Punten aftrekken voor verkeerd voorlezen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anieke89

Re: Punten aftrekken voor verkeerd voorlezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 09:24

Het is toch niet meer dan logisch dat je 2 punten aftrek krijgt als je verkeerd rijdt. Of dat nu komt omdat de lezer iets verkeerd voorleest, of dat je zelf de verkeerde kant op rijdt. Verkeerd rijden is verkeerd rijden en door wie / wat dat dan veroorzaakt is doet er niet toe. Je hoort gewoon zelf je proef te kennen en als je verkeerd rijdt krijg je 2 aftrekpunten just as easy as that Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 10:16

Hemingway schreef:
Het is bij mij nu al zo vaak gebeurt. Tijdens de proef leest iemand een onderdeel verkeerd voor waardoor jij verkeerd rijd, niet je eigen schuld dus. Toch worden er heel vaak 2 punten van afgetrokken.

Zal je een 'geheimpje' verklappen.... bij je 2e fout worden er ineens 4 punten afgetrokken Bloos!
En bij je 3e fout mag je nieteens meer verder rijden Ach gut

Maar zoals Lielle al zegt:
Lielle schreef:
de aftrek is ook niet voor het verkeerde voorlezen, maar voor het verkeerd rijden.

Dus zoals iedereen al zegt, zorg dat je je eigen proef kent!
Lukt je dat niet, accepteer dan de fouten van je voorlezer en jezelf Knipoog

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 16:12

Of regel een voorlezer waar je wel vertrouwen in hebt. De organisatie regelt dan wel voorlezers, maar dat betekent toch zeker niet dat je daar verplicht gebruik van moet maken? Ik zou voortaan gewoon een eigen lezer regelen. Hou er sowieso niet van om afhankelijk te zijn van iemand, laat staan van een onbekende.

NIENN_JMAC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-08 17:13

Bij ons op de manege kunnen wij geen andere voorlezer regelen dan die er door de organisatie gekozen is volgens mij. (Oke, dat zal ook komen omdat niemand het leuk vind om te lezen (A)) Maar Donna, anders help ik wel een keer met de proef in je hoofd krijgen. (Letterlijk (6))

Eleven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 05:58

Dus als jij geen winst rijd, dan ligt dat zeker ook aan je lezer? Ik vind dat je je lezer altijd moet eren.

pascallevld

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:04

hoe moeilijk het ook is je moet je proef uit je hoofd kennen en anders een goede voorlezer meenemen

rosanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:40

jij rijdt verkeerd... dat is je eigen verantwoordelijkheid!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:41

Heel logisch dat je dan 2 punten aftrek krijgt!! Je moet je proef kennen!!!

Laatst moest ik schrijven in het Z1, daar waren zelfs mensen die hun proef niet kenden en ook al las de voorlezer goed voor, gingen ze alsnog verkeerd

Het is gewoon je eigen verantwoordelijkheid.

xLovesunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 11:01

Ik herken het, maarja ik begreep het wel en zo erg is het ook weer niet als het een keertje gebeurd.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:04

Hemingway schreef:
Maar zoals Lielle al zegt:
Lielle schreef:
de aftrek is ook niet voor het verkeerde voorlezen, maar voor het verkeerd rijden.

Dus zoals iedereen al zegt, zorg dat je je eigen proef kent!
Lukt je dat niet, accepteer dan de fouten van je voorlezer en jezelf Knipoog

Je moet dus eigelijk je topictitel veranderen in 'punten aftrekken voor verkeerd rijden?' en dan kunnen we ook snel zijn met het antwoord; Tuurlijk krijg je aftrek als je verkeerd rijd, het is toch geen kur!

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:15

inpresiepe moet je de proef uit je hoofd kunnen en niet naar de voorlezer lusiteren

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 18:18

A_N_O_U_K schreef:
Hemingway schreef:
Bij onze onderlingen en FRNS proefjes mogen wij niet zelf de voorlezer kiezen... Maar hoe leer je proeven het beste uit je hoofd?

Loop ze.. Maak een soort bak in je tuin en loop ze uit.. dat je de lijnen kent.. de grote hoeft echt niet hetzelde te zijn..

Wat ook kan is tekenen.. A4 blaadje kan best voor een 20X40 bak door.. Knipoog

Zo deed ik het ook,
Heb dyslectie dus ik kan moeilijk dingen onthouden..
Dus gewoon in huis samen met mijn zusje thuis de proef 10x doen en het achter op de kaft van mijn schoolboeken schrijfen zodat ik het vaak kan herhalen en even door lezen..

Moet wel eerlijk bekeken dat ik van de zenuwen zo in de stres schiet dat ik niets meer weet en vaak de verkeerde kant op rij Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 19:13

Hemingway schreef:
Het is bij mij nu al zo vaak gebeurt. Tijdens de proef leest iemand een onderdeel verkeerd voor waardoor jij verkeerd rijd, niet je eigen schuld dus. Toch worden er heel vaak 2 punten van afgetrokken. Dan kun je wel zeggen, had je je proef uit je hoofd moeten leren. Maar als ik onder druk sta (vooral als je net bent fout gereden) kan ik me dat niet echt meer herrineren.. Ik vind het zelf niet kunnen, zelfs als de voorlezer het meld bij de jury, worden er punten vanaf getrokken :S

Niet je eigen schuld, wel jouw eigen verantwoordelijkheid.
Aftrek is dus geheel terecht.

Maar als dit zo vaak gebeurt; er zijn toch wel betere voorlezers te regelen?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 20:13

Ik rijd geen wedstrijden, maar help vaak en lees dan ook voor.
Het is me tot nu toe nog nooit gebeurt dat ik verkeerd lees, maar zo ja, dan is dat vette pech.
Ik verwacht idd ook een goede voorbereiding van de ruiter.

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:07

Ik had vorige week 168 punten!!! En dat kwam omdat het bij volte (zit in de B) Bij de volte waaar je galop aan moest springen ging het al fout, dus had ik voor de volte, voor het aanspringen, voor de volte in galop, en het terug halen naar draf had ze allemaal een 3 gegeven?!! Boos! Normaal is het toch: Heee, ze rijd verkeerd! Dan tuteren, -2 geven en weeer opnieuw beginnen ofniet? Want als ik dat niet had gehad had ik misschien wel 12 punten hoger gehad!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:15

Wat gebeurde er dan precies? Je verhaal is wat vaag.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 07:24

Ik snap dr verhaal wel, ik had laatst hetzelfde, reed de letter voorbij, ik treug naar waar ik ha dmoeten zijn en het dan wel rijden, maar de jury had mijn voorbijrijden al als de volte gezien (die er dus niet uitzag omdat ik geen volte reed), plus dan -2, en plus een 4 onderaan de streep wegens niet kennen proef.

Ik weet niet wat er fout ging omdat je schreef voor de volte ging het al fout, maar als er 3 onderdelen de mist in gaan kun je natuurlijk niet 3 onderdelen opnieuw rijden voor een beter cijfer.

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:30

Lielle schreef:
Wat gebeurde er dan precies? Je verhaal is wat vaag.

Nou ik rij dus in de B en dan moet je A-X-A op de grote volte en aanspringen in galop maar ik ging (per ongeluk) bij B-E-B, dus kreeg daar een drie voor, + een 3 voor het aanspringen in galop, en nog een 3 voor de volte in galop, en een 3 voor het terug halen naar de arbeidsdraf. Dit is toch onterecht? Ze moeten toch gewoon direct toeteren (want ik had het namelijk zelf niet door, en mijn voorlezen was de weg kwijt) En dan toeteren en -2 geven en dan beginnen bij het onderdeel waar het fout ging? Of heb ik dit nu verkeerd?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:36

weet je zeker dat je die andere 3-en kreeg voor de vergissing? En niet bv voor een verkeerde galop of een slecht gereden volte?

Overigens hoeft een jury niet per se te bellen als een oefening op de verkeerde plaats wordt uitgevoerd, het wordt alleen wel als een vergissing bestraft, dus -2 voor de 1e fout.

Citaat:
10. Vergissing in het programma
a. Alle oefeningen die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
b. Wanneer een deelnemer zich vergist moet de (voorzitter van de) jury de deelnemer door middel van een (bel)signaal waarschuwen.
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V inplaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:39

Als ik het zo lees heb je helaas gewoon de 3 gekregen voor de uitvoering en niet voor het verkeerd rijden...

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:42

Nee want er stond zelfs nog achter, verkeerd gereden! Boos!
Vond het wel erg raar... En ze gaf ook geen commantaar op het eind. Dat was wel jammer, maarja Knipoog

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 12:45

bij alle onderdelen?

marliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 13:01

Ja bij alle 4. Daarom vond ik het ook zo raar, maar ik denk dat zij ook eventjes de kluts kwijt was.
en het maar zo heeft opgelost Knipoog (het was trouwens ook geen super proef, en ook geen winspunt waard Tong uitsteken )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:50

gewoon goed doorlezen, en elke lopen in de woonkamer Haha!
gelukkig zijn de FNRS f-proefjes nooit zo lang, dus heel moeilijk kan het niet zijn..

koOtjelOverJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:36

Volgens mij hoor je dat uit je hoofd te kennen.. Rijd trouwens ook een stuk makkelijker