afgerond en het starkaart verhaal is heel simpel.
Als je wil mee doen aan een spring wedstrijd MOET je een startkaart hebben en MOET je coupons inleveren.
Een ander verhaal is of het een oefen - scholingsrubriek is of een a parcours. Bij een oefen scholingsrubriek hoeft de jury nl niet aanwezig te zijn. Je kunt dan vaak voor een wedstrijd een rondje rijden. (Meestal is de jury er wel en staat en helper in het parcours.)
De uitslag hiervan wordt ook niet naar de knhs gestuurd.
Je kunt in het vraag programma vinden wat voor parcours of er uitgeschreven wordt.
Ook hc starten ( dus niet voor de punten in bijv de B of de L ) dient altijd met coupon te gebeuren!
Succes allemaal!