tips voor outdoorconcours....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Re: tips voor outdoorconcours....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 12:53

ninz schreef:
zouden jullie ook galloperen op een losrijterrien als het rustig genoeg is of niet...

Absoluut! Kan ie even lekker zijn benen strekken! Gewoon rijden zoals je normaal ook rijd! Zelf lekker ontspannen blijven en niet anders doen dan anders! Komt het vast goed! Wanneer heb je concour?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 14:01

ninz schreef:
zouden jullie ook galloperen op een losrijterrien als het rustig genoeg is of niet...

Waar is een losrijterrein anders voor?

Ik galoppeer altijd los, hoe druk het ook is, als je een beetje handig bent en je paard goed onder controle hebt kun je prima om andere combinatie's heen sturen.

Houd er wel rekening mee dat gras anders is dan modder, modder zuigt waardoor je meer grip hebt, gras is dus gladder.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:03

Blijf je paard aan het werk houden en ga zelf geen dingen opzoeken van 'als hij daar maar niet van schrikt'. Rij gewoon door, doe je ding, niet voor iedereen op de rem knallen. Rij assertief en blijf problemen voorwaarts oplossen. Als er iemand in je buurt is met een flippend paard, rij dan rustigaan naar een ander hoekje zodat je paard niet van slag raakt.
Bij gras moet je gewoon even kijken hoe het gaat, de mijne wil zelfs met kleine schroeven op kort droog gras niet lopen, die moet ik dus op stevige spikes zetten om hem vertrouwen te geven.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:17

Jeanine84 schreef:
[naam] schreef:

Absoluut! Kan ie even lekker zijn benen strekken! Gewoon rijden zoals je normaal ook rijd! Zelf lekker ontspannen blijven en niet anders doen dan anders! Komt het vast goed! Wanneer heb je concour?

15 Juni in Laar Haha!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:18

lekker dichtbij dus.. maar 5 minuutjes rijden of zo

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:19

en de rubriek begint pas om half 10 en ik ben als 18e dus dan heb je ook een beetje de tijd hoef je niet super te stressen als wanneer je om 8 uur of zo moet starten..

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:22

Ik ben vorig jaar voor het eerst met mijn pony op een concours gestart, hij was er heel rustig (net alsof hij er iedere week kwam) Zelf was ik daarin tegen heel zenuwachtig. Dus probeer zelf ook relaxt te blijven, dat helpt bij veel paarden al een hele boel.