Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aldewereld schreef:Of de jury dit nu wel of niet mag doen; PERSOONLIJK vind ik dat de jury een combinatie idd mag verbieden te starten als de pony daadwerkelijk lijdt onder het gewicht van de ruiter.
Het is een sport waar je mee bezig bent en je wilt je paard ook in topconditie hebben en het dier moet hier ook voor werken, dan moet je zélf ook aan je conditie en gewicht werken. En dat houdt dus ook in als je te dik bent en dit komt door teveel eten (dit is toch vaak zo); wat minder patat eten

katiavl schreef:Aldewereld schreef:Of de jury dit nu wel of niet mag doen; PERSOONLIJK vind ik dat de jury een combinatie idd mag verbieden te starten als de pony daadwerkelijk lijdt onder het gewicht van de ruiter.
Het is een sport waar je mee bezig bent en je wilt je paard ook in topconditie hebben en het dier moet hier ook voor werken, dan moet je zélf ook aan je conditie en gewicht werken. En dat houdt dus ook in als je te dik bent en dit komt door teveel eten (dit is toch vaak zo); wat minder patat eten
Dat is helemaal niet waar, er is vaak spraken van een genetische of fysiologische aandoening. En dit is vaker dan teveel eten
Wat ik dus kwaad van word he, als iemand aids heeft is die ziek, als iemand obesitas heeft moet hij maar minder frieten eten

katiavl schreef:Dat weet ik was dan ook niet op jou, volgens mij bedoel je het wel goed. Maar gewoon verkeerde woordkeuze, want dit is een moeilijk onderwerp

Aldewereld schreef:Nou, bij de mensen die IK ken en die te dik zijn komt het echt wel door eten hoor!
Wordt soms een beetje moe van mensen die hun overgewicht schuiven onder het mom genetisch of een ziekte oid. En er zullen best wel mensen zijn die hiermee te kampen hebben, maar die mensen val ik ook niet aan, zij kunnen er niets aan doen.
Maar als jij overgewicht hebt, weet je zelf héél goed of dit komt doordat jij teveel eet of niet. En wanneer dit het geval is, dan vind ik dat je dus idd wat aan je overgewicht moet doen, voordat jij op een pony stapt die daar dus last van gaat krijgen!

runningkawa schreef:Maar hoe bepaal je dat?
Ik zie ook wel eens ruiters rijden waarvan ik denk..ga dammen..en die zijn dan dun.
Maar die worden ook niet geweigerd in de ring..

katiavl schreef:Aldewereld schreef:Nou, bij de mensen die IK ken en die te dik zijn komt het echt wel door eten hoor!
Wordt soms een beetje moe van mensen die hun overgewicht schuiven onder het mom genetisch of een ziekte oid. En er zullen best wel mensen zijn die hiermee te kampen hebben, maar die mensen val ik ook niet aan, zij kunnen er niets aan doen.
Maar als jij overgewicht hebt, weet je zelf héél goed of dit komt doordat jij teveel eet of niet. En wanneer dit het geval is, dan vind ik dat je dus idd wat aan je overgewicht moet doen, voordat jij op een pony stapt die daar dus last van gaat krijgen!
Het is het grootste deel dat is gewoon wetenschappelijk bewezen, moest je wat meer tijd steken in lezen inplaats van verwijten gooien wist je dat

Aldewereld schreef:Waarom zien we nu dan tegenwoordig ineens zoveel meer dikkere mensen dan vroeger?

) vrienden met overgewicht. runningkawa schreef:Waarom zie je tegenwoordig zoveel meer arrogante mensen als vroeger?
mensen die niets eer over hebben voor een ander?
mensen die elkaar zinloos dood schoppen...of mensen die zinloos een ander veroordelen zonder personen te kennen??
)

runningkawa schreef:Denk dat er meer paarden lijden onder de verkeerde instelling van de ruiter dan van gewicht...als we dat eens in % uit gaan drukken wat er vaker voorkomt
Ik heb overigens niet meer gewicht als een gewone slanke man van 1.80 /1.90 meter... mogen die ook niet meer op een paard?
Want ja... hoe kan het dat we daar geen topics over zien...heren die paardrijden.... die wegen vaak meer dan de vrouwen...zelfs als de vrouwen een maatje meer hebben..