Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

) al meteen uitgelegd.
in het begin was het wel heeeel erg wennen
Karin schreef:Je 'hoort' officieel ook links op te stijgen. Ook vanwege dat zwaard. Gelukkig rijden we niet meer met zwaarden.
Heb ook dat als de teugels vrij kort zijn, en je dus nog maar een kort uiteinde van de teugels hebt, ik me daar onwijs aan irriteer, omdat dat 'flapje' dan de hele tijd van links naar rechts verschuift..
Sientje schreef:Aan de kant waar de manen niet zitten... om knopen te voorkomen.
Silence schreef:Mij is dat aan het begin van mijn paardrijcarriere (ahum, ahum) al meteen uitgelegd.
Sindsdien heb ik verschillende instrcutrices en instructeurs gehad en ze hebben het me allemaal weleens verteld.
Bij jullie nooit dan?
Vladie schreef:Ik heb ze altijd links hangen omdat ik ze rechts niet lekker vind hangen.
Alleen nu was ik afgelopen weekend op wedstrijd in de B en werd ik er op afgerekend dat ze links hingen![]()
Heel raar en ik had er ook eigenlijk nooit van gehoord dat ze rechts moesten hangen.
Later heb ik op internet nog gekeken of dit ergens stond in de regels ofzo maar kon helemaal niets erover vinden.
Dus aan welke kant hebben jullie je teugels hangen?
(we reden dezelfde wedstrijd)