Hoe oud moet je paard zijn voor Onderling?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Re: Hoe oud moet je paard zijn voor Onderling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 14:25

ik zou in maart ook meedoen met een onderling dressuurconcoursje met mijn toen nog 2 jarige. ( zou 8 weken later 3 worden)
ivm onverwachts finale rijden van mijn andere dier heb ik dit toen laten varen, maar ik had gewoon toestemming van zowel de organisatie als de jury om te starten.
Nu heeft mijn E pony merrie als net 3 jarige op 28 juni haar '"debuut" op een Bixie concours met een leerlingetje.

ik denk dat het gewoon een kwestie is van wat je verwacht en waar je paard zelf aan toe is.
mensen hebben heel snel in hun hoofd dat een concours presteren betekent, maar dit hoeft helemaal niet het geval te zijn.
Ik ken paarden van 9 die ik nog niet naar een concours zou sturen, en meerdere jonge dieren die er al wel aan toe zijn.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:06

oke.. wil er geen apart topic voor openen... dus hier maar ff de vraag.

officeel mag je L starten in april als je paard 4 is.
mijn paard is in mei jarig.. wannneer mag ik dan L starten.

in mei van het jaar dat hij vier wordt (dus de dag na zijn verjaardag) of gewoon in april?

(ben nog niet gestart.. ben ook niet van plan als een gek door de B te gaan.. maar ben gewoon benieuwd)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 09:13

april. De KNHS houdt voor alle paarden 1 januari aan.