vervroegde starttijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnoukvW

Re: vervroegde starttijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:26

CD28 schreef:
A_N_O_U_K schreef:
goh dat had ik dit weekend ook.

Ik had van te voren nog bij het secretariaat gevraagd of alles op tijd liep en dat was zo, maar toen ik 50 min van te voren op mn paard wilde losrijden kwam de jury dat ik meteen de ring in moest. Uiteindelijk 15min gestresst los kunnen rijden maar niet echt ideaal.

Wij hebben gekozen niet de strijd aan te gaan met de jury en maar te doen wat hij wilde, anders werkt het toch nooit in je voordeel meer..

Ik zeg altijd dat ze het bij de ringmeester moeten gaan vragen. Het secretariaat weet meestal ook niet exact wie er aan het rijden is. Ze kunnen je wel zeggen wie er wel en niet aanwezig zijn. Maar ik kan vanachter mijn tafel niet meer bijhouden wie er waar in de ring is.

Er was geen ringmeester Knipoog
En volgens het secretariaat was iedereen aanwezig....

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:29

@sjolvir: netjes gezegd!! er wordt door de deelnemers idd wel eens vergeten dat de vrijwilligers hun best doen om het de ruiters zo veel mogelijk naar de zin te maken. Dat er wel eens iets fout gaat, dat is jammer, maar onvermijdelijk.
En een bedankje van de deelnemers? meestal niet, maar soms wel, en dat maakt je dag weer goed, hoewel geen van de vrijwilligers bezig is voor een bedankje, want dan kun beter iets anders gaan doen.
leven en laten leven en met elkaar proberen er een leuke sportieve dag met goede resultaten van te maken. En dat moet van 2 kanten komen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:37

Meestal meld ik het wel hoor als het goed georganiseerd is!
En de klacht over de jury kwam vanuit het secretariaat ook al..

CD28

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:09

Ik doe dus het secretariaat maar het is een zeldzaamheid dat er iemand komt melden dat het goed was. Afgelopen jaar rond kerst hadden we een erg leuk concours en daar kwam iemand speciaal ons weer opzoeken om te vertellen dat ze het zo leuk had gevonden. Dat is voor ons dus erg leuk om te horen. Daar doen we het voor! Het is enorm veel werk en ik hoef van niemand een bedankje of bloemetje te hebben want vind dat iedereen wat moet doen voor zijn/haar vereniging. Maar kan me wel kwaad maken om de mensen die commentaar hebben maar zelf nooit wat doen. En neem van mij maar aan dat dat er heel veel zijn... En er gebeurd altijd wel wat op een concours. Daar ontkom je niet aan. Eigenlijk zou iedereen eens moeten helpen op een secretariaat, denk dat niemand dan nog commentaar zou hebben haha

En er zijn best wedstrijden die niet goed georganiseerd zijn. Ik vraag me ook wel eens af hoe ze het voor elkaar krijgen om het zo te laten lopen...

Als er geen ringmeester is dan vraag je het toch gewoon even bij de jury? Of je vraagt even aan degene die net de ring verlaat wie die persoon is dan weet je ook hoever ze zijn. Ik ga zelf altijd alleen bij het secretariaat vragen of iedereen zich al gemeld heeft en verder zoek ik het op het veld wel uit. Ben ook altijd ruim op tijd aanwezig.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 17:37

Bij ons hoef je echt niet bij het secretariaat te gaan vragen hoe ver ze zijn. Die hebben wel wat beters te doen. Je hoeft je ook niet te melden daar ofzo.

In de zomer hangen er gewoon bij elke ring startlijsten. Als degene die in de ring zit klaar is met zijn proefje, dan vraag je even wie het was zodat je weet hoeveel er nog moeten.
Dan zit je meestal vrij aardig op tijd op je paard.

chance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-08 17:42

dat was zondag bij ons ook het geval, maar er waren op het laatste moment ineens een paar paarden tussen uitgevallen. dus helaas pindakaas voor mij. Het is in ieder geval weer een lesje wijzer geworden. Dus de volgende keer stap ik nog eerder op het paard.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:58

En dan zal je zien dat het uitloopt Knipoog

Ik vraag me nog steeds af waar in het reglement staat dat je recht hebt op je eigen tijd te starten. Kan iemand mij dat aanwijzen? (wsch niet want het staat er ook niet Knipoog )

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:08

die vraag had ik ook al gesteld Knipoog

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:15

Ik had van het weekend ook zo'n gevalletje ik stap op m'n peerd en moet de ring in Clown Ik was wel later dan gepland aangekomen (leuk routenet Boos! ) Maar ik moest 20min eerder starten dan bekend bij mij.. Ik dacht ik rij gewoon even m'n rondje en ga de ring wel in. Al met al was ik wel tevreden maar doe ik dit niet nog een keer mocht het voorkomen en niet vermeld staan. (geen idee of het vermeld stond)

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:40

Fitzroy schreef:
En dan zal je zien dat het uitloopt Knipoog

Ik vraag me nog steeds af waar in het reglement staat dat je recht hebt op je eigen tijd te starten. Kan iemand mij dat aanwijzen? (wsch niet want het staat er ook niet Knipoog )

Bij ons is dat opgenomen in het kringregelement, dus ik neem ook aan dat dat gewoonlijk niet geldt.

x_Liies_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:12

Ik heb het ook wel is vaker meegemaakt.
Soms is het wel is goed dat ik eerder moet starten wat dan loopt mijn paard net goed.
Soms heb je het tegenzitten. Af en toe kom ik op een wedstrijd en dan mag ik gewoon op mijn eigen starttijd starten.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:16

Ik had laatst dat programma een dik half uur in liep, en volgens de ring meester klopte dit niet. Nee natuurlijk niet, stond zelfs binnen in de gang de lijst die ik ook had gezien met de tijden.. Ik zat er 5 minuten op en moest de ring in. Toen baalde ik echt ontzettend, het regende, het waaide hard en ik kon hem met moeite in de baan houden. Vervolgens trapte hij zijn ijzer los dus begonnen we te glijden. 2e proef toch nog een 1e plaats. Tja wat kan je er aan doen, hopen dat je nog even een paar rondjes in de baan mag rijden

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:28

Wij hebben dit ook een keer meegemaakt. Een vriendin van ons moest rijden en we waren volgens mij al wat te laat en toen ze net een paar seconden op het paard zat, moest ze al de baan in. Het ging toen ook met 'tijd' en het bleek dat ze nog 10 min de tijd had. Ze heeft die tijd ook genomen en het was geen probleem.

GeeskeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:55

CWeber schreef:
Wij hebben dit ook een keer meegemaakt. Een vriendin van ons moest rijden en we waren volgens mij al wat te laat en toen ze net een paar seconden op het paard zat, moest ze al de baan in. Het ging toen ook met 'tijd' en het bleek dat ze nog 10 min de tijd had. Ze heeft die tijd ook genomen en het was geen probleem.

Ojaa toen moest ik in Sneek Tong uitsteken

_Lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:19

als je op tijd moet starten mag je je toch gewoon aan je eigen tijd houden zover ik weet? maar je moet er wel altijd voor zorgen dat je ruim uittijd bent je weet immers maar nooit...

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:43

GeeskeP schreef:
CWeber schreef:

Ojaa toen moest ik in Sneek Tong uitsteken

Haha ja klopt Tong uitsteken

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:11

Als de startlijsten op tijd zijn, en dat voo rjou naam staat, mag je eerder starten, maar het moet niet.
Als jij rodn die tijd wilt starten mag dat gewoon

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 09:16

Ik heb laatst iets gelezen over die starttijden, maar kan het zo niet meer vinden. daar stond in dat ze max een half uur mogen afwijken van de tijd