Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: Winstpunt dressuur lukt net niet ivm springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:57

maar dat zijn ook wel basisvoorwaarden die ook in het B al redelijk voor elkaar moeten zijn. Dat vind ik alleen maar een heel goede ontwikkeling eerlijk gezegd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 10:58

Als ik van te voren weet dat iemand een punt nodig heeft om te springen en je zit er zó dicht tegenaan, krijg je m van mij hoor! Ik zit daar echt niet mee....

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:00

Je paard moet er aan lopen, en als je verder de proef netjes afwerkt enz. is het niet moeilijk om een winstpunt te rijden.
Ik vindt de eisen niet hoog. Vindt soms zelf dat sommige te makkelijk een wp krijgen in de B.

En springen ja dat is een heel groot deel dressuur.
Merk nu ik hoger ben in de dressuur dat het springen me een stuk makkelijker wordt.

Ben geen jury, maar je kreeg geen wp als je het niet verdient had, ook al wil je alleen maar springen.

Succes maar als je nu 178 en 179 rijd dan heb je straks zo een wp.

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:05

ja inderdaad, daar hebben jullie gelijk in. Ik moet meer geduld hebben en in de tussentijd dan maar oefenspring wedstrijden rijden ter voorbereiding.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:26

Hoi Schimpie,

Ik heb een idee! Plak een paar briefjes van 10 euro op je startcoupons, als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.
Zo ben ik door de L1 en 2 gekomen. Mijn paard is nu geblesseerd net als van Persie dus ik ben aan het sparen voor de M1.
Ik ben benieuwd!

Succes ermee! OK dan!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:29

Gulpje schreef:
Hoi Schimpie,

Ik heb een idee! Plak een paar briefjes van 10 euro op je startcoupons, als dat niet helpt weet ik het ook niet meer.
Zo ben ik door de L1 en 2 gekomen. Mijn paard is nu geblesseerd net als van Persie dus ik ben aan het sparen voor de M1.
Ik ben benieuwd!

Succes ermee! OK dan!

Vork misschien rijd ik daarom ook nu steeds net tegen de winstpunt aan in t M, de rest plakt wel briefjes en ik niet..

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 11:30

Top Gulpje, wat een goed idee! Ik dacht zelf eigenlijk aan een doos Merci Knipoog maar daar heb je weer zoveel plakband voor nodig...

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 11:31

Merci is ook een goed idee, maar let wel op dat de boel niet op je coupon gaat smelten, dat zal niet in je voordeel werken heb ik helaas al gemerkt Verdrietig

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:07

Sisco4life schreef:
idd, wie geeft er nou 179 punten. Dat is het net niet Doen dan 178 oid, of maak er sportief 180 van...

ik geef absoluut 179 punten maar dan wel met op de opmerking dat ik er naar gekeken heb en besloten heb nog niet het winstpuntje te geven/gunnen om die en die reden.
Soms heb je tussen de proeven geen tijd om op te tellen en dan kom je wel eens voor dit soort verassingen te staan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:14

jury schreef:
Sisco4life schreef:
idd, wie geeft er nou 179 punten. Dat is het net niet Doen dan 178 oid, of maak er sportief 180 van...

ik geef absoluut 179 punten maar dan wel met op de opmerking dat ik er naar gekeken heb en besloten heb nog niet het winstpuntje te geven/gunnen om die en die reden.
Soms heb je tussen de proeven geen tijd om op te tellen en dan kom je wel eens voor dit soort verassingen te staan.

Ik geef ook gerust 179 punten. Bekijk wel even het protocol door om te kijken of ik het eigenlijk wel een puntje waard vind, maar zo niet dan maak ik er ook niet 178 van. Die grens is er niet voor niets.

En winstpunten geven zodat iemand kan gaan springen doe ik ook niet. Het is me vorig jaar inderdaad een keer gevraagd, maar daar begin ik niet aan. Ik beoordeel iedereen gelijk en niet een springruiter net iets hoger om dat winspuntje te kunnen halen.

suvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:26

Joto schreef:
een B proef is niks anders dan gebroken lijn en voltes

die ik zigzaggend loop Haha!

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:53

Als je in de B al niet een winstpuntje kunt halen dan kun je in het springen ook niet je paard netjes en gecontroleerd rondrijden. Dat is het idee achter dat je eerst een winstpunt moet halen in de dressuur voordat je mag gaan springen.

Ik zou zeggen, ga eerst eens werk maken van je dressuur.

Een jury om winstpunten "bedelen" vind ik echt wel heel erg raar. Ik zie het al voor me dat ik naar de jury ga om te vragen of ik een winstpunt mag hebben ook al rij ik misschien erg beroerd Nagelbijten / Gniffelen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:57

Een springparcours is echt niet dom over de hindernisjes raggen, daar heb je echt wel een enigszins dressuurmatig getraind paard voor nodig.

Een b/proefje is niets meer dan de basis, als je die niet beheerst hoe wil je dan een parcours rijden?

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 14:58

ik rij niet beroerd anders kreeg ik geen 179 punten en ik vraag geen winstpunt om hoger te komen in de dressuur, ik vind het gewoon jammer dat iedereen B dressuur kan gaan rijden maar niet B kan springen.
Bovendien rij ik altijd dressuur met springzadel en singel met buikflap, ik kan geen extra dressuuzadel betalen maar ik hoop ook dat er bij de jury dan misschien een belletje gaat rinkelen Lachen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:00

MarcoBorsato schreef:
Een springparcours is echt niet dom over de hindernisjes raggen, daar heb je echt wel een enigszins dressuurmatig getraind paard voor nodig.

Een b/proefje is niets meer dan de basis, als je die niet beheerst hoe wil je dan een parcours rijden?

Dat zeg ik toch helemaal niet Slapen
Mijn paard liep met de vorige eigenaar ook L dressuur dus ze is echt wel dressuurmatig getraind.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:01

Schimpie schreef:
MarcoBorsato schreef:

Dat zeg ik toch helemaal niet Slapen
Mijn paard liep met de vorige eigenaar ook L dressuur dus ze is echt wel dressuurmatig getraind.

dan zou ik de fout bij mezelf gaan zoeken Slapen Slapen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:02

Dat is ook zo, ik ben geen Anky en ik vind dressuur saai

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:08

MarcoBorsato schreef:

Je doet je onderschrift eer aan Verdrietig

Ze missen nog net even dat hele kleine beetje om een puntje te halen. Dat betekent dat ze er bijna zijn. Verder blijf ik het een raar fenomeen vinden hier op Bokt; die grote bekken over hoe iemand rijdt die je nog nooit van dichtbij hebt zien rijden. Of maar gewoon aannemen dat mensen denken dat ze over een paar hindernisjes moeten raggen met hun knol. Tuurlijk joh!

sjongejonge

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:10

dankje Gulpje, ze deet zo onaardig tegen me Huilen Knipoog

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:12

gewoon sleutelen aan het rijden
netjes op de letters rijden dan krijg je hem wel
niets tegen de jury zeggen anders dan krijgen ze een vervelende indruk
iedereen werkt voor zijn punten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:12

Ik zou gaan kijken hoe je van al die 6jes 7ens(of 8en nog beter) kan maken, dus wat je nog moet verbeteren enz. Als je thuis alle oefeningen voor een 7/8 kan rijden, dan haal je op wedstrijd echt wel een wp. Zeker omdat je zei dat ze op wedstrijd meestal beter loopt. Lachen

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:17

Skygirl schreef:
Ik zou gaan kijken hoe je van al die 6jes 7ens(of 8en nog beter) kan maken, dus wat je nog moet verbeteren enz. Als je thuis alle oefeningen voor een 7/8 kan rijden, dan haal je op wedstrijd echt wel een wp. Zeker omdat je zei dat ze op wedstrijd meestal beter loopt. Lachen

Ja inderdaad, ik ga gewoon tot 21 juni (volgende wedstrijd) minstens 2 keer per week proefjes oefenen en op de andere dagen oefeningen uit de proefjes oefenen.
Ik kan niet elke dag dressuren want dan wordt mijn paard strontvervelend Haha!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:19

Ik neem aan omdat je dressuur start je zelf nog nooit een wp hebt gehaald in de dressuur? Aangezien je paard L dressuur heeft gelopen. Ik heb met mn AB pony dressuur en springen gereden doordat ik TOEN mn wp in de dressuur heb gehaald mag ik springen starten. Maakt niet uit met welk paard. Of is dat tegenwoordig veranderd? Ik ben vorig jaar mei iig nog gewoon gestart met mn paard dat geen dressuurwinstpunt heeft gehaald Knipoog

Ik weet niet hoe secuur je rijdt maar als je alles netjes op de letter rijdt en je je paard bij je kunt houden en de oefeningen correct uitgevoerd worden is een wp in de B niet zo heel moeilijk.

(Ikzelf zal voorlopig met mn paard geen wp rijden in de dressuur puur en alleen vanwege het feit dat ze er vandoor gaat in de proef na de 1e x galop. En ze in de proef met een soort steigerhuppeltjes telkens wil aanspringen. Toch heb ik 16 wp in het springen en 10 in het sgw. Dus als je geen wp in dressuur kunt halen mensen, dan kun je evengoed heus wel succesvol springen (en dus zelfs crossen.)

Schimpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 15:24

Vervelend Jolienn dat je paardje nu zo bezig is in de proeven.
Ik heb voor dit paard nooit wedstrijdwaardige paardjes gehad dus dit zijn mijn eerste wedstrijden bij het KNHS die ik nu rij en ik ben 25 hihi....

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:45

Ben het eens met Lielle, een fijne dressuurbasis is belangrijk.
En zo'n wp moet je verdienen en niet krijgen. Die regel is niet voor niets verzonnen.

Ik zou zeggen train thuis nog even lekker door, als je daar voor je gevoel 200 punten kunt scoren, en je zegt dat ie op wedstrijd nog beter zijn best doet, dan moet je daar makkelijk een wp kunnen scoren. Ja

Ben wel kritisch op je eigen rijden, ga een keer op wedstrijd kijken en zie hoe anderen een proefje rondsturen.
Of probeer een keer te gaan schrijven op een wedstrijd, zodat je meer beeld krijgt over wat je nog mist in je rijden om tot een wp te komen.