jury schreef:Ik heb alleen het inrijden van 1e en 2e combinatie gezien en proef van 1e.
De kwaliteiten van het paard van de eerste combinatie waren echter zoveel beter dan de tweede dat ik wel kan begrijpen dat de 1e combi hogere punten had.
Ik vond de 1e combi echter niet winstwaardig. Te veel spanning en daarom te veel fouten (overgang halthouden/draf, viel in galop, appuyement galop) middendraf spanning, ging bijna bak uit, daardoor verzet) en te weinig over de rug. Het niet veel oefeningen laten zien vind ik wat overdreven.
De 2e combi (leuk dat je ook op bokt zit) had (bij het losrijden) een veel mindere galop (weinig sprong, achter regelmatig gelijk) en idem draf. Daarnaast wat houding/zit/rijvaardigheid van de 1e combi veel beter (mag ook wel voor nivo dat ze rijdt).
Ik ben wel benieuwd of 2e combi al eens > 60% heeft gehaald want gezien de basis gezien bij het losrijden wordt dit denk ik best wel lastig (ik doe het je overigens (nog) niet na).
Ik vind dat je aan losrijden niet direct kunt zien wat een combinatie in de proef gaat doen, het ene paard wordt juist alleen wat op ontspanning gereden en voelt de ruiter wel aan hoe los het paard is, een ander paard showt enorm tijdens losrijden, maar hoeft dit niet direct in de proef te kunnen laten zien.
) maar het verschil (bij het losrijden) zag ik wel duidelijk. Zoals je aangeeft zegt dat niet hoe je je proef uitgevoerd heb, maar wat was dan commentaar van de jury?