officieel starten met een rollerbit???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 15:06

Mijn paard loopt ook voor de kar, met een liverpool en heeft ook geen rollenbit nodig, dus ik denk niet dat dat de reden is. Bij ons op stal staan een heleboel marathonpaarden, die ook gewoon op trens gereden worden.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 18:16

irish_lady schreef:
ik heb het idd omdat irish elk ander bit gewoon vastpakt en niet meer loslaat. En ik moet zeggen ze doet het nog wel maar een stuk minder, verder heeft ze er echt geen hekel aan hoor!

Tja een paard kan alleen vastpakken als de ruiterhand vasthoudt.

Ooit dacht ik ook dat ik dat met een rollenbit kon oplossen.
Inmiddels weet ik beter Haha!

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-03 21:52

Lielle schreef:
waarom kijkt er niemand eerst op www.hippix.nl Frusty

Simpelweg omdat ik niet van het bestaan van deze site wist.

Bedankt voor de reakties, ik rijd voorlopig maar gewoon met mijn trensje.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-03 21:59

die staat dus bovenin bij Belangrijke Weddstrijdinformatie. Overigens niet persoonlijk bedoeld, ik noem deze site vrijwel dagelijks als mensen weer iets willen weten.
Fabienne, dat bedoelde ik dus ook met mijn vraag "hoe zou dat komen" Frusty

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:35

Wat leuk Vanessa, heb je een eigen paard, gefeliciteerd!!!
(Sta je op Pampus??Ik heb ook ooit zo'n bit geprobeerd ( met Lucky)maar Lucky liep er niet lekker op.
En idd. volgens mij mag je er niet mee starten!!!(wanneer ga je starten???)
Groetjes Monique.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:43

fabienne"]
[quote="irish_lady schreef:
ik heb het idd omdat irish elk ander bit gewoon vastpakt en niet meer loslaat. En ik moet zeggen ze doet het nog wel maar een stuk minder, verder heeft ze er echt geen hekel aan hoor!

Tja een paard kan alleen vastpakken als de ruiterhand vasthoudt.

Ooit dacht ik ook dat ik dat met een rollenbit kon oplossen.
Inmiddels weet ik beter Haha!
[/quote]

ik zou zeggen kom een keer kijken, feit blijft dat ze hier superrelaxed op loopt! Iets wat ze met elke andere trens nog erg moeilijk vind. En ik voel me dus echt niet aangesproken als je zegt dat ik vasthoud. Want je hebt me nooit zien rijden dus kan dat al helemaal niet weten

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:49

feit blijft dat een paard alleen iets kan vastpakken dat zelf ook vasthoudt. Je kunt niet trekken aan een los touw nl

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:54

Een paard kan het bit ten aller tijden tussen zijn kiezen klemmen of jij de teugels nou vast hebt of niet!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-03 16:59

maar daarmee is het nog geen vasthouden in de rijkunstige zin van het woord. Maar goed, dit soort semantiek vind ik niet zinvol. Rij er fijn mee door, maar starten mag je zo niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 19:25

Zo'n rollenbit met 2 metalen is ook nog eens erg link! Door die 2 metalen en het speeksel van je paard kan er een chemische reactie optreden waardoor stroomstootjes ontstaan!
Een bit wisselen vlak voor de proef mag ook niet, je moet ook losrijden met een toegestaan bit.
Als je paard het bit steeds vastpakt kan je ook een ongebroken trens proberen (dus een stang met gewone ringen). dit mag wel tijdens de proef

luna_cockie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:33

Billy schreef:
Mijn paard loopt ook voor de kar, met een liverpool en heeft ook geen rollenbit nodig, dus ik denk niet dat dat de reden is. Bij ons op stal staan een heleboel marathonpaarden, die ook gewoon op trens gereden worden.

alle paarden zijn verschillend.......
waar het ene paard(voor de kar of niet)wel naar luisterd hoeft de ander nog niet naar te luisteren!

m'n verzorgpaard loopt ook voor de kar,die rij ik met een gewoon dubbel gebroken bitje.een ander paard op stal(die ook voor de kar loopt)loopt gewoon door zo'n bitje heen er moet je der wel een stang inproppen.

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-03 21:51

Als je er lekker mee kan sturen IrishLady dan is dat fijn voor jou! Ik hoop echt en wens je ook echt toe dat je veel plezier beleeft met je paard.

De vraag was hier of je met een rollentrens mag starten op officiele wedstrijden.

Dat mag dus niet, en dat is niet voor niets zo.

Het is mooi als een paard er goed op loopt, maar elk normaal afgericht paard moet normaal kunnen lopen met een normaal bit, dat wel is toegestaan volgens de officiele richtlijnen!