HC starten, de regels en ervaringen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: HC starten, de regels en ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:56

En het is zo simpel om even de reglementen na te lezen Knipoog
Zouden maar meer ruiters dat doen ....

FrankavdT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:23

Fitzroy schreef:
En het is zo simpel om even de reglementen na te lezen Knipoog
Zouden maar meer ruiters dat doen ....

Ik weet dat je HC mag starten met zweep vanaf het M1. Maar mij ging het over het voorstel van Urielle, of dat je met 2 zwepen mag rijden, dat vroeg ik me af.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 12:33

In Urielle's voorstel gooit ze vlak voor ze de ring in gaat, 1 zweep weg. Dus start ze uiteindelijk maar met 1 zweep en dat mag.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 13:08

Ik train thuis altijd zonder sporen, behalve in de les. Zweep heb ik vaak wel in mn hand maar gebruik ik eigenlijk nooit, vaak leg ik hem na een kwartiertje ook weg om zonder verder te rijden.
Voorrij-terrein loopt hij werkelijk geweldig maar hij weet gewoon, na het groeten is de proef begonnen. Clown Het zal ook wel spanning van mezelf zijn maar ik let er altijd streng op dat ik losjes blijf zitten en mijn handen goed meegeef.

Ik pak voor ik de ring in ga een tweede zweep erbij en ga deze laten vallen voor ik de ring in ga. Waarschijnlijk laat ik tegen het eind van de proef de andere zweep ook vallen voor een goede afsluiting.
Ik weet dat ik voor 190/200 punten kan rijden en wordt er een beetje moe van om constant rond de 180 te blijven hangen en als meneer zijn dag helemaal niet heeft schiet ik soms zelfs naar de 170...
Ik hoop dat het werkt, ik doe hier zondag/maandag wel even een verslagje. Lachen

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 12:48

Nou heel veel heeft het helaas niet geholpen, misschien ben ik ook niet streng genoeg geweest, we waren met inrijden al aan het prutsen en in de proef werd het helaas niet beter. De HC-proef ging zelfs nog minder als de normale. Bloos