paardje 'zakt' in?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tropic02

Re: paardje 'zakt' in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:44

Ik ben van mening dat het deels aan jezelf ligt. Als jij spannigen heb dan breng je dat over en rijd je je paard "anders", hierover kan ik persoonlijk over meepraten. Ik moet ook eerlijk toegeven dat je paarden hebt die het op vreemd terrein gewoon minder doen omdat ze dan ineens van alles eng vinden.

mariz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:13

nou zal ik je vertelen dat ik dit ook heb gehad, het is gelukkig al minder tot bijna weg.
mijn paard is met losrijden heel actief en ook met de baan verkennen, todat we de proef in gingen, opeens leek het wel een knol van 30 die aan zijn eind was, zo stug en niet vooruit te beuren Clown
nou rijd ik eigenlijk nooit met een zweep omdat hij daar heel angstig van is, en dan zoeven we denk ik wel de bak door maar dan ben ik bang dat het geen winstpuntwaardige proef word, Tong uitsteken dus rijd ik altijd met spoortje. maar goed om op jou vraag terug te komen, ik heb er ook heel erg aan zitten denken om hem eens een flinke schup onder de kont te geven tijdens de proef, ja jammer dan.. maar nu na een paar wedstrijden is het weg... hij valt nog wel eens wat terug maar niet meer zoals in het begin, conclusie: het ligt echt aan mezelf.. ik was zo gespannen ergens blokeerde ik toch de boel in de proef, naarmate ik meer wedstrijdjes heb gereden werd ik meer ontspannen, durfde er meer aan te rijden, en zie paard gaat ook gewoon. klinkt simpel weet het. en bedoel ik ben er nog lang niet maar gewoon als voorbeeld.

mischien is mijn voor of nadeel ook dat ik niet met zweep kan rijden, en zou jij mischien ook met de training hem eens weg moeten laten.
wat ook bij de mijne heeft geholpen is buitenritten maken en dan veel schakelen, dat ze weten dat ze overal aan het werk kunnen worden gezet.

veel succes nog en vergeet niet er ook nog veel plezier aan te hebben, want er is toch niets leuker dan lekker met je paardje er op uit tegaan Knipoog

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 23:13

Ja dat ken ik. Ik heb ook op zo'n paard gestart. Alleen ging hij dan in de wedstrijdbaan onregelmatig lopen terwijl er met inrijden niks aan de hand was. De jury heeft me de eerste proef de baan uitgestuurd en me de kans gegeven de tweede proef gewoon te rijden.
In de tweede proef heb ik hem gelijk flink op z'n potje gegeven en hij heeft als een zonnetje gelopen, jury had later op m'n protocol gezet dat ze het niet graag zo zagen, maar dat het blijkbaar een goede aanpak was omdat de tweede proef erg net was. Clown

Achteraf heb ik aan wedstrijden op dat paard nooit lol beleefd, het klikte ook gewoon niet echt tussen hem en mij. Had ook nooit op hem moeten gaan starten en zeker niet zo snel, maar ach. Knipoog

MarlouWT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 15:03

uhmm. ik dnek dat het door je stress komt.. paarden zijn gevoelige dieren en nemen gevoelens snel over. stel hem tijdens de proef gewoon op zijn gemak je mag heus wel eens een klein klopje geven bij je zadel!! Ach gut en ga zelf ontspannen zitten.. of neem een soort coach mee naar de wedstrijd en vraag hem/haar om hulp! succes ermee;)